Originally posted by Skitfiskaren
Hurra!
Har själv pockat på de sjuka priserna ett antal gånger på fiskesnack. Så jag lutar mig tillbaka tar ett djupt andetag och bara njuter. Njuter av att se att andra klarsynta människor tycker som jag. ;-)
Om tio år kommer vi alla att se tillbaka och minnas att en gång i tiden fanns det folk som med glädje slängde upp 300 spänn för ett enkelt jerkbete. Och vi som förstod bättre kommer att......ha förståelse. För vem kunde tro att det i själva verket inte är dyrare att tillverka ett bete utan sked som ett med sked????
(jag duckar samtidigt som jag inväntar svar......)
Hurra!
Har själv pockat på de sjuka priserna ett antal gånger på fiskesnack. Så jag lutar mig tillbaka tar ett djupt andetag och bara njuter. Njuter av att se att andra klarsynta människor tycker som jag. ;-)
Om tio år kommer vi alla att se tillbaka och minnas att en gång i tiden fanns det folk som med glädje slängde upp 300 spänn för ett enkelt jerkbete. Och vi som förstod bättre kommer att......ha förståelse. För vem kunde tro att det i själva verket inte är dyrare att tillverka ett bete utan sked som ett med sked????
(jag duckar samtidigt som jag inväntar svar......)
Dessutom kostar idag ett dyrt jerkbete ungefär som vad en vanlig kvalitetswobbler kostade för 25-30 år sedan i motsvarande pengar.
Om man ändå tycker priser på vissa beten är dyra idag, så köp dom inte, eller köp färre. Man behöver inte ha allt man ser eller hör om..Det går faktiskt att köpa några få bra, men tillräckligt många för att fiska med o täcka alla situationer. Kanske sju-åtta olika beten. Man behöver inte ha massor av grejs som ligger oanvänt bara för att det är billigt o glänser fint. Gör man det o sedan ojjar sig över priser, är det självförvållat och då ska man inte gny eller knota.
(Sade jag som handlare..Ja jävlar..Ur led är tiden..hehe)
Kommentera