utrotningshotade drag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

utrotningshotade drag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• utrotningshotade drag

jag kan fan inte fatta varför vissa drag och vobblers osv ska försvinna ur sortimentet. Min topplista:

Abus röda atom, VARFÖR? alla vet att gäddan älskar rött
    Abus Flyer, skitfin spinnare som jag fått jättemkt gädda på.
    Kaleva, att inte abu tar tillbaka den är ett jäkla skämt. *suck*
    Vibrotail, visseligen så kanske den finns men den är lika stel som..
    Gamla bulldawgen, ersatt med en stel kopia. värdelöst!

Dessutom är bombers excalibur påväg bort, passa på att köpa på er ni som gillar den.
    my precious....

bara fisken inte blir utrotningshotad e jag nöjd. men ja de e synd att dom tar bort dom men tillvärkarna kan ju inte göra hur många olika beten som helst. dom har ju inte råd heller. dom gamla ersätts av dom nya.
    //Me

Kommentera

jo jag vet....det är ju det. känns lite som om dom lagar det som inte är trasigt. förrsten. varför i helsicke har dom slutat göra kexchoklad i staniolpapper, det saknar jag med
      my precious....

Kommentera

Ibland tar tillverkarna upp de gamla betena igen.

Är det bara färgen det hänger på går det ju att måla själv. Med lite nagellack och fantasi kan verkliga superfärger åstadkommas.

Då är det värre när modellen försvinner. Men ibland dyker det upp samlingar av billiga favoritbeten från förr på webben. De är oftast i ett slitet bruksskick men ger man dem en make-up eller total-make-over så kan de gå mot en ny framtid igen.

Men har man absoluta favoritbeten och misstänker att dessa är på väg ut ur marknade är det bäst att köpa på sig så många man har råd med och kommer över. Fast ibland är ju ersättarna bättre.

Flyer var en duglig abborrespinnare men den lockade massor av smågäddor också. Värst i den vägen var modellen med jiggkropp. Måste sluta använda den. Alldeles för många kilogäddor fickbsina gälar förstörda med det betet.

Ultra Spinner, som också lämnat marknaden och antagligen inte kommer tillbaka pga patenträttigheter, är aningen bättre i det fallet men även den är en svår gäddtjuv.

Överhuvudtaget är spinnare verkliga allroundbeten. De liknar inget som fisken normalt äter men likafullt kan de inte inte låta bli att bita i dem.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Å Raketosten då? Eller zingo Banan?
          !!!!!

Kommentera

hehe ja, plus en massa glassar och så har dom slutat att grilla på bröden i hamburgerkioskearna. *suck*

Bebest, tur att det finns tradera! Fast man kan ju undra vad dom tänker med Jag har en hel hög flyers här om nån är desperat :P
            my precious....

Kommentera

Re: utrotningshotade drag

Originally posted by Henrik_L
              jag kan fan inte fatta varför vissa drag och vobblers osv ska försvinna ur sortimentet. Min topplista:

Abus röda atom, VARFÖR? alla vet att gäddan älskar rött
              Abus Flyer, skitfin spinnare som jag fått jättemkt gädda på.
              Kaleva, att inte abu tar tillbaka den är ett jäkla skämt. *suck*
              Vibrotail, visseligen så kanske den finns men den är lika stel som..
              Gamla bulldawgen, ersatt med en stel kopia. värdelöst!

Dessutom är bombers excalibur påväg bort, passa på att köpa på er ni som gillar den.
              PENGAR..Förstår du. Försäljningssiffror. Röda skedarna från ABU sålde noll när dom fanns. ABU la ner dom. Då plötsligt vill alla ha dom. Men eftersom de skulle sälja noll igen om dom återupptogs då de som gillar dom nu fyllt sina dragaskar med det som var kvar, så är dom borta.Chansen finns dock alltid att dom gör en serie igen om några år för att sedan ta bort färgen igen. Så gör man med bl.a Mörtblänk. Korta serier för att tillgodose marknaden för en period. Sedan lägga ner för att spara pengar tills suget återkommer.

Kaleva var/är en sked som bara sålde bra på hösten. Och bara till den äldre generationen.
              De sista kaleva tillverkades av RAN som nu tagit bort den och även zebra-varianten av RAN-draget. (klassiker) För dålig försäljning och för dyr att tillverka här i Sverige.
              Samma med andra favvar som försvinner. Pengar o business går före sportfiskarnas intressen idag nu när det sitter manchetter i företagens topp och inte fiskare.Som fiskare ska man köpa det man blir tillsagd i reklamen. Punkt.

Idag är sportfisket mycket en "modebranch". Det svänger fort. Grejjer kommer och går med blixtens hastighet.
              Pig t.ex som var superpoppis för bara två år sedan, är idag mer eller mindre osäljbara annat än till en handfull fanatiker (jfr röda ABU skedarna) och Odyssey är till salu på grund av dålig lönsamhet, enligt uppgift.

Ibland var det bättre förr..

Kommentera

Jag saknar Mörtblänk 35 gr

Kommentera

mmmm desvärre är det så. det är mkt man saknar, jag undrar just varför abus röda skedar var så svårsålda. jag menar....det är ju bra grejjer
                  my precious....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  14 958 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art