Kärlek - Glädje - Respekt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kärlek - Glädje - Respekt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Självklart förstår jag dig, och håller med, Det reageras lite väl starkt ibland bara, det är nätproblematiken i ett nötskal

men man är ju en sån som absolut måste få in lite nerv i alla frågor Det var mycket vackert av dig Reitmond att inte reagera, för mina ord var lite provokativt lagda så att du kunnat tolka som att jag kallar dig överkänsligt näsvingebarn. Men du gick inte på den !

Det får bli 2 Whisky

Alla erbjudanden står jag för, Även kramen Du bor ju inte så långt bort

Vi kanske ska ha en "förlåt mig tråd" man har väl varit lite småspydig några gånger, men vi är ju alla barn av vår tid: Speciellt fre- å lör-kvällar
    Senast ändrad av Exxet; 2012-03-05, 16:12.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Axe: Jag bor inte så långt bort men jag har ett litet château utanför Gimo (typ grannar), får jag båt köpt innan sommaren är du varmt välkommen att slå följa på en tur insjöfiske.
      http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Senast ändrad av Exxet; 2012-03-05, 16:24.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Klas: Mycket bra initiativ att starta denna tråd, och bra skrivet också.
          Detta gäller de flesta som skrivit i tråden.

Kommentera

Jag har städat lite i tråden (och såg att även Bosse gjorde det samtidigt) samt även bannat en person pga personangrepp.

Det är helt ok att ha olika åsikter och diskutera saker. Diskussion är ju det som forumet är till för

Personangrepp är dock aldrig ok.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
              Jag har städat lite i tråden (och såg att även Bosse gjorde det samtidigt) samt även bannat en person pga personangrepp.

Det är helt ok att ha olika åsikter och diskutera saker. Diskussion är ju det som forumet är till för

Personangrepp är dock aldrig ok.
              Va !

ja nu ser jag ! Hade nog inte noterat detta annars. Fast det gjorde ni helt rätt i.

Det va förbaskat plumpt att gå in i en tycka om varandra uppmaning och börja med att idiotförklara någon helt oskyldigt.

Man ligger nog på gränsen själv är jag rädd för. Reitmond hade kunnat sura till på mitt inlägg men gjorde det inte. Och jag tror han visar oss både problemet och lösningen. Det är oftast inte vad någon skriver i första hand som är problemet utan att tolkaren reagerar med ryggmärgen, stannar inte upp och ber om en förklaring. utan man går direkt ifrån feltolkning till motangrepp och så är det igång. Det brukar för det mesta reda ut sig när parterna har insett det hela, men det är då retstickorna kommer in i bilden. Med malplacerade kommentarer då dom oftast inte läst vad tråden handlar om (kärnan till känslorna) utan hoppar in och börjar kommentera ord och mata bränsle till brasan.

Och finns det något dummare än att bli arg över nätet ? Man kan ju bara slå på datorn och den är ju oskyldig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 380 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art