Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Alessandro
    Visst funkar Jack säkert bra under lektider, finns yrkesfiskare här på ön som körde med Westin´s Magnum Pike och drog 40-60 gäddor runt 5 pannor på en dag (självklart bonkade), "världens bästa gäddwobbler" tyckte dom...
    vaddå? är det inte en bra wobbler om man kan få 50-60 gurka per dag? runt fem pannor? det blir typ 250 kg gädda...låter som en gryyyyyyym wobbler (tycker jag, kanske har jag fel)...
    Du tror inte att haket utgör en stor del av fisket? på det haket du beskriver tror jag att en vafansomhelstsomärlitestörreochgårnedpåtvåmeter wobbler skulle funka. t o m en utan sked...
    Eller som en känd låt i fiske kretsar går....blå blå blå westin ah ha ha x2 vissst är den fin min blå westiiiiiin yeah...
    DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

• 1. Sturgeon
      2. Farb
      3. BeBest
      4. Nikke
      5. Hundersmarck
      6. Micke
      7. Arnenym
      8. Raniceps
      9. Åsunden
      10. FRB
      11. Trashmasta
      12. Ladrox
      13. Raven
      14. Danne
      15. Gretko
      16. Sebastian
      17. ~FB~Pike
      18. Jolle
      19. BBRF
      20. saizen
      21. Fogelberg
      22 Tim
      23. Flugspöviftaren

Vill man ha ett lätt fiske kan man börja nätfiska istället!
      [FONT=Verdana]//Flugspöviftaren[/FONT]

Kommentera

• Nä, jag ställer mig på jerkfiskarnas sida. Tycker om att variera mina metoder.

Kommentera

• "Falskhet är ditt namn"..Som skalden sa..

Åsunden, du lilla smygjerkare..hehe. Å BBRF..Men där beror det på att han aldrig lyckas få nått bete i sjön över huvud taget för allt trassel, så han kan skriva på samtliga vägrarlistor.. ;o)

Kommentera

• MEEEN... nästan 250 postade meddelanden och bara 24 som skrivit på...

1. Sturgeon
            2. Farb
            3. BeBest
            4. Nikke
            5. Hundersmarck
            6. Micke
            7. Arnenym
            8. Raniceps
            9. Åsunden
            10. FRB
            11. Trashmasta
            12. Ladrox
            13. Raven
            14. Danne
            15. Gretko
            16. Sebastian
            17. ~FB~Pike
            18. Jolle
            19. BBRF
            20. saizen
            21. Fogelberg
            22 Tim
            23. Flugspöviftaren
            24. GäddJävel

Kommentera

• ...ska verkligen denna roliga tråd få dö ut....näääääää.....
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

• men det är helt klart värt att skaffa en buster jerk och några poppers. jag fiskar dom med vanliga lite styva kust o insjö spön.
                Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

• ..hmm har precis haft en "seriös diskussion" med ALQ samt FRB..vi har konstaterat att Buster Jerk egenligen är ett skitbete men att det fångar fisk för att "precis alla fiskar med det just nu" genom smart marknadsföring, tillfälligheter..och en allmän masspsykos som sportfiskare verkar ha så lätt att falla in i. Betänk att under en viss del av 90-talet fångades "alla gäddor" på Zalt...ett tag var det Piggen.....osv osv

Kommentera

• Ålänning

Ursprungligen postat av Sturgeon
                    Var snälla och skriv upp er på min lista över vilka som inte har och inte kommer att skaffa Jerk-utrustiung inom överskådlig tid.

Ge gärna skäl till beslutet. Mitt är att jag har redan för mycket gäddprylar, onödigt med nytt, samt att fisket inte blir bättre med Jerk.

1. Sturgeon
                    Handlar inte bara om att få mera fisk....
                    Det är ju fiskesättet och känslan och upplevelserna som är speciella och "nya" jämfört med traditionellt spinnfiske.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hippo
                      ..hmm har precis haft en "seriös diskussion" med ALQ samt FRB..vi har konstaterat att Buster Jerk egenligen är ett skitbete men att det fångar fisk för att "precis alla fiskar med det just nu" genom smart marknadsföring, tillfälligheter..och en allmän masspsykos som sportfiskare verkar ha så lätt att falla in i. Betänk att under en viss del av 90-talet fångades "alla gäddor" på Zalt...ett tag var det Piggen.....osv osv
                      OK. Så du menar att ni har enats om i en seriös diskussion att Buster Jerk är ett skitbete. Jag har själv fiskat med Zalt, Bomber etc under hela mitt fiskeliv och blev sugen på att testa Jerkfiske för att jag tyckte att det verkade kul att variera sig lite och att prova på något nytt. Mycket riktigt införskaffade jag en utrustning och åkte ut med två polare för ett par veckor sedan. Första gången med multirulle var det också. Resultat efter första Jerk-turen var att jag fick själv fler gäddor en vad mina polare fick tillsammans som fiskade med vanliga vobblers. Jag menar inte att Jerk är bättre på något sätt men själv tyckte jag att det var kul att få resultat med en gång då jag vet att självförtroendet inte är så stort när man testar något nytt.
                      Vad jag menar är att er konklusion att Buster Jerk är ett skitbete skulle också innebära att alla andra beten också är skit eller vad? Är det kvaliteten ni klankar på eller? Man får ju fisk på det i alla fall vad jag märkt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 073 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art