Tråkiga konkurser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tråkiga konkurser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Det är nog många som är inne på rätt spår.
    För många butiker med för mycket samma produkter. Och idag är det väldigt enkelt att starta en webshop och försöka göra sig ett namn.

    Men samtidigt så funkar det sällan (min erfarenhet) med "nya märken" eller "udda/nischade" grejer i någon större utsträckning.

    Dansken/Sporting har kanske största nischade butiken när det kommer till beten och fisket efter våra 3 stora rovfiskar?
    Det verkar funka, men det är väl inarbetat sedan många år.

    Kompaniet i Lund är nischade till mete, tror jag!

    Men samtidigt har dom "det vanliga" som säljer och håller verksamheten igång.

    Det är väl som det klassiska ordspråket - "Syns man inte, finns man inte." Social media, produktioner och annat.

    Sen nu med ökade kostnader för de flesta och lägre marginaler blir det tufft.
    Personligen är jag för att handla lokalt. Men nu har jag Sportfiskegiganten runt hörnan och är kanske lite bortskämd med det.

    Kommentera


    • #42
      Näthandeln har ju tyvärr givit upphov till mer än lovligt tvivelaktiga prissättningar på många prylar också som dom aldrig skulle komma undan med om dom gjorde det i en fysiskt butik. Tex så såg jag nu exempel på hur en vänstervevad Ambassadeur i 5000 storlek kostade 1100kr mer än den högervevade, för 6500 modellerna var förhållandet omvänt, där kostade den högervevade 300kr mer än vänster.

      Begriper inte hur folk kan acceptera sånt då butikerna betalar precis lika mkt för bägge två av Abu

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
        - - -

        Dansken/Sporting har kanske största nischade butiken när det kommer till beten och fisket efter våra 3 stora rovfiskar?
        Det verkar funka, men det är väl inarbetat sedan många år.
        - - -
        Butiken heter numera Sportfiskearenan. Om jag förstod rätt när jag frågade häromdagen, så har ett par av Danskens anställda tagit över själva butiken och bytt namn på den, medan Sporting fortsätter som nätbutik.

        Jag var inne där och det såg i stort sett ut som förr. Det var inga storinköp som jag gjorde, men det blev några gummibeten, en spinnare och en rulle lina. Priserna på gummibetena var lite lägre än på Jaktia, och det var ett stort utbud på just gummibeten, men även på andra beten.

        (F.ö. är utbudet på fiskegrejer ganska hyggligt i Örebro. Förutom Sportfiskearenan finns Jaktia och Outdoor Xtreme, www.odx.se Sistnämnda är väl den jag frekventerar flitigast.)

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
        99 svar
        26 482 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Cosmoz 08  
        Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
        115 svar
        23 636 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Reekie
        av Reekie
         
        Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
        23 svar
        3 656 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg BrainDisorder  
        Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
        13 svar
        937 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
        3 svar
        786 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Villespinn91  
        Arbetar...
        X