Normark - kom in i matchen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Normark - kom in i matchen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Normark - kom in i matchen

Maj 2015 köpte jag en Stella 2500Fi , valde att gå all in o skaffa mig det bästa. Maj 2016 lämnade jag in den för service. Först skickades den tillbaka utan att ha åtgärdats med motiveringen att de inte tar emot från privatpersoner ?! Om de bemödat sig att läsa på paketet så hade de sett att det kom från Wittlocks i Halmstad. Det löstes efter en ny tur. Februari 2017 skickar jag rullen på nytt - trassel med lintrissan visar det sig. Då vill de ha 600skr för service. Jag påpekar att gäller inte 5 års garanti eller? Rullen är köpt via Dansk internetbutik då gäller inte garantin , vänta lite nu den gällde för knappt ett år sedan. Normark Scandinavia kallar sig företaget. Danmark en del av skandinavium. Jag köper en premiumrulle men behandlas som kund på ett sätt som om jag skulle köpt en dussinvara på ÖB. Vi snackar 2017 - kunden i centrum. Vid köpet av rullen gavs ingen som helst info om att det var helt olika garantier som gällde.
    Jag betalade inte , det gjorde min handlare Wittlocks som skämdes över hur Normark behandlat mig som kund.
    Jag har mejlat Normark men de har inte svarat , därav denna info.
    Peter B

Vänta lite...
    Du köpte en stella från en dansk fiskebutik, fick Wittlocks att skicka in den(?) Vem skickade in den andra gången? wittlocks igen?
    Garantier SKA gå genom butiken man köpte rullen från. du ska vara glad att wittlocks hjälpte dig, antar att du känner någon som jobbar där..

Visst det är dåligt hanterat av normark att skicka tillbaks en vara skickad från butik på det sättet, men det är ju fulspel från dig också.
    Vem skickades rullen tillbaks till? Det kan mycket väl vara så att Wittlocks skrivit på en garantisedel ungefär såhär "Kund köpt fiskerulle av utländsk butik, krånglar med ****"
    Vad var det för service första gången? för vanlig service är inte gratis, dvs smörja upp och byta slitagedelar eller handhavandefel.

Kommentera

Normark borde lära av Svängsta.

Ringde när min Sorön krånglade, drevet som sköter oscilleringen var pajko.
      Då fick jag till svar att det ska ju inte gå sönder, 2 dagar senare ligger ett nytt i brevlådan.
      Rullen var då 7 år gammal!!

Man har ju funderat mer än en gång på å köpa en Stella. Men när man läser sånna här historier blir man ju bara trött.

/ Skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
        Maj 2015 köpte jag en Stella 2500Fi , valde att gå all in o skaffa mig det bästa. Maj 2016 lämnade jag in den för service. Först skickades den tillbaka utan att ha åtgärdats med motiveringen att de inte tar emot från privatpersoner ?! Om de bemödat sig att läsa på paketet så hade de sett att det kom från Wittlocks i Halmstad. Det löstes efter en ny tur. Februari 2017 skickar jag rullen på nytt - trassel med lintrissan visar det sig. Då vill de ha 600skr för service. Jag påpekar att gäller inte 5 års garanti eller? Rullen är köpt via Dansk internetbutik då gäller inte garantin , vänta lite nu den gällde för knappt ett år sedan. Normark Scandinavia kallar sig företaget. Danmark en del av skandinavium. Jag köper en premiumrulle men behandlas som kund på ett sätt som om jag skulle köpt en dussinvara på ÖB. Vi snackar 2017 - kunden i centrum. Vid köpet av rullen gavs ingen som helst info om att det var helt olika garantier som gällde.
        Jag betalade inte , det gjorde min handlare Wittlocks som skämdes över hur Normark behandlat mig som kund.
        Jag har mejlat Normark men de har inte svarat , därav denna info.
        Peter B
        Hej Peter;

Finns det några kvar som jobbar på Normark nu när Pär Lindberg slutat ??

http://www.trumman.com/fisketips.htmOld Firehand

Kommentera

Tja, det finns okumarullar. Lika bra, lägre pris.

