Jaha, då var det dags igen då..........för vilken gång i ordningen vet jag inte riktigt. Rekonstruktion brukar innebära att staten tar över löneutbetalningarna och normalt får alla som har fodringar hos företaget kanske 30% av den totala skulden återbetald på lång tid. Vet ej exakt hur det blir i detta fall men går man back med 32 miljoner finns väl inte mycket att betala skulder med.... Att de/han inte lär sig kan man tycka.
Men återigen ska leverantörerna stå för ett affärskoncept som det massor av gånger visat sig inte hålla i Sverige. Och hur kan leverantörerna gå med på detta gång efter annan? I mina ögon blir det enorm osund konkurrens mot alla företagare som faktiskt gör rätt för sig och inte bygger upp några luftslott.
Lite ironiskt att när jag skriver detta så blinkar deras banner mot mig på kanten här..... :-)
Men återigen ska leverantörerna stå för ett affärskoncept som det massor av gånger visat sig inte hålla i Sverige. Och hur kan leverantörerna gå med på detta gång efter annan? I mina ögon blir det enorm osund konkurrens mot alla företagare som faktiskt gör rätt för sig och inte bygger upp några luftslott.
Lite ironiskt att när jag skriver detta så blinkar deras banner mot mig på kanten här..... :-)
Kommentera