Tråkiga konkurser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tråkiga konkurser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ingen konkurs förvisso men Lundgrens Gamla stan ska ju byta lokal till Kungsholmen, känns lite trist att inte se den fina gäddskylten längre när man är i krokarna...

    Kommentera


    • #12
      Har väntat på att det ska börja bli konkurser. Överetablering och hård konkurrens från nätet.

      Känns som Söder tog stora marknadsandelar under pandemin vilket är synd. Upplever också att deras reor var bättre då. Handlade jäkligt mycket där ett tag för att bygga upp min fiskeutrustning. Började störa mig på sämre leveranstider och trots allt handlande så var man bara en i mängden. Inte som på OFC som kan kasta i något litet extra, vilket jag tycker är en trevlig gest! OFC har också kanske den trevligaste butiken jag varit i. Stannar alltid till där vid tillfälle. Liten nisch på vinterfiske, vilket jag tror är viktigt att tänka på när man jobbar med sportfiske. Att nischa sig lite.

      Jag är själv bov till att fysiska butiker inte går så bra! Dock sprider jag mina pengar mellan olika handlare och har nästan slutat helt att handla på Söders.

      Hur handlar ni själva? Jag köper det mesta på nätet skulle säga, typ 95%. Har inget behov av att känna och klämma i någon större utsträckning. Försöker läsa på lite innan. Köper sällan eller aldrig till fullt pris. Om jag bara fiskade typ havsöring eller lax så skulle jag kanske tänka mig att handla i butik till högre pris. Men jag fiskar precis allt. Året runt. Det är en livstil för mig, allt kretsar kring fiske. Så det går ju mycket pengar ändå på det.

      Kan ju inte säga att jag dragit ner särskilt mycket på inhandlingen än så länge. Har ni andra gjort det?

      Kommentera


      • #13
        Har slutat handlat från Söders, vill inte att det ska bli för stora. Lägger ca 80% på svenska handlare som Borrebutiken, Fiske & outdoor, Hrok och stockholmsfiske eftersom jag gillar JDM produkter. Det mesta blir till fullt pris eftersom JDM produkter inte brukar reas ut. Tror också att nischade butiker kommer att klara sig bättre. Men tyvärr har det flesta butikerna likvärdiga varor från Cwc, Abu och Westin och då är det bara priset de kan konkurrera med. Tror att merparten av den totala försäljningen är nät handel. Där behövs det ingen större service känsla och kunskap.

        Kommentera


        • #14
          Dogger 70%
          Borrebutiken ca 10%
          Sista 20% strör jag ut litr här och där, Dock inte på Söders längre. Tycker som föregående talare att dom får Inte bli för stora och knuffa undan dom mindre. Jag frågade Huntyard/Berras för något år sen när dom skulle börja ta in DC rullar, svaret jag fick var:

          När Söders slutar dumpa priserna........

          Ta nu inte detta fel, jag har alltid gillat Söders, men tycker redan nu att dom blivit för stora......
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #15
            Borrebutiken och stockholmsfiske o ibland från Fiske & outdoor!
            Handlar ja på plats så är det Sportfiskeboden i Västerås som gäller fast ja inte bor nära!

            Även börjat testa beställa från Japan!

            Kommentera


            • #16
              Har också handlat väldigt mycket hos söders genom åren och 95% av det via webben.

              Sista tiden har jag fått upp ögonen för Upplev, Stockholmsfiske, Fiske Outdoor, Jiggar mfl.

              I somras svängde jag förbi både Upplev men också Fiske Outdoor som jag tyckte var en riktigt nice butik

              Kommentera


              • #17
                Bor ca 1km från fiskeoutdoor och handlar där ibland. Men föredrar jaktia Jönköping. Dock rullar kan jag knappt köpa längre. Föredrar runda Ambassadeurer till gädda och där är utbudet väldigt skralt tyvärr nu och sen Japan rullar från deras guldålder och då är japansk begagnad marknaden som gäller. Så där försvinner svenska handlare.
                Men beten, linor och småplock försöker jag köpa hemmavid så gott det går.

                Kommentera


                • #18
                  Som halmstadbo blir det Wittlocks som får stå ut med mig som kund. Numera är mitt fiske ganska endimensionellt 90-95% av mina 130-160 pass årligen riktas mot havsöring i havet. Saltvatten sliter hårt på utrustningen så vadare o kängor är i mitt fall " förbrukningsmateriel". Håller de 3 år i snitt så får jag va nöjd ( har dubbla/trippla uppsättningar- just in case). Två spöuppsättningar för öringfisket.Haspelrullarna jag har igång är en Stella 2500 ( 4år) till våren och en Twinpower som snart firar tvåsiffrigt . Båda har varit inne på service och det har bytts lite delar på Stellan men twinpowern var för gammal sa dom - trist att det inte finns delar(alt. intresse att serva " äldre" rullar). På dessa byts linan på förstauppställningen 1gång/år. Tafslina brukar det gå 150m på ett år.
                  Flugor finns och nytillskott brukar komma fr händiga kamrater.
                  Bottenmete efter plattfisk är numera så gott som borta men de gånger jag är ute åker mina gamla ambor 6000 varianter fram 20-40 år gamla men funkar kanon om de servas.
                  Spöna är kraftiga om man ser till strl på fångsten 10-11 fot ( förr fanns det hyggliga kustnära torskar , då behövdes ryggrad).
                  Makrillfisket har inte samma prio längre . Vi fiskade på fyrplatsen i hstd - nissans utlopp . Vilket innebar mckt vind och rejäl ström.
                  Då var det "obligatoriskt " med multirulle och ett längre spinnspö. Spöt jag hittade för många år sen va ett karpspö 13 fot i glasfiber som jag gjorde om lite. Det var perfekt för att kroka snabba, starka makrillar i vind o ström.
                  Inte den som shoppar loss ( dålig kund kanske) men är beredd o lägga pengar på bättre grejer och förhoppningsvis bra kvalitet.
                  min butik likt många andra erbjuder Prisgaranti ett bra sätt att stötta en lokal butik.
                  Har börjat räkna ner till den 1e Jan men den här kylan vi fått MÅSTE BORT.
                  Ha de gott i mörkret - Peter b

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av NappenBott Visa inlägg
                    Ingen konkurs förvisso men Lundgrens Gamla stan ska ju byta lokal till Kungsholmen, känns lite trist att inte se den fina gäddskylten längre när man är i krokarna...
                    Lundgrens har varit en favorit butik i många år. När PA jobbade där så var det Sveriges överlägset bästa butik. Tyvärr nu så säljer de ut alla unika produkter. Och snart finns det bara westin nyheter bla.. Då kan man lika gärna handla hos xxl. För det blir typ samma utbud.
                    Samtidigt är det inte lätt. 99% av alla fiskare köper det som visas i Youtube produktionerna och oss som söker mer speciella produkter går inte att leva på. Det en fysisk butik kan tävla med är service. Tyvärr är många butiksanställda lite väl aggressiva och försöker läxa upp kunderna vad de ska köpa. Tyvärr sett detta allt för många gånger.

                    Kommentera


                    • #20
                      ïntresenter finns för att ta över Fiske.se men inget är klart. dom har chans att titta på lokalen imellan den 6-15 dec, tror sista budet ska vara lagt innan den 11 Januari.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                      99 svar
                      26 482 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      115 svar
                      23 636 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Reekie
                      av Reekie
                       
                      Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                      23 svar
                      3 656 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                      13 svar
                      937 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      3 svar
                      786 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Villespinn91  
                      Arbetar...
                      X