Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Definitivt med på "våga vägra jerk". Tar nog med gäddor på ordinarie sätt. Gädda är ju den fisk som hugger på allt... har haft flera som tagit flötet när jag metar.(alltså själva flötet i sig).
    Skitfiske på er!

Kommentera

• Jag har då lagt spinn/haspelfisket på hyllan, trots mängder av utrsustning !

Kör bara Jerk och flugfiske efter gädda nu och det är det klart roligaste fisket!
      Känner inte ens suget att kasta ut en zalt mot en djupkant och veva hem. Kan ju inte stämma att ni får mindre med jerk ?
      Men Smaken är ju som baken !

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sturgeon
        Var snälla och skriv upp er på min lista över vilka som inte har och inte kommer att skaffa Jerk-utrustiung inom överskådlig tid.

Ge gärna skäl till beslutet. Mitt är att jag har redan för mycket gäddprylar, onödigt med nytt, samt att fisket inte blir bättre med Jerk.

1. Sturgeon

När jag ser din båt så förstår jag varför du inte vill börja Jerka. En renodlad Gubb trollingbåt Måste vara trång med 2st som skall jerka där bak

Kommentera

• Ursprungligen postat av pasi75
          När jag ser din båt så förstår jag varför du inte vill börja Jerka. En renodlad Gubb trollingbåt Måste vara trång med 2st som skall jerka där bak
          Han har jerkat 1
          sigpic

Kommentera

• Varför ens behöva "våga vägra" en fiske metod?

Jag jerkar, metar och spinn fiskar och tycker alla metoder är kul och funkar bra..
            Det finns argument om alla fiske metoder och man kan snacka skit om vad som helst,
            Tex så tycker jag att jerk utrustning är väldigt dyr, speciellt vissa drag.
            Tex när det gäller mete att man ska hålla på meta upp massa betesfisk innan.

Men sånt får man leva med och blir roligare fiske om man varierar sig och använder/provar nya metoder.

Annars en väldigt löjlig tråd..

Kommentera

• Jerkbait levererar betydligt större gäddor och fler till antalet än haspel/spinnfiske har gjort på samma gäddspots.
              Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

• Att vissa är så ******* att de inte är förstår meningen med tråden är roande, riktigt roande.

Ja jösses, det finns folk för allt.

Ut i solen nu.

/Kristian S
                sigpic

Kommentera

• Ursprungligen postat av pasi75
                  Nä den är inte jordens bästa jerkbåt, så sant.

Den köptes inte heller för det, jerk alltså...pling!!! Utan mycket riktigt för trolling eller allra främst havsfiske, sedan lite sol och bad.

Och vill jag jerka så gör jag det där fram i kabinen med fördragna gardiner, så det så!!!

Sedan kanske moi har tillgång till fler båtar, inte sant.

Nej, skall ut och pyssla med båten lite, har 11 raka arbetsdagar framför mig, så lite avkoppling lockar.

Böjda spön.
                  sigpic

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mosse
                    Varför ens behöva "våga vägra" en fiske metod?

Jag jerkar, metar och spinn fiskar och tycker alla metoder är kul och funkar bra..
                    Det finns argument om alla fiske metoder och man kan snacka skit om vad som helst,
                    Tex så tycker jag att jerk utrustning är väldigt dyr, speciellt vissa drag.
                    Tex när det gäller mete att man ska hålla på meta upp massa betesfisk innan.

Men sånt får man leva med och blir roligare fiske om man varierar sig och använder/provar nya metoder.

Annars en väldigt löjlig tråd..
                    Bra skrivet.. Klart man ska våga prova på något nytt, annars utvecklas man aldrig i sitt fiske. Jerkfiske är ett utmärkt exempel på detta!
                    Sturgeon, vad är syftet med tråden egentligen då? Att känna att man har stöd från andra när man väljer att inte vilja utvecklas?

Kom just in från grillen i solen, underbart väder vi har!
                    Allt gott!

Kommentera

• Näe, börjar nog aldrig jerka, man måste ju skaffa nya gurkgrejor och jag tycker att spinn är mer fritt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 121 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art