Calcutta 700Te Vs Ambassadeur 7000i cs Rocket, vilken är bästa laxfiske rullen?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Calcutta 700Te Vs Ambassadeur 7000i cs Rocket, vilken är bästa laxfiske rullen??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Calcutta 700Te Vs Ambassadeur 7000i cs Rocket, vilken är bästa laxfiske rullen??

Hej!

vilken av dessa rullar är bättre vid tungt älv fiske efter lax?? Är Calcuttans vikt ett bekymmer, är den klumpig att kasta med? och är Ambassadeuren för klen i bromsen och allt för bristfällig gällande kvaliteten??

Tacksam för svar.
    Fishing Poem:

"Little Trout"
    I walked one day with the taste for trout, so i got in my boat and headed out, he spotted my bait and began to give chase when my hook ripped into his fishy face, then he looked at me like i was his friend, so i let him go and went out for a nice piece of steak.

Jag upplevde min 700te som klumpig o obekväm att kasta med. Den hade en jämn o fin broms. Jag hade valt ambassadeur 6500-7000 och bytt till ut stardrag. Då får man jämn o lite kraftigare broms än original. Sen får man ju 2-3 ambassadeurer till priset av 1 calcutta.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
      7 svar
      1 522 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot