Vår, vår, ljuva vår! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vår, vår, ljuva vår!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vår, vår, ljuva vår!

Yes!

Äntligen knackar våren på ytterdörren. Det betyder att det snart är islossning! Här ska fiskas, eller tja om min hand är återställd innan dess förstås
    fishing is the only right!

Visst är det härligt!

Vi kanske inte vill veta va du gjort med din hand

Kommentera

Islossning snart?? Får man fråga vart i Sverige du bor? Isfiske säsongen börjar ju på allvar först nu ju . Här tar det då 2 månader till kan jag tänka mig. Och det är ju bra för det är ju isfisket som är roligast

Kommentera

Blev nästan lite vemodig när jag satte mig vid datorn nyss. Forfarande ljust ute. Och dagen har, med undantag för utebliven fisk, varit kanon. Här - där jag bor - verkar det bli en kort isfiskesäsong. Kan väl säga att den inte pågått så länge och visserligen är det två tre dec fortfarande, men det tär fort nu. Och ständiga nivåändringar i Möckeln gör att det råmar och knakar. I dag sprack det så det dånade precis bakom röven på mig... Men isen håller än så länge att gå på.
        Ändå är det ju dags att börja längta efter våren och båtfisket. Eller... Beror nog på preferenser. För mig blir det i alla fall kortaste isfiskesäsongen sedan jag flyttade tillbaka hit till Karlskoga. Lite trist, men visst drar det i spinntarmen! Så jag är kluven, därav vemodet... Även om det varit dåligt med resultatet på isen, så är det ju inte fel att sitta där en skön och solig dag. Så det bästa är kanske att det blir regnigt, djävligt och blåsigt, så att isen inte lockar och så att den i stället försvinner så båten kan gå i igen.
        Ja, ja, som ni förstår så vet jag varken ut eller in. Får väl suga så länge som möjligt på karamellen och hoppas på några veckor till på isen och en islossning som i fjol då den i princip smög sig på på en vecka.
        Virrigt, javisst, men helt i enlighet med min mentala status just nu.
        Gösta
        Senast ändrad av Gösta; 2012-02-26, 18:10.

Kommentera

I Svealand och norrut har vi snöhöljda bo, och frosten går tjurig vid grind. Vår är det inte tal om än!

Kommentera

Siktar på båtpremiär i slutet av kommande vecka. =)
            En liten setback just nu iom att det ska bli ett helt gäng minus ända till imorgon eftermiddag då det ska vända till plusgrader igen.
            Så dom 300m som är öppet nu kommer vara istäckta igen imorgon.

Kommentera

Ursprungligen postat av Denzar Visa inlägg
              Visst är det härligt!

Vi kanske inte vill veta va du gjort med din hand
              Oja! hehe, nu ska du inte misstolka... :P

Ursprungligen postat av Fiske token Visa inlägg
              Islossning snart?? Får man fråga vart i Sverige du bor? Isfiske säsongen börjar ju på allvar först nu ju . Här tar det då 2 månader till kan jag tänka mig. Och det är ju bra för det är ju isfisket som är roligast
              Jag bor i närheten av gbg, det är vår nere i skåne nu så... Går inte att gå på våra istäckta sjöar och tjärn längre, för tunn is, sist jag mätte så var den bara någon centimeter tjock som fårn början var ca 1 meter tjock så visst är våren nära hos mig, solsken varje dag

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
              Blev nästan lite vemodig när jag satte mig vid datorn nyss. Forfarande ljust ute. Och dagen har, med undantag för utebliven fisk, varit kanon. Här - där jag bor - verkar det bli en kort isfiskesäsong. Kan väl säga att den inte pågått så länge och visserligen är det två tre dec fortfarande, men det tär fort nu. Och ständiga nivåändringar i Möckeln gör att det råmar och knakar. I dag sprack det så det dånade precis bakom röven på mig... Men isen håller än så länge att gå på.
              Ändå är det ju dags att börja längta efter våren och båtfisket. Eller... Beror nog på preferenser. För mig blir det i alla fall kortaste isfiskesäsongen sedan jag flyttade tillbaka hit till Karlskoga. Lite trist, men visst drar det i spinntarmen! Så jag är kluven, därav vemodet... Även om det varit dåligt med resultatet på isen, så är det ju inte fel att sitta där en skön och solig dag. Så det bästa är kanske att det blir regnigt, djävligt och blåsigt, så att isen inte lockar och så att den i stället försvinner så båten kan gå i igen.
              Ja, ja, som ni förstår så vet jag varken ut eller in. Får väl suga så länge som möjligt på karamellen och hoppas på några veckor till på isen och en islossning som i fjol då den i princip smög sig på på en vecka.
              Virrigt, javisst, men helt i enlighet med min mentala status just nu.
              Gösta
              Här nere går det inte att gå på isen, jag plumsade i för ett tag sen (bara ena benet) för att den var för tunn :P

Ursprungligen postat av Syn Visa inlägg
              I Svealand och norrut har vi snöhöljda bo, och frosten går tjurig vid grind. Vår är det inte tal om än!
              Här har det varit hela 14 grader idag så här är vår jo

Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
              Siktar på båtpremiär i slutet av kommande vecka. =)
              En liten setback just nu iom att det ska bli ett helt gäng minus ända till imorgon eftermiddag då det ska vända till plusgrader igen.
              Så dom 300m som är öppet nu kommer vara istäckta igen imorgon.
              Jo, det talas om att det ska bli minusgrader i gbg igen snart enligt vädret, men de brukar nästan aldrig ha rätt så får hoppas att de inte har det denna gången heller.
              Senast ändrad av Fenan i vassen; 2012-03-01, 18:24.
              fishing is the only right!

Kommentera

blir nog att ta en premiär tur med team polaren imorgon, säger bara ÄNTLIGEN!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 096 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art