Kommentera

Ursprungligen postat av jonasby Visa inlägg
            Tja, det finns okumarullar. Lika bra, lägre pris.
            Inte riktigt samma liga..

Kommentera

Hej.
              När jag läser ditt svar så får det mig att undra om du på något sätt är lierad med Normark , din argumentation pekar åt det hållet..
              Stella 2500 Fi köptes av Effektlagret som finns i Horsens Danmark såväl fysisk som internetbutik. Som jag påpekade så gavs ingen info ang. garanti vilket ( möjligen mitt fel ) gjorde att jag tog för givet att produkter köpta i de Skandinaviska länderna omfattades av samma garantiregler. Första gången jag skickade den på service så var det på problem med att bygeln inte fällde tillbaka som förväntat. Vari ligger fulspelet?, jag har vid båda tillfällena bifogat köpehandlingen där det klart framgår var rullen är köpt ,när ,pris osv.
              Wittlocks har vid båda tillfällena varit klart medvetna om förutsättningarna.
              Är det för mycket begärt att när jag köper en rulle för nästan 6kkr att få en kundvård som motsvarar denna summa.
              Peter B

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
                Inte riktigt samma liga..
                Det är absolut sant.
                Däremot kan man ju köpa en Okuma för 400-500 kr och använda i 2-3 år (oftast utan att behöva underhålla under denna tiden ska tilläggas) , köpa en ny Okuma som man använder lika länge och sedan köpa ännu en ny Okuma och ändå inte komma upp i priset för premiumrullarna hos Shimano och ABU

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
                  Hej.
                  När jag läser ditt svar så får det mig att undra om du på något sätt är lierad med Normark , din argumentation pekar åt det hållet..
                  Stella 2500 Fi köptes av Effektlagret som finns i Horsens Danmark såväl fysisk som internetbutik. Som jag påpekade så gavs ingen info ang. garanti vilket ( möjligen mitt fel ) gjorde att jag tog för givet att produkter köpta i de Skandinaviska länderna omfattades av samma garantiregler. Första gången jag skickade den på service så var det på problem med att bygeln inte fällde tillbaka som förväntat. Vari ligger fulspelet?, jag har vid båda tillfällena bifogat köpehandlingen där det klart framgår var rullen är köpt ,när ,pris osv.
                  Wittlocks har vid båda tillfällena varit klart medvetna om förutsättningarna.
                  Är det för mycket begärt att när jag köper en rulle för nästan 6kkr att få en kundvård som motsvarar denna summa.
                  Peter B
                  Antar att du svarar mig.
                  Nej jag är inte lierad, eller har någon kontakt med dem alls.
                  Men Garantin ska genomföras genom butiken du köpte rullen av, även om wittlocks skickade in den på goodwill, en varas garanti utfärdas av butiken den är köpt i, beroende på vilka villkor Distribitören har så ska reklamationer gå direkt till företaget eller säljaren. Anledningen till att det blivit såhär är säkert för att de vill hindra sidoimport från staterna.

Tror inte du hade haft några problem med att få varan lagad om du skickade till effektlagret, förutom några dagars extra väntetid.
                  klippt från effektlagret, hade inte ens kostat extra.
                  HUSK ALTID AT SENDE VAREN I FORSVARLIG EMBALLAGE, OG FÅ EN KVITTERING FOR AFSENDELSE, SÅLEDES AT VI KAN TILBAGEBETALE DIG DINE OMKOSTNINGER.

Kommentera

Peter B, ta nu detta rätt. Men hade jag köpt en rulle av Stellas kaliber så hade jag definitivt kollat upp vad som gäller ang. garanti. Att garanti ska gälla i Sverige, när det är köpt i annat land, är verkligen inte självklart även om grossisten har "Scandinavia" i namnet. Nr 2..känns det inte fel att Wittlock har betalt din serviceavgift, det hade jag tyckt...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    115 svar
                    23 844 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Reekie
                    av Reekie

Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                    13 svar
                    1 008 visningar