Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tja..Eftersom jerkfisket är lika gammalt som spinnfisket med spö i sig själv, så är det ett attans påfund. Tänk om man tvingas spinnfiska..Huuuuu..

Jerking är bara ett epitet på en spinnfisketeknik. Precis som twitching, stop & go, cranking, sweap & suspend o.s.v..
    Att vissa beten sedan är specialtillverkade för att fiskas med en viss teknik är en helt annan sak..

Fan vad tråkig jag var nu, va.. !? ;o)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Phagen
      OK. Så du menar att ni har enats om i en seriös diskussion att Buster Jerk är ett skitbete. Jag har själv fiskat med Zalt, Bomber etc under hela mitt fiskeliv och blev sugen på att testa Jerkfiske för att jag tyckte att det verkade kul att variera sig lite och att prova på något nytt. Mycket riktigt införskaffade jag en utrustning och åkte ut med två polare för ett par veckor sedan. Första gången med multirulle var det också. Resultat efter första Jerk-turen var att jag fick själv fler gäddor en vad mina polare fick tillsammans som fiskade med vanliga vobblers. Jag menar inte att Jerk är bättre på något sätt men själv tyckte jag att det var kul att få resultat med en gång då jag vet att självförtroendet inte är så stort när man testar något nytt.
      Vad jag menar är att er konklusion att Buster Jerk är ett skitbete skulle också innebära att alla andra beten också är skit eller vad? Är det kvaliteten ni klankar på eller? Man får ju fisk på det i alla fall vad jag märkt.
      ..hmm hoppas du förstår att inlägget var skrivet med viss ironi. BJ har väl tydligt visat att det fångar en och annan gädda....tom skitmånga gäddor. Tycker dock att det är kul och se vilken "masshysteri" det lätt blir kring ett bete. Är det hett så är det jävligt hett..lixom..

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hippo
        ..hmm hoppas du förstår att inlägget var skrivet med viss ironi. BJ har väl tydligt visat att det fångar en och annan gädda....tom skitmånga gäddor. Tycker dock att det är kul och se vilken "masshysteri" det lätt blir kring ett bete. Är det hett så är det jävligt hett..lixom..

Ironi?
        BBRF och jag har klarlagt att jerkfiske öht. är både värdelöst och meningslöst oavsett vilket bete som hänger i titaniumtafsen....
        Senast ändrad av Guest; 2005-10-22, 00:21.

Kommentera

• Ursprungligen postat av P A
          Tja..Eftersom jerkfisket är lika gammalt som spinnfisket med spö i sig själv, så är det ett attans påfund. Tänk om man tvingas spinnfiska..Huuuuu..

Jerking är bara ett epitet på en spinnfisketeknik. Precis som twitching, stop & go, cranking, sweap & suspend o.s.v..
          Att vissa beten sedan är specialtillverkade för att fiskas med en viss teknik är en helt annan sak..

Fan vad tråkig jag var nu, va.. !? ;o)
          Visst är det så men det roliga för mig är att just jerkfisket är ett aktivt fiske som påminner starkt om jiggfiske. Utrustningen gör det oxå möjligt att fiska effektivt och skönt med stora beten. Fiskar allt mer stora jiggar med jerkgrejorna, helrätt.... Veva wobbler är bra tråkigt...
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

//Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av prylis
            Ironi?
            BBRF och jag har klarlagt att jerkfiske öht. är både värdelöst och meningslöst oavsett vilket bete som hänger i titaniumtafsen....

hmm! att du lyckades övertala BBRF om detta är ju inte häpndsväckande direkt. men det jag undrar är varför ordet jerk smög sig in i texten?
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

• Ursprungligen postat av FRB
              Jag är också med. Men bara för att jag mår så dåligt av alla stackars Ambassadeurer som plågas så fruktansvärt av dessa ryck....

tur att dina ambassedeurer inte behöver plågas ö.h.t.
              achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

• och det vi vill veta nu är hur många av er som skrivit upp sig på denna tråd, har börjat med jerkfiske? ärligt nu pojkar!
                jag vet ett par på rak arm, så fram med det!
                achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

• jerk äger

tjena skulle bara säga att du behöver inte köpa ett jerk sett för att fiska med jerk beten.bara att använda ditt vanligga spö o göra korta vev stopp isället funkar skit bra med dom flesta jerk betena.suveränt på hösten när man fiskar grunt man kan fiska på 10 cm om man vill.fick själv en 11,5 kg gädda på jerk med vanligt fiske spö idag.bara ett tips...

Kommentera

• Tråkig tråd det här, bara sura miner. Jerk är både roligare och effektivare, testa själv.

Kommentera

• Håller absolut med dig!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 116 visningar
                      1 gilla