Vad hittar man gäddan i en badkarssjö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad hittar man gäddan i en badkarssjö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad hittar man gäddan i en badkarssjö

Körde ett ismete pass på sjön fysingen i sigtuna i dag . Jävla tråkig sjö runt som en badbalja verkar vara mellan 1-2 meter djupt i hela sjön jämn slät botten . I avsaknande av grynnor ,kanter ,djupvassar vart fiskar man .

Hur fiskar ni i sånna sjöar om man inte har ekolod . Är det bara å sätta sig mitt ute i ingenstans å vänta ut fisken .

/fredrik

Jag skulle börja med ett hål nära vassen och göra resten av hålen i en linje rakt ut i sjön för att leta av lite var gäddorna kan tänkas vara. Det är det enda jag kan komma på om det inte finns ett enda ställe som verkar annorlunda/intressant.

Kommentera

Ungefär så som jag testade i går .

Kommentera

Hur gick det då?
        Hur stor är sjön? 300m eller 3000m i diameter?

Skulle det vara en mindre sjö, hade jag placerat ut spöna närmre vassen, alt vid inlopp om det finns något.
        Man märker ju ganska snart vart det händer.

Kommentera

Jag testade en liknande sjö i helgen, som djupast 2,5 meter. Det var aströgt, endast ett par bomfäll en snipa och en abborre blev det på ismete och det fanns heller inget mönster i vart det högg eftersom fisken i princip kunde stå lite här och där.
          Så jag skulle satsa på att flytta runt mycket helst i närheten av nått tillflöde eller där det är lite djupare

Kommentera

För att hitta gäddor så är det bra att flytta spöna ofta gärna efter 1 eller 2 timmar .Notera alla fälle på en karta eller med gps ,anteckna i fiskedagboken djup ,bete ,avstånd över botten mm .Efter ett tag kommer du säkert på hur sjön skall angripas för att nå framgång.
            "HalvDan var här"

Kommentera

Vi får fiska på en sån liten del Väsby /Sigtuna kommun är inte direkt sportfiskevänliga .

sportfiskekortet gäller inte alls .

Kommentera

Tycker oftast att fisken och födan finns landnära i "pölar" där det är samma djup längs land som mitt ut i sjön. Områden som avskiljer sig lite kan va intressant, nedfallna träd, glesvassar, små uddar, osv.

Kommentera

bor själv i väsby men aldrig fiskat i fysingen, hur gick det då ? att de va segt fatta jag men hur segt
                  läst den rapporten från provfisket i sjön 2003 va jag minns fick de 1 gödda i näten på ca 5 hg
                  har du fiskat där då isen inte ligger ?
                  http://vertikalblogg.wordpress.com/

Kommentera

2:a gången jag fiskade i sjön testade 1 dag förra vintern då fick jag 1 gädda på 4 kg då var vi 3 pers . I går fick jag en gädda på 200 gram på 5 spön under 4 timmar. Jag har aldrig fiskat där på sommarn är sån liten del av sjön man får fiska i genom Mört Einars fiskeklubb.

Väsby vill inte att vi ska fiska i våra sjöar eftersom det inte finns fiskekort att köpa .

/fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 132 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art