Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Våga vägra JERK!!!
Collapse
X
-
Super skoj tråd!!
För mig så har havsöringsfisket i alla dess former nästan varit allt. Tills jag en dag provade Jerkbait och jag blev kär. För mig så är det specielt tung jerket som är intressant. Riktigt styva påkar på runt 7 foot med jerkar mellan 90 och 200 gr. I detta fiske så är det finliret dvs. teknikerna som är avgörande mellan bra gäddfiske och dåligt.
Vad som jag tror skapade min kärlek till just denna form är känslan av att dänga iväg sjukt stora beten och sedan med olika former av "finlir" nöta av en skön flad eller djupbrant med resultat av ett fantastiskt jävla hugg som nästan sliter spöt ur händerna. Med styva spön, flätlina och skedlösa vobblers så blir huggen sjukt "nära" nästan som att fiska med frilina.
Gäddfiske för mig handlar nästan bara om hugget och jag tror inte det går att få mer "närhet" med någon annan metod.
Kommentera
-
Visst är jerk mycket effektivt men det ger mig inget att stå och dunkar 80-150 grams beten och sen rycka hem dem med ett "kvastskafft" till spö. Ser häldre ett flöte sticka på nolltid och sen få ett par tunga gung till svar efter mothugg !
Skitfiske på er !
/SimonBorde vara dödsstraff på att veva med för lös slirbroms!
Kommentera
-
Min fassa fiska sjukt mkt för typ 20 år sedan många här vet säker vem han är (Per Torstensson) men sen när han fick mej å mina syskon då slutade han helt tills han provade på jerk för första gången för ett halvår sedan. Nu har han köpt stor båt, elmotor, 4 hk motor och en stor motor å allt man behöver till jerk och är helt såldSå nått magiskt är det allt med jerk!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inläggVågar man ens prova jerk nu? :O Hahaha! Kunde köpt jerksett.. men naeFabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inläggVågar man ens prova jerk nu? :O Hahaha! Kunde köpt jerksett.. men nae
Å en Ambassadeur eller två till....
Sen är fisket i sig, alltså jerkfisket, inte så pjåkigt alls.
Kommentera
-
Hi!
Jag tycker fiske att fiske ska utföras med elegans i samklang med naturen. Så att man man kan njuta av en total upplevelse.
Eftersom jag bor i Skåne så påminner detta bul fiske efter Torsk. Man letar upp torsken Lektorsk) på ekolodet. Stannar båten. Ner med pilken som har stora krokar sen ryker man. Inte alls gentlemanna mässigt alls.
Usc för Jerk fiske
Kommentera
-
Ursprungligen postat av traut Visa inläggHi!
Jag tycker fiske att fiske ska utföras med elegans i samklang med naturen. Så att man man kan njuta av en total upplevelse.
Eftersom jag bor i Skåne så påminner detta bul fiske efter Torsk. Man letar upp torsken Lektorsk) på ekolodet. Stannar båten. Ner med pilken som har stora krokar sen ryker man. Inte alls gentlemanna mässigt alls.
Usc för Jerk fiskeYou are my Hero
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-02-15, 12:55 -
-
Svar till KEPWORTH Litiumbatteriav SpringarenSjukt att Svenska sportfiske butiker tar 10t för något man kan köpa för 2500kr, är det samma batteri...1 Foto
-
2025-02-17, 20:20 -
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
2024-11-17, 23:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 242 visningar
1 gilla
|