Fiske i vittsjö -karp gös gädda abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i vittsjö -karp gös gädda abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i vittsjö -karp gös gädda abborre

Tänkte bjuda på vår fångstrapportgrupp på facebook ifrån sjöarna i vittsjö, där finns bla annat massor av olika rapporter om karpfisket i sjöarna för dem som gillar det. Sen rapporteras en hel del om gös/gädda/Abborre också.
    I tex vittsjön hittar du gös upp till ca 7 kg. Gädda över 10, samt kilosborre. största borren jag hört talas om i sjön låg på 1,7 om jag vill minnas rätt. Min avatar är en borre tagen i vittsjön.
    Här är länken https://www.facebook.com/groups/234004213380178/

Är det nåt ni undrar om fisket i vittsjö så får ni gärna fråga. Jag är uppväxt här och tillbringat många timmar ute på sjöarna här omkring och har ganska bra koll på fisket, orten är liten så man får ju in rapporter från andra oxå. men kolla in tråden iaf och gå gärna med om ni är intresserade.
    Senast ändrad av FlueJonas; 2012-06-19, 22:19.

Om man vill fiska efter aborre, vilken sjö rekommenderar du då? Har självklart båt

Med vänlig hälsning,
    Lindell

Kommentera

Vittsjön är den sjö som håller grövst Aborre. De håller till på och runt grynnorna. Kvällstid kan man även lura en och annan på grundområdena ovanför djupen.

Kommentera

Att fiska efter Gös och Gädda. Vad skulle du då föreslå. Metoderna kommer vara både Jerk och trolling. Vet du något om Lursjön för den delen? Vilken sjö i trakterna blir bäst tror du? Tacksam för all info!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Henke E, 2023-10-16, 19:48
        4 svar
        628 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg frankerwin  
        Startad av .art, 2024-08-13, 02:08
        0 svar
        83 visningar
        0 gillar