Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Originally posted by Skitfiskaren
    Hurra!

Har själv pockat på de sjuka priserna ett antal gånger på fiskesnack. Så jag lutar mig tillbaka tar ett djupt andetag och bara njuter. Njuter av att se att andra klarsynta människor tycker som jag. ;-)

Om tio år kommer vi alla att se tillbaka och minnas att en gång i tiden fanns det folk som med glädje slängde upp 300 spänn för ett enkelt jerkbete. Och vi som förstod bättre kommer att......ha förståelse. För vem kunde tro att det i själva verket inte är dyrare att tillverka ett bete utan sked som ett med sked????

(jag duckar samtidigt som jag inväntar svar......)
    Man slår inte på ovetande och oförstående människor, så du behöver inte ducka från mig i varje fall. Bättre att upplysa och lära istället.
    Dessutom kostar idag ett dyrt jerkbete ungefär som vad en vanlig kvalitetswobbler kostade för 25-30 år sedan i motsvarande pengar.

Om man ändå tycker priser på vissa beten är dyra idag, så köp dom inte, eller köp färre. Man behöver inte ha allt man ser eller hör om..Det går faktiskt att köpa några få bra, men tillräckligt många för att fiska med o täcka alla situationer. Kanske sju-åtta olika beten. Man behöver inte ha massor av grejs som ligger oanvänt bara för att det är billigt o glänser fint. Gör man det o sedan ojjar sig över priser, är det självförvållat och då ska man inte gny eller knota.

(Sade jag som handlare..Ja jävlar..Ur led är tiden..hehe)

Kommentera

• Har med alltmer stigande mungipor tagit del av fortsättningen på denna tråd.
      Vill nog ändå mena att ska det bli något drag i gäddorna, ska de matas med sked!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

• STURGEON.. du ville inte ha några inlägg från mig? så inga inlägg om jerkfiske då??

Kommentera

• Originally posted by BeBest
          Har med alltmer stigande mungipor tagit del av fortsättningen på denna tråd.
          Vill nog ändå mena att ska det bli något drag i gäddorna, ska de matas med sked!
          Tror att näringslösning matat intravenöst är rätta lösningen för gäddor, så sätt en trekrok på slangen till en påse näringslösning och släng i den så skall ni se att vid första bästa försök från fisken att punktera en ven så sitter den.
          sigpic

Kommentera

• Originally posted by Flygfisken
            STURGEON.. du ville inte ha några inlägg från mig? så inga inlägg om jerkfiske då??
            Förstå mig rätt, du tycker ju inte om tråden, så varför vill du skriva här då??? Men vill du skriva i tråden annat än formuleringar så som "Väldigt nödvändig och mogen tråd!!!" så får du mer än gärna göra det.

Så fram med något värdefullt nu då, upp till bevis!!!
            sigpic

Kommentera

• Ok... själv har jag nyss börjat med jerk... tycker det verkar riktigt kul! speciellt beten som fiskar djupt... typ bulldawg, helltail, och tunga spinnerbaits om nu ytfiske räknas som jerk vilket jag tycker, så har mitt fiske blivit tusen gånger bättre än förut! har inte hunnit testa alla andra jerks så mycket!/Fredrik Bergström. nöjd sturgeon?

Kommentera

• Konstigt asså, för BBRF verkar allt fiske där han inte mäktar med eller förstår sig på tekniken vara trams. M a o lär det mesta fisket vara tramsbetonat hehe ;-) Enda gången han verkar få till tekniken, är när betet ska röra sig upp och ner, d v s vertikalfiske. Därav sin stora passion för havsfiske samt pimpel...

Kommentera

• Originally posted by Flygfisken
                  Ok... själv har jag nyss börjat med jerk... tycker det verkar riktigt kul! speciellt beten som fiskar djupt... typ bulldawg, helltail, och tunga spinnerbaits om nu ytfiske räknas som jerk vilket jag tycker, så har mitt fiske blivit tusen gånger bättre än förut! har inte hunnit testa alla andra jerks så mycket!/Fredrik Bergström. nöjd sturgeon?
                  MYCKET NÖJD!!! STOLT TILL OCH MED!!!

Kul att du är nöjd och att det har förbättrat ditt fiske.

/Kristian Seth
                  sigpic

Kommentera

• Originally posted by m@
                    Konstigt asså, för BBRF verkar allt fiske där han inte mäktar med eller förstår sig på tekniken vara trams. M a o lär det mesta fisket vara tramsbetonat hehe ;-) Enda gången han verkar få till tekniken, är när betet ska röra sig upp och ner, d v s vertikalfiske. Därav sin stora passion för havsfiske samt pimpel...
                    Finns ju ingen anledning att förkovra sig i trams ju.. Nu blir det horiontalfiske, d v s ytborre och jiggning.....Ska knäppa upp borreligan...Ha, ha...
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

• BeBest!Håller med till viss del,gillar verkligen jerkbait,även om jag anser att det traditionella spinnfisket definitivt har sin plats.Men,som sagt:Ska man mata gäddan med sked,ska man (helst) mata den med Professor!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 234 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art