För mig är det viktigast att en webshop ger snabba och korrekta leveranser. Andra viktiga saker är att det ska vara lätt att nå de och få svar på frågor kring sina produkter.
När det kommer till själva hemsidan så tycker jag att ALLA produkter i affärens sortiment ska finnas med och att man ska kunna se lagerstatus. Den möjligheten finns, vad jag vet, inte på någon svensk webshop. På de flesta affärer är det antingen så att de har med alla produkter, även de som är slut eller att de bara har med produkterna som finns på lager. Jag kan inte förstå varför man tar bort en produkt bara för att den är tillfälligt slut.
Sen tycker jag även att det ska finnas lite info om varje produkt men ingen reklamkampanj för det känns bara löjligt "ett måste i betesboxen". Jag ser hellre att det står vikt, längd och lite kort info om gången på ett bete eller materialets egenskaper samt dimensioner på en väska.
Den enda webshop jag har beställt ifrån hittills är popup tackle. Jag ringde de i måndags och beställde lite grejer, de sa att de inte kunde skicka beställningen förrän tisdag eller kanske onsdag eftersom de hade mycket att göra. På onsdag skickar de min beställning och på torsdag eftermiddag är den framme. Det gick snabbt och bra och jag fick rätt grejer förutom stolen, jag fick recliner chair istället för bara chair. Nu var ju det här positivt och de hade varit schyssta och slängt ner en dyrare stol när den jag skulle ha var slut. Men med tanke på att det hade kunnat vara tvärtom eller att jag av någon anledning ville ha JUST stalker chair och inget annat så tycker jag egentligen att de borde ha ringt först.
Allt som allt är jag ändå väldigt nöjd, jag fick bra service och det gick ganska fort.
När det kommer till själva hemsidan så tycker jag att ALLA produkter i affärens sortiment ska finnas med och att man ska kunna se lagerstatus. Den möjligheten finns, vad jag vet, inte på någon svensk webshop. På de flesta affärer är det antingen så att de har med alla produkter, även de som är slut eller att de bara har med produkterna som finns på lager. Jag kan inte förstå varför man tar bort en produkt bara för att den är tillfälligt slut.
Sen tycker jag även att det ska finnas lite info om varje produkt men ingen reklamkampanj för det känns bara löjligt "ett måste i betesboxen". Jag ser hellre att det står vikt, längd och lite kort info om gången på ett bete eller materialets egenskaper samt dimensioner på en väska.
Den enda webshop jag har beställt ifrån hittills är popup tackle. Jag ringde de i måndags och beställde lite grejer, de sa att de inte kunde skicka beställningen förrän tisdag eller kanske onsdag eftersom de hade mycket att göra. På onsdag skickar de min beställning och på torsdag eftermiddag är den framme. Det gick snabbt och bra och jag fick rätt grejer förutom stolen, jag fick recliner chair istället för bara chair. Nu var ju det här positivt och de hade varit schyssta och slängt ner en dyrare stol när den jag skulle ha var slut. Men med tanke på att det hade kunnat vara tvärtom eller att jag av någon anledning ville ha JUST stalker chair och inget annat så tycker jag egentligen att de borde ha ringt först.
Allt som allt är jag ändå väldigt nöjd, jag fick bra service och det gick ganska fort.
Kommentera