Ekolod portabelt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod portabelt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ekolod portabelt?

Hej! tänkte höra om någon här som byggt om ett Eagle 300 ekolod till portabelt? Hur man enklast gör ett snabbfäste till givaren så det blir lätt att flytta mellan olika småbåtar.Batteri biten blir väl inga större problem då jag har elmotor.Tacksam för svar! Gokroksjocke!

Det finns redan många trådar som tar upp detta ämne, prova att söka så hittar du säkert svar på dina frågor

Kommentera

Ta en dubbelsugkopp som de har på bilglasfírmor och kapa för att sedan sätta på din givare på den ena. Funkar kanon för mig och den sitter verkligen stenhårt. Jag fick tag i en riktigt bra men finns att köpa på jula.
      http://www.jula.se/search-result/?q=DUBBEL SUGKOPP

Kommentera

Portabelt

Tack för hjälpen tintin och Säveån! Jag ska ta och prova å göra som du Säveån föreslog med en sugpropp från jula dom verkar stabila och rejäla.borde väl funka å limma med superepoxi eller vad tror du?

Kommentera

Jag det borde funka men för mig räckte det med 2 skruvar. Förborra så inte skiten spricker bara. Sitter som berget. Skit fiske.

Kommentera

Tack för det tipset! Jag ska prova med skruv så blir det säkert bra. Tack så länge hör av mig när jag vart å köpt grejerna jag behöver!

Kommentera

Åk hem och prata med farsan Jocke, han har mitt portabla 300 lod i källaren.
              Jag tror till och med att jag har den andra sugproppen någonstans, hittar jag den så får du den.
              www.stampelures.se

Kommentera

Tack Stampe för den informationen jag ska åka över å prata med farsgubben din när han har blåst tillbaka från sjöslagsresan!! Jag köper självklart fästet om du hittar det.Jag kollade allt in din nya fiskemaskin förra veckan verkade mycket stabil å rejäl bara ett minus jag kunde hitta = Mått bandet på sidan.Har du slutat jakten på dom stora eller mäter du bara bredden över ryggen på dom i fortsättningen He He.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Henke E, 2023-10-16, 19:48
                4 svar
                630 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg frankerwin  
                Startad av .art, 2024-08-13, 02:08
                0 svar
                83 visningar
                0 gillar