Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• det er i hverfall skit bra at inta alle fisker med det eksakt samma og på samma art, då hadde vi haft trågiga sportfiskemessor og sportfiskeaffærer................................. ...... og kanskje tomma fiskvatten for den arten hehehehe

Inte så rart at många kvier seg/inte børjar at jerka, det krever sin mann/kvinna för at få det til, inte alle som klarar det. Da er det bettre å si at man er i mot det hehehehehe

ser det for meg svårt med multisnelle..........
    svårt å få bete til å gå.......
    massa massa mer...........

nei dette vil jag vara i mot

agurknytt................
    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Kommentera

• Gäddjävel, blev nog en missuppfattning av det jag skrev. Var inte dej personligen jag menade. Var lite menat mer av vad du skrev tidigare i en tråd. Som jag ville få fram lite om. Finns ju massor av fisksätt som vi alla dissar.
      Jag är inte sugen på nya flugan att jucka med en jigg. Men låter dom som gillar det göra det.
      För mig är det inget nytt. Men för vissa är det sproilans.
      Då är det ju skitkul förstås. Jerkfiske är ett effektivt fiske men skadar axlarna i slutändan.
      Allt för mycket jerkande kan bli ett nytt begrepp i sjukvården om några år.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• Jerk är grymt kul! Huggen är grymma. Men drillningarna blir inte alls lika kul. Iaf om det handlar om 2-3kgs bitar. Som det oftast gör för mig.

Därav har jag lagt min tid på fluga efter gädda det här året. Jag gillar det skarpt.

Men alla sätt har för och nackdelar.

Länge leve gäddfisket!
        http://www.silverbums.com

Kommentera

• Gäddjävel, blev nog en missuppfattning av det jag skrev. Var inte dej personligen jag menade. Var lite menat mer av vad du skrev tidigare i en tråd. Som jag ville få fram lite om. Finns ju massor av fisksätt som vi alla dissar.
          Men herregud Gunnar, du kan inte koppla ihop till något annat jag skrivit. Mitt minne är en enda röra och begripligheten kanske haltar i sådana fall.
          Men som du skriver så dissar vi alla fiskesätt och skillnaden mellan dig och mig är väl då att jag deklarerade mitt "dissande" på ett "provokativt" sätt.
          //Jan, GäddJävel
          Senast ändrad av GäddJävel; 2008-07-29, 12:23.

Kommentera

• Gäddjävel, ja det blir nog en evig röra av allt det man skriver till slut. Man kommer knappt ihåg vad som skrevs innan. Men fram för bullflötesfiske he he.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• Gäddmete is the shit. Det ska vara slappt att fiska.

Kommentera

• ska kanske köpa nåt jerk drag nån vacker dag(= men det lär nog inte bli nån större utrustning.

Kommentera

• Haha.. köpte mina prylar idag!!
                  Idiot som man är så ställer man sig på bryggan istället för båten för att "lära sig jerka"
                  kastade bort två stycken i och för sig ganska slitna beten innan jag sket i det och
                  ger mig på fisket från båten i morgon istället!

Kommentera

• Jag hakar gärna på detta. Kommer troligtvis ALDRIG att köpa ett jerkspö och stå och "runka"
                    Jag förstår dock de som håller på med detta och tycker att alla som älskar det ska hålla på med det. Ljuset för mig är UL-spinn och fluga efter gädda. 1000gånger mer spännande än att krana in gäddor med pålspön och 0.40mm spunnet.
                    Jakten på dundergurkan

Kommentera

• Nu har det gått några dagar sen jag köpte prylarna och självklart har jag hårdtestat prylarna för att se om det är något för mig, andra kastet från båten hög första gäddan! Tur?? Självklart!
                      Storgädda som man ska få på jerk... haha.. näää inte den första i alla fall!

Fick upp 3 stycken som va större på dom 2 timmarna jag va ute!
                      Så jag kommer nog fortsätta jerka gädda och fiska med allt annat som vanligt också!
                      Kul som fan o testa något nytt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 238 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art