Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tråkiga konkurser
Collapse
X
-
Utbudet och servicen är mycket bra hos Söders, billigast är dom dock inte så jagar man fynd får man shoppa runt och lägga mer tid på det istället. Mitt köpbeteende brukar vara så att jag är beredd att shoppa runt mer vid dyrare sällanköp som spön/rullar medan jag inte orkar det när det är en lång lista med småplock och beten som jag behöver fylla på.
-
Ursprungligen postat av nybörjare-igen Visa inlägg
Så vad gör Söder/Sportfiskeprylar så populära?
Sen så uppfattar jag det personligen att de var mer offensiva med priset förut. Nu är det så stora och är börsnoterade vilket gör att de är större press på dem. Svenska handeln har ju gått ner om man läser deras kvartalsrapporter.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
En liten undran, vad är grejen med Söder? Är det priset, utbudet eller är det bara att dom är stora på sociala medier?
Jag kan erkänna att jag är en sån som lätt lockas att köpa saker jag inte behöver om priset är bra, men just Söder/Sportfiskeprylar handlar jag typ aldrig på. Inte pga någon bojkott utan pga att det oftast blir mer lockande någon annanstans. Visst, dom har ofta någon sak till bra pris, men är inte billigare än andra på allt annat.
Så är det utbudet istället som är grejen? Eller missar jag något?
Gjorde en liten snabb jämförelse på tre saker jag nyligen köpte (i en annan butik), så ganska random plockade utan bias.
OFC kontra Sportfiskeprylar:
Darts lekande super rolling strl 8: 39:- kontra 45:-
Bomber 15A: 129:- kontra 129:-
Atom 35g: 79:- kontra 85:-
OFC billigast!
Så vad gör Söder/Sportfiskeprylar så populära?
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggHar ni sett Söders nya Lagerlokaler !!!!
Kommer bli fler småbutiker som tyvärr kommer få kasta in handuken. Gamla ordspråket är nog Söders nya motto..... "Mycket vill ha mer"
När jag såg på instagram deras "skrytreels" bestämde jag mig att Aldrig lägga 1 kr till hos Söder....
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Har ni sett Söders nya Lagerlokaler !!!!
Kommer bli fler småbutiker som tyvärr kommer få kasta in handuken. Gamla ordspråket är nog Söders nya motto..... "Mycket vill ha mer"
När jag såg på instagram deras "skrytreels" bestämde jag mig att Aldrig lägga 1 kr till hos Söder....
Lämna en kommentar:
-
Va , måste ha slarvat med mina inköp förluståret - skärpning.
Peter b
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Kollar man på omsättning(får väl betänka att Söder också säljer i Europa) så har de
187 miljoner i omsättning går med vinst
Ett axplock av de andra:
Böjda spön 9 miljoner går med stabilaste vinsten i gänget 4 år i rad. Kul!
Upplev 17 miljoner går med förlust
Dogger 32 miljoner, går med ganska stor förlust
Jiggar 7,7 miljoner liten vinst
OFC 30 miljoner går med förlust
Giganten 10 miljoner liten vinst
Fiske och Outdoor 11,8 miljoner. Stabil vinst senaste 3 åren. De var roligt att höra.
Wittlock 8 miljoner pytte förlust, alla andra år vinst, bra Peter!
Fiske.se ingår ju i någon koncern som gått med förlust för alltid känns det som.
Dogger, ofc och jiggar säljer väl lite andra saker som båtar och tillbehör, vilket ökar omsättningen.
Helt klart har ju Söders mycket bättre uthållighet med många år med mycket vinst. Det är en bransch med små marginaler. Ser väl inte ut som Söders tar några andelar av dessa. Kanske beror på att vi skärpt oss och handlar mindre på Söders. För Söder svenska handel har ju helt klart minskat.
Vi handlar ju på ändå får man ju säga
- Gillar 4
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av zaqqe Visa inläggDet är tragiskt.
Lämna en kommentar:
-
Det är det nog ingen som kan ge ett sanningsenligt svar på, att småbutiker får slå igen har vart en pågående process de senaste 50 åren och faktorerna som driver den utvecklingen är många.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
|
115 svar
23 741 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Reekie