EL-GE (fejkprodukter) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EL-GE (fejkprodukter)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Produkter som tar slut är väl helt naturligt tänker jag...

Att då saluföra rulle X - Till X pris - Har 4 rullar hemma och vips tar den slut. Är för mig ganska logiskt.

Vi hoppar inte på ICA för att prinskorven på kampanj för 5 SEK/KG tar slut på hyllan. Eller gör vi det?

Jag handlar helst i fysiska butik och är det några hundringar i skillnad mot nätet så bryr jag mig inte (Japp, det är en hög häst att sitta på...)
    Men det kanske kommer bli tufft för mindre butiker nu att överleva om vi inte stöttar dem...

Kommentera

Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

Att då saluföra rulle X - Till X pris - Har 4 rullar hemma och vips tar den slut. Är för mig ganska logiskt.
      I en Webb-butik är det lätt att ta bort varor som är slutsålda, finns dom inte i lager så visas dom inte i webb-butiken helt enkelt. Men det finns nog för en webb-butik många anledningar att visa även sånt som inte för tillfället finns i lager.

Kommentera

Vi hoppar inte på ICA för att prinskorven på kampanj för 5 SEK/KG tar slut på hyllan. Eller gör vi det?

Jag handlar helst i fysiska butik och är det några hundringar i skillnad mot nätet så bryr jag mig inte (Japp, det är en hög häst att sitta på...)
        Men det kanske kommer bli tufft för mindre butiker nu att överleva om vi inte stöttar dem...
        Du har helt missat poängen. Problemet är att du hittar utgångna produkter sen många år när du söker på ex Google. Sökte ett speciellt jerkbait som inte sålts i Sverige på många år. Självklart hittar jag EL-GE när jag söker. Vad står det. Produkter utgått. Köpte nyss ett flugspö. När jag söker på det, Självklart kommer EL-GE högt upp. Och som vanligt. Produkten utgått. Och det spöt är jag tämligen säker på att de aldrig haft. Samma med fluglinan jag ville ha....
        Man betalar Google för att hamna högt upp i alla sökningar, sen lägger man in spår på sin hemsida för produkter som såldes slut för många år sedan eller till och med aldrig har funnits.
        Så nej det handlar inte om någon prinskorv på Ica. Och jag handlar gärna lokalt om de har det jag söker.

Kommentera

Väldigt frustrerande när El-Ge med fl verkar sätta det i system. Har inga problem med det om det sker vid ngt enstaka tillfälle men omvänt så vänder jag dessa butiker ryggen.
          Däremot en liten tanke om hur vissa av hos agerar/reagerar. Att höja en butik eller sänka den på ett/två köp tycker jag är att va för kategoriskt o snabb. Funkar det el inte , så är det rimligt med hiss o diss.
          Men att beställa en vara idag och inte få den imon ser jag inte som ett problem, de flesta av oss skulle nog inte ut o fiska med den produkten dan efter - den skulle bara va i asken.
          Om de va så himla viktigt varför beställde vi den inte tidigare.
          Peter b ( old school)

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
            Väldigt frustrerande när El-Ge med fl verkar sätta det i system. Har inga problem med det om det sker vid ngt enstaka tillfälle men omvänt så vänder jag dessa butiker ryggen.
            Däremot en liten tanke om hur vissa av hos agerar/reagerar. Att höja en butik eller sänka den på ett/två köp tycker jag är att va för kategoriskt o snabb. Funkar det el inte , så är det rimligt med hiss o diss.
            Men att beställa en vara idag och inte få den imon ser jag inte som ett problem, de flesta av oss skulle nog inte ut o fiska med den produkten dan efter - den skulle bara va i asken.
            Om de va så himla viktigt varför beställde vi den inte tidigare.
            Peter b ( old school)
            Det är ju precis det det handlar om. När man sätter något i system i så stor skala som EL-GE gör. Vet många butiker har någon vara kvar som de sålde ut billigt i sin sökhistorik. Och det är ju inte hela världen. Men detta är på en helt annan nivå. Och då tycker jag att det passerat alla gränser.
            Och hela vitsen med denna tråd är att visa att det de gör för att locka in folk kan bli kontraproduktivt istället. Man får skit och förlorar kunder istället.

Kommentera

Jobbade i en Coop-butik i flera år och jag kan säga att vi fick en hel del skit när kampanjvaror tog slut
              Självklart är det okej att en vara tar slut under rean, men jag har bevakning på flera produkter hos söders och de har inte kommit in i lager varken innan eller under rean i många fall och det är det som stör mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                Eller det här... lägsta pris innan prissänkningen... var billigare än nu efter prissänkningen... WTF!!!

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...etesboxar.html
                Såg också detta men det var kanske billigare då det var under black week?

Kommentera

Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Såg också detta men det var kanske billigare då det var under black week?
                  Visst, men dom kan ju inte skriva prissänkning när priset har ökat...

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

Visst, men dom kan ju inte skriva prissänkning när priset har ökat...
                    Först var det black week. Sen höjdes priset tillbaka sen blev det mellandagsrea och då gick priset ner igen och allt detta inom 30 dagar???

Kommentera

Problemet tror jag ligger i lathet/bekvämlighet eller begränsningar i deras mjukvara, att lagerföra en vara med +/- i system är ju tidsödande första gången man lägger in artikeln sen sköter det sig själv, men utan lagerförande blir det ju enklare och fortare att marknadsföra men omöjligt att veta hur många in/ut.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      115 svar
                      23 741 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Reekie
                      av Reekie

Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                      13 svar
                      971 visningar