Vilka är de bästsäljande dimensionerna för abborr- respektive gäddfiske, om vi utgår från "korrekt" klassade japanska kvalitetslinor? Är jag helt fel ute om jag drar till med #0.8, diameter 0,10 mm 16 lb eller #1.0 diameter 0,13 mm 20 lb för abborre och #3.0 diameter 0,23 mm 50 lb alternativt #4.0 diameter 0,28 mm 65 lb för gädda?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Starta upp en webshop (JDM)
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
Det ingår i frakten
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Young Waterfoot Visa inlägg
Tar inte DHL saftigt betalt för att tullklarera? Borde säkert vara ett antal hundra kr?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
Beställde spö från Digitaka i höstas 1580kr skulle digitaka ha för spö och frakt sen ville Dhl ha lite över 500kr Tullklarera.
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag drömde själv om en JDM store för typ 10 år sedan och då var utbudet avsevärt sämre. Nu finns ju iaf distribution för Megabass och ett avsevärt rikare utbud av beten, terminal tackle osv.
Även om jag håller med om att det är en vacker dröm är de flesta JDM-bitna högst medvetna om att en japanleverans inte behöver ta längre tid än en postmord-leverans och att priserna knappast är lägre. De flesta återförsäljare brukar ju ligga på typ dubbla japanpriset, vilket är svårt att locka mig med. Jag har absolut inget emot att betala för grejer, men blir snabbt snål när jag skall hålla på och betala för någon annans lagerhållning eller garantikostnader
Så visst. En liten corner shop I gamla stan som sålde Evergreens egg-snaps skulle jag dock älskaSenast ändrad av barnmorskan; 2023-04-27, 20:28.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggJag drömde själv om en JDM store för typ 10 år sedan och då var utbudet avsevärt sämre.
Nåja, Svalsjö på EL-GE hade ett skåp med 100XR i och PA försökte väl sälja några Presso innan dess...
Idag däremot kan man köpa skumma japanska krokar till fiskar vi inte ens har i vår del av världen i var och varannan butik.
Jag har handlat största merparten av småprylarna i Japan sedan 2007 eller där kring, kikat då och då inom Sverige men jag har inte heller lust att ge japanpris plus 50-100 procent extra för sakens skull.
Det är precis som du skriver; japanordern är så enkel och snabb, priserna även med tull och moms är så låga, att det knappast lönar sig med en ren JDM-butik i Sverige.
Det är väl om något skulle få kontakt med flera mindre varumärken/tillverkare i Japan och verkligen erbjuda unika prylar.
Å andra sidan kan man se mycket sådant hos Troutshop och Otsuka på nätet idag också.
Tiden då man fick hem prylar få eller ingen i fiskebekantskapskretsen visste om är förbi. Tror tiden då en dedikerad Japan-shop hade funkat kan vara det också...
Young Waterfoot Jag gissar att din gissning angående abborrlinor är tämligen korrekt. Gällande gäddlinor verkar många i min relativa närhet fortfarande använda 0.30-0.36mm.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggMånga av oss har nog haft liknande tankar, särskilt innan 2010 eller något i den stilen då nästan inget "riktigt" JDM hittade ens till Europa.
Nåja, Svalsjö på EL-GE hade ett skåp med 100XR i och PA försökte väl sälja några Presso innan dess...
Idag däremot kan man köpa skumma japanska krokar till fiskar vi inte ens har i vår del av världen i var och varannan butik.
Jag har handlat största merparten av småprylarna i Japan sedan 2007 eller där kring, kikat då och då inom Sverige men jag har inte heller lust att ge japanpris plus 50-100 procent extra för sakens skull.
Det är precis som du skriver; japanordern är så enkel och snabb, priserna även med tull och moms är så låga, att det knappast lönar sig med en ren JDM-butik i Sverige.
Det är väl om något skulle få kontakt med flera mindre varumärken/tillverkare i Japan och verkligen erbjuda unika prylar.
Å andra sidan kan man se mycket sådant hos Troutshop och Otsuka på nätet idag också.
Tiden då man fick hem prylar få eller ingen i fiskebekantskapskretsen visste om är förbi. Tror tiden då en dedikerad Japan-shop hade funkat kan vara det också...
Young Waterfoot Jag gissar att din gissning angående abborrlinor är tämligen korrekt. Gällande gäddlinor verkar många i min relativa närhet fortfarande använda 0.30-0.36mm.
- Gillar 1
Kommentera
-
De flesta som svarat dig här är ju riktiga import rävar. Vi har ju importat i många år så frågan är ju om vi är den riktiga kundkretsen?? Är ju inte svårare att lägga något i en varukorg och klicka hem det oavsett om det är Sverige, Japan, USA osv..
Dock tycker jag att det är jättekul om någon faktisk skulle våga satsa på en sådan butik.
Även om det skulle bli lite dyrare än jag tog det från Japan skulle jag kunna gynna en sådan butik.
Dock får det inte bli som med megabass. Mitt spö blev mer än 30% billigare när jag tog det från Japan. Då är full tull och moms inräknad och frakt på ett odelat spö. Där går gränsen verkligen.
En idé som man kan ha till en sådan butik är ju att ha ett stort beställningssortiment. Du kommer troligen varken kunna eller ha råd att ha så mycket spön hemma. Men lyckas du få en bra deal med leverantörerna i Japan kan det ju vara en bra nish.
De flesta inkl undertecknad har ofta inga problem att vänta lite om jag lyckas få tag på exakt vad jag söker. Många butiker som säljer till oss i Japan har ju ofta slut på mycket, ibland är de villiga att ta hem, ibland inte.
Så där har du en möjlighet om du kan lösa det att även locka oss.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
|
115 svar
23 876 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()