ang hälleflundra, Gills det om man "jerkar" med en stor fet shadjigg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Våga vägra JERK!!!
Collapse
X
-
Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
-
Ursprungligen postat av PålackenJag tycker att det är kul att jerka. Jag tyckar att det är kul att fiska gädda.
Men det ena utesluter inte det andra. Spinn är ju jättekul det med...
Mitt jerkspö är tvådelat och heter SL**** JERK. Snabbt som f-n. lätt som f-n. starkt som f-n & billigt. och sjukt skönt & mjukt vid drillning. och grönt med fint korkhandtag. och grymt långkastande perfekt för hela registret från 20(för spooksen b l a ) -100g (typ slider, topper, buster & fatso) Lugn BBRF det finns för haspelrulle också! NOG MED REKLAM :-/ sorry... Man fattar att ingen vill fiska med en tung pinne som är endelad (Typ 2m lång...) tung och stum som en flaggstång, eller nått styfft spö med glapp i handtaget som bara kastar beten som väger...mer än en genomsnittlig snipa...Anpassa era grejjer till NORMAL-stora gäddor. Det blir roligare när men får en stor då. Det finns INTE muskie i svedala. En 20 kg gädda är inte omöjlig att få upp utan ett amerikanskt MEGA MUSKIE spö. det finns slirbroms på rullen. båten går att flytta...Don´t belive the hype! Om någon som har koll på fiske åker in i en grym skärgårds lekvik, som varit FÖRBJUDEN för allmanheten att fiska i, som nästan INGEN fiskat i vid rätt tidpunkt på en massa år och gäddorna där inte är tokvana (som alla C&R gäddo SNABBT blir) vid wobblers & andra beten, så går det att få en SJUK!!! massa & stora fiskar på det mesta...undrar varför gäddssjukefilmen inte visar andra vobblers? typ en gammal hederlig ledad bomber med Låååånga vevstopp? för att det skulle funka lika bra? bättre? Jag skriver givetvis INTE på listan, varken denna eller snipklubbenBBRFs lista, men uppmanar till eftertanke, och inte till strömmföljning.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av UTHar provat men tröttnat på att rycka sönder grejorna, det tillförde inget.
Fiskar mycket hellre på klassiskt vis då jag tycker det ger bättre känsla.
Därmed inte sagt att jag eventuellt kommer införskaffa jerkutrustning när jag hittar det jag söker. Skitfiske på er
nr...?Senast ändrad av FF; 2005-08-08, 20:55.
Kommentera
-
Hippo
Vem fan hade inte velat vara med den dagen? Sedan ar det som Ola sager manga har fiskat dar innan utan de resultaten. Var det 22 pikes over 10 pannor? Tror herr Polacken kan tillbringa en hel var dar med sina flytande ledade bombers (skitbra med langavevstopp) utan att ta 22 over tio.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JenkNu ska jag forsvara CWC kors i taket Tror du Salmo saljer mera beten i ar utan CWC? knappast. Att de misskotte salmo ar ren bullshit.
helt rättvist är det inte...How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
P A
Ursprungligen postat av AlessandroSå nya agenturen, dom sålde inget på mässan i våras? Det enda som CWC pushade på var Slider´n. Sen har ju utbudet ökat rejält på sista tiden så
helt rättvist är det inte...
När jag reste fanns inte Slidern. Däremot hela övriga sortimentet.
De enda som var intressanta för butikerna från Kiruna i norr till malmö i söder, var Bullhead och vissa Hornet och Minnow.
I övrigt ville butikerna inte alls köpa Salmo.
Utan Slider hade Salmo fortfarande varit ett uddamärke i detta land som i åratal tidigare. Att rippa några olika kända beten (Som att kopiera Punnisher med Slider genom Rozemeyers) var Salmo´s lyckokast i Skandinavien.
Om man kollar på den försäljning som fanns före CWC genom tidigare distributörer, så kan dessa vittna om samma sak.
CWC gjorde ett grymt arbete med Salmo och ryktet om "misskötsel" är rent svammel och ett rykte som startats av fan vet vem.
I slutändan är sanningen att utan Slider och utan CWC så hade dom varit mer eller mindre borta idag precis som förut.
Och att påstå att CWC bara pushade för just Slider är rent svammel.
Punkt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 077 visningar
1 gilla
|