Nytt spö till kustfiske/allaround? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt spö till kustfiske/allaround?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Själva drillning av fisk är nog inga problem om det nu inte blir nån väldigt extrem kamp

Kommentera

Behöver jag oroa mig för att spöt ska ryka av om en hyfsad fisk ger sig på det? Med tanke på ålder
      Jag har ett gammalt Abu colone -50 gr minst 12 år gammalt tror äldre,, hade jag besvärat mig med att byta öglorna tror jag det hade kastat skiten av dom flesta 1000-1500 kr spö som finns ute nu, nackdelen är vikten på gamlingen...

Äldre spö är oftast betydligt starkare en dagens material så är du rädd för att knäcka det borde du va livrädd för dom nya

Kommentera

Hej! Tänkte bara säga om du ar inget emot att handla från utlandet (tyvärr så finns inte spöt på hemmamarknaden) så skulle jag rekommendera ett spö som heter Daiwa Powermesh X Spinn finns i 10 fot 10-60g, har ett sådant och tycker den kastar iväg fint både mina 15-20g kustdrag och mitt makrill tackel på 50g. snabb aktion och bra känsla samt sic spöringar ser jag som en fördel, men visst finns det lika bra spö hemma på hemma marknaden också, tycker bara det är ett bra alternativ om du vill prova något annat. ej så dyrt för ett spö som är tillverkat i uk. med frakt ca 1300, vill du ha ett 3-delat så har du Daiwa Wilderness XT Spinning (samma aktion och kvalitet )
        Synd att daiwa marknadsförs så dåligt i Sverige, riktigt fina spö och rullar gör de både i lägre och högre prisklass.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 383 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art