Guideline Lpxe - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline Lpxe

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline Lpxe

Jag måste bara hylla detta spö.

När jag började fiska med det var köpte jag en WF femma till, någon budjetvariant. Jag tyckte, fan va svårt det var och kasta jämför med mitt gamla sjösländan. Efter ett tag behärskade jag dock spöt och linan som mitt tidigare, jag körde på. Efter ett år kom jag på den briljanta iden att köpa en linklass över. Gick loss på någon budgetlina igen och körde, det kändes mycket bättre direkt och det att svinga ut säkert 2 meter längre än med den tidigare linan. Jag använde sexan ett tag och tänkte sen kanske en 7 funkar tom? Köpte en och laddade spöt ännu mer än tidigare. Inga problem att få ut 25-30 meter varje kast...

Och i dag, efter att jag fått hem en massa linor tänkte jag, jag provar med en 8 också. Det vart en aning tungt men spöt laddade fint. Nu vet jag att jag kan svinga gäddflugor med intermetiate lina klass åtta på ett klass fem spö

Om spöt kostade 8000-10000 och jag visste om egenskaperna det har hade jag köpt det. Nu fick jag loss det för ynka 1500 kr på blocket av någon vänlig själ som inte alls gillade det. Det var för 4 år sedan.

För er som inte vet vad ni ska köpa för spö men vill täcka många klasser, Guideline Lpxe är HELT OTROLIGT!
    sigpic

Snacka om att du skruvade upp mina förväntningar på min LPXe RS V2 #7.
    Tycker man läser uteslutande positiva saker om Guideline spön och linor.
    Jag tänkte utrusta min med Coastal Slow Intermediate WF #7 linan och försöka lura upp ytjagande asp med epoxyflugor i sommar.

Kommentera

Jag har inta klämt på de nya men de tidigare spöna är helt jävla amazing alltså!
      sigpic

Kommentera

Kan bara hålla med om Guideline lpxe. Har ägt ganska många spön genom åren men lpxen rockar fett

Kommentera

har precis inhandlat ett lpxe #10 av en kille på edge. väntar bara på lina å backing så ska det ut och testas. ser verkligen fram emot det. =)
          sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 370 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art