Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jerk

Man ska aldrig vara rädd för att prova nya saker.
    Sen kanske man inte har någon lust eller av olika anledningar inte
    vill, men det är en annan sak.
    Ja tycker man ska prova på allt. Dumt att förkasta saker och ting som man inte känner till.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sturgeon Visa inlägg
      Var snälla och skriv upp er på min lista över vilka som inte har och inte kommer att skaffa Jerk-utrustiung inom överskådlig tid.

Ge gärna skäl till beslutet. Mitt är att jag har redan för mycket gäddprylar, onödigt med nytt, samt att fisket inte blir bättre med Jerk.

1. Sturgeon

Jag får det trippla antalet gädda när jag kör med fluga. Jerk är överskattat..därför försöker jag göra mig av med alla jerksakerna

Kommentera

• hahaha

På trippla tiden fluga då förstås

Kommentera

• Jag tycker jerk är en riktigt rolig metod, det är inte så så monotont som vanligt spinnfiske t.ex. där du i vissa fall nästintill bara kan stå och veva hem betet. Utan du måste styra betet och få det att gå själv. Och något som är riktigt schysst är ju dom korta spöna, riktigt tympliga när man fiskar i båt osv.

Så jag rekommenderar starkt er som inte "vågat" testa det att göra det! Ni lär inte bli missnöjda.

Kommentera

• Ursprungligen postat av engvall Visa inlägg
            Jag tycker jerk är en riktigt rolig metod, det är inte så så monotont som vanligt spinnfiske t.ex. där du i vissa fall nästintill bara kan stå och veva hem betet. Utan du måste styra betet och få det att gå själv. Och något som är riktigt schysst är ju dom korta spöna, riktigt tympliga när man fiskar i båt osv.

Så jag rekommenderar starkt er som inte "vågat" testa det att göra det! Ni lär inte bli missnöjda.

Visst är jerkfiske ett kul fiske men det är kampen jag är ute efter, och det får man inte lika mycket av med ett jerkspö som med ett flugspö..Med Jerkspö vet man att tafsen och linan håller,det är helt annat med fluga. Sen det där med att fiska gädda så kan jag dra en fet krok genom min tv kontroll och ändå få en feting på kroken.

Kommentera

• ja jag vet inte det enda jag vet att jag har nog lagt närmare 5 tusen på jerksaker till nästa säsong så jag återkommer.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hansson25 Visa inlägg
                Visst är jerkfiske ett kul fiske men det är kampen jag är ute efter, och det får man inte lika mycket av med ett jerkspö som med ett flugspö..Med Jerkspö vet man att tafsen och linan håller,det är helt annat med fluga. Sen det där med att fiska gädda så kan jag dra en fet krok genom min tv kontroll och ändå få en feting på kroken.
                Är det inte dumt att fiska med saker man inte vet håller??? Sen nja om du inte lyckas få en feting med fiske utrustning tvekar jag på att du får en med fjären!!!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hansson25 Visa inlägg
                  Jag får det trippla antalet gädda när jag kör med fluga. Jerk är överskattat..därför försöker jag göra mig av med alla jerksakerna
                  Fluga?? men flugspö då? Då är du kass på annat fiske om du får så mycket bättre resultat. Gäller det året tunt?

Kommentera

• Vägrar, av samma orsaker som att jag inte flugfiskar..

En kan inte göra allt..
                    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

Kommentera

• Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
                      Är det inte dumt att fiska med saker man inte vet håller??? Sen nja om du inte lyckas få en feting med fiske utrustning tvekar jag på att du får en med fjären!!!
                      Har man lyckats få gäddor på morötter som man skär till med kniv på plats och förser en dildo med krokar och får gädda på detta när man jerkfiskar så har man fortfarande gentlemans känslan kvar tills någon lyckas kasta dessa med Flugutrustning.

Dessutom kan man fiska in en fluga långsammare med bibehållen rörelse än en jerk. Detta ger ibland resultat.

Själv har jag provat lite jerk dock med min vanliga gäddspinnutrustning men fluga har jag inte provat än men ska göra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 234 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art