Fishing Mart - erfarenheter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fishing Mart - erfarenheter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fishing Mart - erfarenheter

Jag har handlat därifrån i över 5 år och ibland har de tabbat sig lite (mäsk med larver i, fel storlek på produkter, missade produkter o.s.v) men för det mesta har det varit bra och eventuella tabbar har de rättat till eller kompenserat för.

Nu har jag dock spenderat min sista euro i den nätbutiken.
    Man behandlar inte trogna kunder som idioter... den saken är säker!

Här kommer min lilla mardrömshistoria (som kostade mig dryga 200 kr men framför allt tid).

1. Jag köper en Daiwa Freams 3000A för 1150 kr (inkl. frakt). Jag passar på för Fishing Mart har vissa produkter billigare på E-bay... lite för att locka till sin butik (smart).

2. Rullen kommer hem och har en 16 mm lång repa på rotorn.

3. Jag påpekar detta via kommunikation via E-bay och undrar hur vi löser detta. (Bifogar en bild på skadan).

4. Jag får inget svar på en vecka och kontaktar dem... de påstår att de svarat.

5. Efter några meddelanden till (de är verkligen inte snabba på att svara eller ens skicka automatiska meddelanden att de mottagit e-post) blir jag ombedd att skicka in rullen - om det går på garantin så ersätts jag för frakten.

6. 5 veckor efter köpets genomförande får jag en delsumma (själva priset för rullen) återbetald via Paypal. Detta utan något meddelande från Fishing Mart.

7. Jag kontaktar dem för en förklaring och efter någon dag får jag svaret - du har fått återbetalt för själva rullen för det var inget fel på den.

8. Jag skickar ett meddelande och undrar om det är Fishing Mart eller Daiwa som inte godkände reklamationen. Samtidigt skriver jag att de ju visste hur skadan såg ut och kunde ha avrått mig från att skicka tillbaka produkten. Att de kunde ha löst det på annat sätt (t.ex. rabatt). Jag avslutar med att de troligen förlorat en sedan många år trogen kund.

9. Jag väntar fortfarande på svar, ger neutralt omdöme på E-bay och köper min Freams 3000 från Mieko (riktigt bra pris på REA).
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2016-08-24, 07:08.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Fortfarande inte ett knyst från Fishing Mart... har nog sällan känt mig mer nonchalerad som kund.

Kommentera

Jösses. Tråkigt sånt! Du har min fulla sympati...

~Paul~

Kommentera

Uselt men tacksamt att du delar denna erfarenhet med oss. Blir givetvis inget köp från denna handlare.
        http://enamatorfiskare.blogspot.se
        Instagram enamatorfiskare

Kommentera

För er vetskap... jag har fortfarande inte fått svar från Fishing Mart.

Kul för dem att förlora en frekvent och trogen kund.

Kommentera

Jag tror att de har fölorat mer än en frekvent och trogen kund. Även många potentiella nya kunder drar nog öronen åt sig!

Kommentera

Ja, vännen prövas i nöden... likaså krämaren.

Många butiker ger "fantastisk service" när allt går som smort men kom in med ett klagomål eller reklamation... DET blir det sanna provet på god service.

Kommentera

Tråkigt att läsa om dina erfarenheter. Jag funderade på att beställa lite prylar därifrån, men nu blir det någon annan butik som får min beställning istället. Det blir fel ibland, men så där ska man inte hantera fel. Då betalar jag hellre några euro extra och får vettig service.

Kommentera

Har tidigare beställt ett spö från Fishing Mart. Bra pris och snabb frakt.
                  Men kommer nog undvika att handla av dem i framtiden, tack för info.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                  115 svar
                  23 757 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Reekie
                  av Reekie

Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                  13 svar
                  977 visningar