Black week/Friday 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Black week/Friday 2020

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nöjd att de ej har rea på frontmotorer för köpte en haswing och fick åtminstone 10 procent.. Tycker det är synd att de ej har rea på sådant

Kommentera

Ursprungligen postat av Pia 100 Visa inlägg
      Tack Anteman för att vill förså och förklara för dem hur fel det låter med två lager! Det fattar ju även barn,vill man sälja tar man
      ju såklart från det lager som har varan. Problemet är att han troligtvis jobbar där. Vi fick ju exempel även på väskan prismässigt.
      Tur det finns andra butiker också.?.....
      ​​​​​​
      Ja för jag tycker det låter lite konstigt... men handlare får väl sälja som de vill om de är tydliga med det att deras två lager (det visste jag inte) med sannolikt samma ägare inte kan "kommunicera", det är ju knappast en självklar naturlag?
      För mig lät det lite ologiskt så jag frågade Uffe5 som i sitt "svar" på ditt inlägg bara hånfullt raljerade... å på frågan min ryckte Randig ut till skarpt försvar å Uffes och kanske SS vägnar...?

Om de jobbar där vet jag inget alls om men för SS skull hoppas jag på det motsatta, deras pinsamma respons skapade ingen köplust där så att säga... å är de SS:are så hoppas jag iaf någon annan rodnar...

För övrigt kan man köpa det mesta från t ex Aliexpress och välja att få leverans från Kina eller olika länder i Europa så tekniken finns uppenbarligen på global nivå men inom 08 blir den problematisk... å då e jag idioten? ;-)
      Senast ändrad av anteman; 2020-11-27, 19:13.

Kommentera

Inga köp för min del under den magiska fredagen.
        Hittade varken rullar eller spön jag kunde tänka mig.
        Tittade även lite efter några specifika verktyg till rullskruvande, dyrgripar som ytterst sällan är nedsatta. Hittade en del intressant men dyr frakt hindrade affär, som vanligt smålänning som jag är.

Ursprungligen postat av Uffe5 Visa inlägg
        Tror de klarar sig riktigt bra utan dig som kund också.
        Reagerar rätt starkt på uttalanden likt ovan oaktat vilken butik det handlar om.
        Jag tycker alldeles för många aktörer i fiskebranschen främst verkar vara intresserade att bedriva inbördes ryggdunkarklubb där den enskilda kunden inte är så viktig.
        Än mer skrämmande att vissa slutkunder utan bekymmer försvarar de stora drakarna angående allt från trixande med "ordinariepriser" till otydliga uppgifter och bristande kundvård.

Svart fredag eller ej, sällan jag ens tar upp en diskussion i fiskebutiker numera då säljare och framförallt ägare mest brukar vara intresserade av att pissa in revir om någon "känslig" frågeställning eller kanske en kunds eventuella missnöje kommer på tal.

Har den aktuella butiken ett sätt att visa lager skribenten i tråden kan ha missuppfattat är det väl bättre att förklara hur det ligger till och inte konstatera att butiken minsann klarar sig utan personen i fråga?

Kommentera

Nä, inga inköp - hade väl helt enkelt inget speciellt jag behövde. Tänkte fylla upp med lite extra beten men när det bara är 20 spänn som skiljer mot normalpris är det liksom inte mycket att springa benen av sig för.

Kommentera

Att man inte hittar nåt man behöver känns ju bra inför kommande fiskeår. Jag hittade bara två saker jag behövde och den ena var enligt mig till ganska bra pris.

Precis min lina och i min allrounddimension.

Nej, jag jobbar inte på Söders.

Kommentera

JontaK mfl Ja att man i vissa läger har en sån oerhörd förståelse för en handlare, ett företag vad gäller köp, returer, reklamationer, service och leveranstider men så lite för en enskild kund förvånar verkligen, det är faktiskt de senare som gör att de förra kan ställa mat på bordet...

Att låta en enskild i sammanhanget 'fattig" kund vara utan t ex en trasig, reklamerad rulle i många veckor är generellt sett inte helt schysst, ska hen behöva ställa in fisket eller köpa en ny rulle i lång väntan på ett vid köpet förväntat fungerande vara?

En fungerande, inte samma, men en lånerulle borde nästan vara given, en till viss del fördelad börda m a o, att primärt tycka synd om handlaren i dessa lägen är fan i mig skruvat...

Min utgångspunkt är här att flertalet som t ex reklamerat och berättar om det här vanligen inte misshandlat en nyköpt rulle, sällan är de newbees men det är klart, "puckon" finns på båda sidor.

Har som tur är aldrig behövt (eller i ett fall inte orkat) reklamera en ny vara och det är jag tacksam för...

Att varken Uffe5 eller Randig säger något vettigt här är ju på något sätt logiskt...
              Senast ändrad av anteman; 2020-11-28, 02:41.

Kommentera

Vill ju slå ett slag för Korken och hans Norrköpins sportfiske... han har ingen webbsida :-)

Han prutar med sig själv och är alltid hjälpsam och ganska rolig.

Kommentera

Köp begagnat av fiskebröder eller vill ni handla "nya prylar" billigare, vänta tills det är en riktig rea/utförsäljning..... skit i dessa upphypade låtsas reor och "tjäna" några spänn på utgående produkter, som ändå kommer på en ordentlig rea om en månad eller två när de ska fylla lagret med nyheter för 2021!

Kommentera

Inget ont om söders nu, gillar verkligen grabbarna som jobbar där, då det är min lokala handlare på gångavstånd och handlat där sedan sedan de startade... Men att ha banners som Superdeals, black weekend och crazydeals på hela sidan och du kommer nästan till samma produkter på alla, vad är skillnaden egentligen... nja jag vet inte!
                    Senast ändrad av Matte77; 2020-11-28, 01:10.

Kommentera

Det är klart att vi konsumenter måste få lufta tankar, funderingar och idéer kring allehanda fiske- och utrustningselaterade företeelser... bara korkat hur vissa reflexmässigt tar det..

BF är tyvärr inte för mig, vill bara ha en 2020 Tatula SV men den tja brödrullen finns inte ens i detta landet...
                      Senast ändrad av anteman; 2020-11-28, 10:10.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      115 svar
                      23 745 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Reekie
                      av Reekie

Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                      13 svar
                      976 visningar