Tråkiga konkurser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tråkiga konkurser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

En liten undran, vad är grejen med Söder? Är det priset, utbudet eller är det bara att dom är stora på sociala medier?

Jag kan erkänna att jag är en sån som lätt lockas att köpa saker jag inte behöver om priset är bra, men just Söder/Sportfiskeprylar handlar jag typ aldrig på. Inte pga någon bojkott utan pga att det oftast blir mer lockande någon annanstans. Visst, dom har ofta någon sak till bra pris, men är inte billigare än andra på allt annat.

Så är det utbudet istället som är grejen? Eller missar jag något?

Gjorde en liten snabb jämförelse på tre saker jag nyligen köpte (i en annan butik), så ganska random plockade utan bias.

OFC kontra Sportfiskeprylar:
    Darts lekande super rolling strl 8: 39:- kontra 45:-
    Bomber 15A: 129:- kontra 129:-
    Atom 35g: 79:- kontra 85:-

OFC billigast!

Så vad gör Söder/Sportfiskeprylar så populära?

Kommentera

Ursprungligen postat av nybörjare-igen Visa inlägg

Så vad gör Söder/Sportfiskeprylar så populära?
      Tror du är inne på det. Deras sociala medier, youtube produktioner med grabbig framtoning(hatar den biten). De syns mest helt enkelt.

Sen så uppfattar jag det personligen att de var mer offensiva med priset förut. Nu är det så stora och är börsnoterade vilket gör att de är större press på dem. Svenska handeln har ju gått ner om man läser deras kvartalsrapporter.

Kommentera

Utbudet och servicen är mycket bra hos Söders, billigast är dom dock inte så jagar man fynd får man shoppa runt och lägga mer tid på det istället. Mitt köpbeteende brukar vara så att jag är beredd att shoppa runt mer vid dyrare sällanköp som spön/rullar medan jag inte orkar det när det är en lång lista med småplock och beten som jag behöver fylla på.

Kommentera

Ingen konkurs men Browning kommer att upphöra som fiskemärke. De sålde prylar inom mete (främst tävlingsmete).
          Tydligen är det svindyrt att använda det amerikanska märket (jaktvapen och annat relaterar till jakt).

Browning kommer att tas över av Preston Innovations… och vips så försvinner ett märke och därmed unika produkter.

Det är sen flera år tillbaka en trend. Stora aktörer köper upp mindre och ibland blir det pannkaka.
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Utbudet är ju riktigt bra på Söders! Hemsidan är skön o klicka runt på. Så brukar dom ha sjukt bra deals till o från som tex Daiwa 21 Zillion SV TW G 100L för 2499kr.

Gillar dock borrebutiken och sthlmfiske mer.

nästan Alla mindre butiker har mest Mainstream tråkiga grejer som ABU/Westin/CWC osv osv så lockar noll o köpa därifrån tyvärr!

Kommentera

C:a 75% av mina fiskerelaterade inköp de senaste 5 åren har jag gjort från Söders, huvudsakligen via näthandel. Och där är de helt suveräna enligt min mening.

Hemsidan är suveränt bra, lagersaldot stämmer till nära hundra procent (har bara vid något tillfälle varit med om att en beställning varit restnoterad) och blixtsnabba leveranser.

Kommentera

Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                C:a 75% av mina fiskerelaterade inköp de senaste 5 åren har jag gjort från Söders, huvudsakligen via näthandel. Och där är de helt suveräna enligt min mening.

Hemsidan är suveränt bra, lagersaldot stämmer till nära hundra procent (har bara vid något tillfälle varit med om att en beställning varit restnoterad) och blixtsnabba leveranser.
                Ja det märks att söders är duktiga på näthandeln -hemsidan är klockren vilket många andra inte är -Lundgrens är i andra änden av skalan men har mycket trevliga prylar bara man finner dom
                lägger nätshoppandet där det passar för tillfället

Kommentera

Det vore ju bra om någon tog över så att Jaktia får lite konkurrens, då dom är ganska dyra på och vissa spön och rullar.
                  Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
                    Utbudet är ju riktigt bra på Söders! Hemsidan är skön o klicka runt på. Så brukar dom ha sjukt bra deals till o från som tex Daiwa 21 Zillion SV TW G 100L för 2499kr.

Gillar dock borrebutiken och sthlmfiske mer.

nästan Alla mindre butiker har mest Mainstream tråkiga grejer som ABU/Westin/CWC osv osv så lockar noll o köpa därifrån tyvärr!
                    Vill också slå ett slag för Borrebutiken. Har sett att Söders börjat köpa in en del mer nischade prylar som man tidigare endast hittat hos Borrebutiken eller Sthlmfiske, kommer dock inte handla sånt från Söders, Borrebutikens unika utbud är guld värt.

Kommentera

Beställde mycket från Söders fram tills nåt år eller två sedan, mest p.g.a utbudet. När andra butiker hade 3-4 av de 6 sakerna på min inköpslista men Söders hade alla blev valet ganska enkelt. Nu är det betydligt mer utspritt. Reorna på Söders blir som sagt mer och mer urvattnade med mycket av samma grejer som går från att vara på Black Week-rea till Januari-rea till Påsk-rea till Sommar-rea osv. Och det som är mest nedsatt är såklart deras egna Scout-produkter och Eastfield som de köpte upp nyligen. Znark.

Som flera andra redan kommenterat, när man är som i mitt fall en insatt och påläst abborrfiskare med fokus på finessfiske blir mervärdet av att handla i en genomsnittlig fysisk fiskebutik bara mer och mer obefintligt. Minsta offset-kroken en 1/0:a? Lättaste Dropshot-vikten 7 gram? Öh.. okej. Lättaste ned-skallen 5 gram? Hmm, okej. Trots att det är finesstekniker vi snackar om är det tydligt att powerfiske-traditionen (tungt, snabbt och med "ettriga" beten i grälla färger) lever kvar hos gemene man som utgör 95% av kundkretsen.

Sen måste jag säga att en hel del fysiska butiker är rätt så värdelöst strukturerade. Det är som om man när man får in nyheter slänger upp dem lite varstans det finns plats oavsett vilken kategori det tillhör. I en av mina lokala butiker är abborrjiggarna hyfsat samlade, men tre fyra hyllor bort hänger alla mindre Daiwa-jiggar på en ledig bit vägg mitt bland havsfiske-produkter, och har gjort så senaste par åren. Ger ett otroligt slött intryck, och köpupplevelsen blir därefter. Var faktiskt in en sväng där igår för att jag hade fått en 15% rabattkupong från frugans kollega, men jag gick därifrån tomhänt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      115 svar
                      23 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Reekie
                      av Reekie

Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                      23 svar
                      3 675 visningar