Jag är nöjd med Telia, har oftast täckning överallt där jag fiskar för närvarande, ute i skogs tjärnar och större sjöar här omkring, inga problem i skogen heller vad jag märkt, vet dock ett område på en av sjöarna jag fiskar på har ett dött område men det är oberoende av abonemang.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilket är det bästa "fiskeabonnemanget"?
Collapse
X
-
Jag har både Telia och Telenor (jobbtele) och Telia är alltid överlägset. Från Medelpads skogar till Stockholms skärgård och Skånes slätter. Telia är väldigt bra att ha att göra med också, mina erfarenheter av Tre och Telenor är tyvärr negativa på den fronten. Tele2 var bra, men det var så länge sedan så det kan ha ändrats.
Kommentera
-
Tele 2 kör samma erbjudande som 3 gör på sitt Maxi abonnemang så du kan stanna kvar och ändå få ta del av det goda om du skulle vilja det.Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggHar själv Tele2 och det har blivit riktigt bra, en polare har Telenor och det är totalt värdelöst på dom flesta platserna.
Har funderat på att byta till 3 pga förmånliga erbjudanden, men man kanske borde avstå det då.
Kommentera
-
Telias nät är överlägset bäst har jag märkt, hade först tele2 och hade 0-2 "pluppar" ute på havet och sedan bytte jag till halebop som använder telias nät och då hade jag nästan alltid 5/5 "pluppar".
Nu har jag dock bytt till telenor och har inte testat det än men det såg bra ut på teckningskartan!Senast ändrad av ante912; 2012-03-08, 14:57.-----------PB's!-----------
Gädda 8,7 kg
Harr 0,5 kg
Abborre 0,8 kg
Torsk 2,4 kg
Havsöring 3,5 kg
Näbbgädda
Strömming
Mört
Skrabb
Kommentera
-
Ni kan inte kolla på staplarna för att se hur bra täckning ni har.
Täckning mäts i två enheter, dBm och asu och staplarna är ett sätt för tillverkaren att tolka dom för att svenssons skall förstå. Men två tillverkare kan ha helt olika sätt att göra denna tolkning på och så vida ni inte prova med samma telefon på samma ställe exakt samtidigt vilket är omöjligt så kan ni inte jämföra täckning mellan två operatörer baserat på staplarna.
Kommentera
-
Jo, det kan man göra i en viss utsträckning. Har man dålig täckning visar mobilen få antal segment. Har man bra täckning då visar mobilen flera segment.Ursprungligen postat av Testis Visa inläggNi kan inte kolla på staplarna för att se hur bra täckning ni har.
Täckning mäts i två enheter, dBm och asu och staplarna är ett sätt för tillverkaren att tolka dom för att svenssons skall förstå. Men två tillverkare kan ha helt olika sätt att göra denna tolkning på och så vida ni inte prova med samma telefon på samma ställe exakt samtidigt vilket är omöjligt så kan ni inte jämföra täckning mellan två operatörer baserat på staplarna.
Däremot, som du skrev, kan man inte jämföra två olika nät i samma punkt med två olika mobiler, men annars den indikation som visas på stapel ger en ganska korrekt fingervissning: bra eller dålig täckning.
Kvalitén på signalen är en annan femma också. Man kan ha flera segment men signalen av dålig kvalité.Tight lines!
CDan
Proffs på att lära masken att simma.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 522 visningar