alla ni som inte jerkar och tycker det är en modefluga byt uppfattning och TESTA jerk det intresserar fisken mycket mer!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Våga vägra JERK!!!
Collapse
X
-
Säkert jätte kul med Jerk har inte provat själv än men det ska jag göra. Varför ska man våga vägra ett fiskesätt? Bättre o ge fan i det om det inte intresserar än. Det är ju inte så att nån tvingar på någon ett fiskesätt... Fjantig trådSänk alla Trålare o rädda fiskarna som jobbar på båtarna genom utbildningsstöd. Om en vanlig industri går dåligt o inte klarar sig själv skjuter inte staten in pengar, men det gäller inte yrkesfisket i detta land... Skitfiske på er
Kommentera
-
Älskar den den här tråden, mer och mer för varje dag.
Att ni bara orkar att plocka upp den gång på gång är beundransvärt.
Tack för att ni finns, alla skribenter i slott och koja...så att vi får oss ett behövligt skratt nästan dagligen.Senast ändrad av Sturgeon; 2005-11-06, 23:50.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av P ATja..Eftersom jerkfisket är lika gammalt som spinnfisket med spö i sig själv, så är det ett attans påfund. Tänk om man tvingas spinnfiska..Huuuuu..
Jerking är bara ett epitet på en spinnfisketeknik. Precis som twitching, stop & go, cranking, sweap & suspend o.s.v..
Att vissa beten sedan är specialtillverkade för att fiskas med en viss teknik är en helt annan sak..
Fan vad tråkig jag var nu, va.. !? ;o)
Själv gillar jag jiggar bäst, mest allround, billigast och minst lika "aktivt" fiske som jerk (skumt att det framställs om ett helt nytt fiskesätt, att själv aktivt ge sitt bete liv genom att variera intagningen är ju det enda det handlar om, precis det gör man ju med wobbler eller sked också, känner ingen som "bara vevar"). Dessutom slipper man de osköna, okänsliga och korta påkarna. Beten utvecklas ju hela tiden, det trevliga med jerkbetena är ju att de ställer upp sig på tvären och presenterar sig tydligare (men det är långt ifrån alltid rätt medicin). Men hela hypen och det skulle vara så nytt och revolutionerande köper jag inte. Vi har bara fått ett utökat betessortiment som jag ser det.
Kommentera
-
Guest
Lite sent ute men skriver upp mig ändå.
Mina skäl är att jag finner möe nöje med de metoder jag fesker gädda på (mete, spinn, fluga), att jag får gädda med mina metoder, att pengarna inte räcker te när man är student på främmande ort, sen tycker jag att känslan i drillning av fesk inte borde bli så rolig när man använder ruggigt styva spön (rätta mig om jag har fel).
21. Piwe
Kommentera
-
Jerk rules!!! Varför??? Många anledningar: De brutala huggen i ytan är ju det fräckaste som finns, det spelar ingen roll hur jäkla koncentrerad man är för man blir lika chockad/exalterad
varje gång. Även huggen under ytan med typ sjunkande beten upplever jag ofta som betydligt hårdare än hugg på t.ex. en "vanlig" wobbler eller sked. Eftersom de flesta jagar gädda med sitt jerkande beror ju på att gäddan är den brutalaste rovfisken i vårt avlånga land och inte för att den skulle vara en extremt god matfisk, och då är det ju fighten, huggen och drillningen man är ute efter och där finns det ingen som slår jerk (kanske gäddfluga, har aldrig testat..). Att det sen skulle vara tråkigt att drilla med ett stvyt spö stämmer helt enkelt inte, det är minst lika kul/utmanande som med vanligt spinn, bara annorlunda. Nej jag välkommnar jerkandet med öppen famn och ser fram emot utvecklingen inom området, vi ligger ju trots allt förtfarande en bit efter t.ex. jenkarna.
Bör tillägga att jag inte på långa vägar släppt min spinnutrustning bara för att jag börjat jerka, ibland kan det ju vara hur nice som helst att meta gädda eller trolla, men det är olika saker och teknikerna snarare kompletterar än tar ut varandra.
Viva la fishing evolution!!!
Kommentera
-
1. Sturgeon
2. Farb
3. BeBest
4. Nikke
5. Hundersmarck
6. Micke
7. Arnenym
8. Raniceps
9. Åsunden
10. FRB
11. Trashmasta
12. Ladrox
13. Raven
14. Danne
15. Gretko
16. Sebastian
17. ~FB~Pike
18. Jolle
19. BBRF
20. saizen
21. Fogelberg
22 Tim
23. Flugspöviftaren
24. GäddJävelachilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Hur orkar du släpa fram en två år gammal tråd?
1. Sturgeon
2. Farb
3. BeBest
4. Nikke
5. Hundersmarck
6. Micke
7. Arnenym
8. Raniceps
9. Åsunden
10. FRB
11. Trashmasta
12. Ladrox
13. Raven
14. Danne
15. Gretko
16. Sebastian
17. ~FB~Pike
18. Jolle
19. BBRF
20. saizen
21. Fogelberg
22 Tim
23. Flugspöviftaren
24. GäddJävel
25. KG?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-02-15, 12:55 -
-
Svar till KEPWORTH Litiumbatteriav SpringarenSjukt att Svenska sportfiske butiker tar 10t för något man kan köpa för 2500kr, är det samma batteri...1 Foto
-
2025-02-17, 20:20 -
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
2024-11-17, 23:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 238 visningar
1 gilla
|