Mieko är nog den absolut tråkigaste sportfiskebutik jag någonsin besökt, så det förvånar mig inte det minsta.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mieko fishing försatt i konkurs
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggJag tror att det även fortsättningsvis kommer finnas behov av bra butiker, där de som inte är väldigt insatta kan få hjälp att plocka ihop en fiskeutrustning och där de som verkligen är insatta kan nörda ner sig. Ta Söders som ett exempel, där är det ofta mycket folk trots att de har en välfungerande webbutik. Visst, priserna är inte alltid de lägsta men sortimentet är fantastiskt, vill jag känna på ett spö kan jag nästan vara säker på att det finns i butiken. Skiljer det våldsamt mycket i pris mot vad man kan hitta på nätet kan man förstås gå hem och beställa det och vänta på leverans, men om det skiljer ett par hundra är det värt att få med sig prylarna hem direkt.
Kommentera
-
Det är väl bara i storstadsregionerna sådana specialbutiker kan ha tillräckligt kundunderlag för att gå runt. Är man Amba-nörd beger man sig antagligen till Sportfiskeboden, vad gäller flugfiske har jag ingen kunskap i ämnet men det finns ett antal butiker med den inriktningen i Stockholm.
Kommentera
-
Jag kan tänka mig att den mediala uppmärksamheten kring exempelvis pike fight och dom som sponsrar den tävling bidrar till att konkurrensen blir tuff mot andra sportfiskebutiker?
Söder måste väl (med all rätt) vara den mest kända och omfattande sportfiske butiken i Sverige? Många väljer no att handla av dessa tex före andra
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggDet är väl bara i storstadsregionerna sådana specialbutiker kan ha tillräckligt kundunderlag för att gå runt. Är man Amba-nörd beger man sig antagligen till Sportfiskeboden, vad gäller flugfiske har jag ingen kunskap i ämnet men det finns ett antal butiker med den inriktningen i Stockholm.
Kommentera
-
[dravel]
Jag har "lunchavstånd" till både Söders och Lundgrens i sthlm (jobbar jag hemma har jag lunchavstånd till Sportfiskeboden) jag tycker att de tre är riktigt trevliga. På lundgrens kan man bli kvar läänge och snacka de har även den trevligheten att de har en jiggbar för beten som andra bara säljer i flerpack, vilket även Sportfiskeboden har).
Sportfiskeboden har bra ett helt okej utbud, bra lokalkännedom (de hjälpte mig sätta ihop ett bra beteskit när jag förra vintern fick för mig att jag skulle fiska havsöring i krokarna) och ffa så kan de hjälpa mig med precis vad som helst med ambarullen. Lundgrens och Sportfiskeboden har en charm som är svår att slå.
Söders är ju som en fysisk nätbutik, där finns det mesta och personalen kanske inte är gamla stötar utan snarare yngre förmågor som är jäkligt serviceinriktade och trevliga.
Jag vet inte vad jag ville ha sagt egentligen. Men för att överleva i den här branschen måste man stå ut och ffa ha bra personal. Jag har jobbat i detaljhandel i andra branscher och det är alltid otroligt viktigt att ha personal som vet vad de pratar om eller åtminstone kan erkänna när de inte vet och inte bara hitta på något. För vissa kommer möjligheten till snack alltid vara viktig, för andra är utbud och pris det viktigaste. Klarar man båda är man home free.
[/dravel]
Kommentera
-
Jag jag håller med om att personalen är grymt viktig. Jag har delvis slutat att handla i en hel del butiker, ja nästan så att jag har slutat att handla i fysiska butiker överhuvudtaget beträffande mina fritidsintressen då man ofta blir uppläxad av en del anställda (ofta som du skriver av gamla eller halvgamla "stötar") om vad man skall använda istället för det man faktiskt söker. Det är faktiskt så att man drar sig för att gå in i en del butiker då man inte vill ha dagen förstörd.
Kommentera
-
Vågar inte svara på om det finns fler aktiva flugfiskebutiker, vet att jag sett skyltar gällande flugfiske på mer än ett ställe i stan men var och när minns jag inte direkt. Hornsgatan upp mot Zinken finns eller fanns det i alla fall en, aldrig vart in.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
|
115 svar
23 740 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Reekie