Jag har handlat därifrån i över 5 år och ibland har de tabbat sig lite (mäsk med larver i, fel storlek på produkter, missade produkter o.s.v) men för det mesta har det varit bra och eventuella tabbar har de rättat till eller kompenserat för.
Nu har jag dock spenderat min sista euro i den nätbutiken.
Man behandlar inte trogna kunder som idioter... den saken är säker!
Här kommer min lilla mardrömshistoria (som kostade mig dryga 200 kr men framför allt tid).
1. Jag köper en Daiwa Freams 3000A för 1150 kr (inkl. frakt). Jag passar på för Fishing Mart har vissa produkter billigare på E-bay... lite för att locka till sin butik (smart).
2. Rullen kommer hem och har en 16 mm lång repa på rotorn.
3. Jag påpekar detta via kommunikation via E-bay och undrar hur vi löser detta. (Bifogar en bild på skadan).
4. Jag får inget svar på en vecka och kontaktar dem... de påstår att de svarat.
5. Efter några meddelanden till (de är verkligen inte snabba på att svara eller ens skicka automatiska meddelanden att de mottagit e-post) blir jag ombedd att skicka in rullen - om det går på garantin så ersätts jag för frakten.
6. 5 veckor efter köpets genomförande får jag en delsumma (själva priset för rullen) återbetald via Paypal. Detta utan något meddelande från Fishing Mart.
7. Jag kontaktar dem för en förklaring och efter någon dag får jag svaret - du har fått återbetalt för själva rullen för det var inget fel på den.
8. Jag skickar ett meddelande och undrar om det är Fishing Mart eller Daiwa som inte godkände reklamationen. Samtidigt skriver jag att de ju visste hur skadan såg ut och kunde ha avrått mig från att skicka tillbaka produkten. Att de kunde ha löst det på annat sätt (t.ex. rabatt). Jag avslutar med att de troligen förlorat en sedan många år trogen kund.
9. Jag väntar fortfarande på svar, ger neutralt omdöme på E-bay och köper min Freams 3000 från Mieko (riktigt bra pris på REA).
Nu har jag dock spenderat min sista euro i den nätbutiken.
Man behandlar inte trogna kunder som idioter... den saken är säker!
Här kommer min lilla mardrömshistoria (som kostade mig dryga 200 kr men framför allt tid).
1. Jag köper en Daiwa Freams 3000A för 1150 kr (inkl. frakt). Jag passar på för Fishing Mart har vissa produkter billigare på E-bay... lite för att locka till sin butik (smart).
2. Rullen kommer hem och har en 16 mm lång repa på rotorn.
3. Jag påpekar detta via kommunikation via E-bay och undrar hur vi löser detta. (Bifogar en bild på skadan).
4. Jag får inget svar på en vecka och kontaktar dem... de påstår att de svarat.
5. Efter några meddelanden till (de är verkligen inte snabba på att svara eller ens skicka automatiska meddelanden att de mottagit e-post) blir jag ombedd att skicka in rullen - om det går på garantin så ersätts jag för frakten.
6. 5 veckor efter köpets genomförande får jag en delsumma (själva priset för rullen) återbetald via Paypal. Detta utan något meddelande från Fishing Mart.
7. Jag kontaktar dem för en förklaring och efter någon dag får jag svaret - du har fått återbetalt för själva rullen för det var inget fel på den.
8. Jag skickar ett meddelande och undrar om det är Fishing Mart eller Daiwa som inte godkände reklamationen. Samtidigt skriver jag att de ju visste hur skadan såg ut och kunde ha avrått mig från att skicka tillbaka produkten. Att de kunde ha löst det på annat sätt (t.ex. rabatt). Jag avslutar med att de troligen förlorat en sedan många år trogen kund.
9. Jag väntar fortfarande på svar, ger neutralt omdöme på E-bay och köper min Freams 3000 från Mieko (riktigt bra pris på REA).
Kommentera