Daiwa Scandinavien - Stora problem med reservdelar och logistik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Scandinavien - Stora problem med reservdelar och logistik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa Scandinavien - Stora problem med reservdelar och logistik

Om jag förstått det rätt så är det Daiwa Scandinavien i Finland och de verkar ha kaos. Skyller på en massiv ökning i försäljning. (Skulle se den japan som accepterar denna ursäkt).

Jag har väntat på en liten reservdel i över två månader, och fortfarande kan ingen säga när den kan komma. Har en rulle som jag inte vågar använda förrän jag fått reservdelen. Relativt ny rulle, fiskat 4 gånger med den.

Som det är nu vågar jag inte köpa varken rulle eller spö från Daiwa med tanke på problemen.

Jag skall försöka få tag i de som är ansvariga högre upp. Detta är ju inte acceptabelt (tycker jag).

Tråkigt då jag har flera rullar och spö från Daiwa som kostat en mindre förmögenhet. Köpte en Certate som hade fabriksfel från början. Då löste det sig. Men under dessa förhållande vågar jag inte köpa mer Daiwa.

Någon annan som har upplevt samma problem som jag med Daiwa?

Ingen garanti på sakerna antar jag?
    Galet att det ska ta sådan tid att få fram en del, men ibland kan det bero på flera faktorer som man inte kan påverka.

Inte ok, oavsett.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg

Någon annan som har upplevt samma problem som jag med Daiwa?
      Inte med Daiwa men med Normark. Går snabbare att få hem grejerna från Shimano via återförsäljare i Japan än här hemma, dessutom billigare.

Kommentera

Jag tycker TS ska skicka ett PM till Buster här på forumet.
        Han representerar Daiwa och kan säkert dra i lite trådar.

Har du själv varit i kontakt med Daiwa eller är det din lokala åf som sköter kontakten med dem?

Mvh. HenkeW

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommentera

Jag har beställt allt möjligt till Daiwa från Micke´s reel repair. Trotts att han finns i USA har allt gått väldigt smidigt.

Find quality fishing reel parts for repair. Shop spinning reel parts, fishing spool parts, and more for your fishing rod repair needs. Fast delivery order now!

Kommentera

Samma dåliga erfarenhet tyvärr. Skickade förfrågan om lite delar till en daiwa lexa genom lokal åf. Efter några veckors väntan utan svar så besökte jag handlaren som då ringde till daiwa och frågade vad det var frågan om. Dom skyllde då på att det var mycket att göra i Finland. Några timmar senare fick jag mail från min handlare som sa att delarna utgått..?

Angående. Mikes så var jag pågång att beställa därifrån men mailade och frågade om delarna fanns i lager eller uppskattad leveranstid samt fraktkostnad. Inte fått något svar ännu, det var väl 4-5 veckor sedan.. [emoji45]
            Senast ändrad av agne; 2016-05-28, 21:03.

Kommentera

Har även mailat till Daiwa i Tyskland samt Storbritannien. Inte fått något svar från någon av dom..

Kommentera

Det verkar vara problematiskt med delar samt garantiärenden drar ut på tiden av vad jag hört.

Har själv kikat på ett par olika Daiwor men kommit på andra tankar då den stora fördelen för mig att köpa en rulle i Sverige är att garanti/tillgång till delar faktiskt skulle fungera bättre än om jag köper rullen från Japan. Gör det inte det är jag inte redo att betala nästan dubbla priset för en rulle här hemma.
                Som Leon skrev är det tyvärr både billigare och snabbare att köpa delarna rakt från Japan än från de japanska tillverkarnas representanter här i Sverige.

Jag, och säkert många med mig, är hemskt intresserad av att veta om svenska grenen av Daiwa kommer sköta service, garanti och delar inom Sverige så småningom eller kommer det även fortsättningsvis skötas från Finland?
                Senast ändrad av JontaK; 2016-05-29, 01:41.

Kommentera

Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
                  Jag har beställt allt möjligt till Daiwa från Micke´s reel repair. Trotts att han finns i USA har allt gått väldigt smidigt.

http://www.mikesreelrepair.com/
                  Kanske är sista utvägen. Får försöka ta reda på vad delen heter och kolla med Mikes.

Bara tråkigt behöva göra det när man betalar extra mycket här i Sverige för få snabb tillgång till lolkal service.

Men sköter man det så här illa förstår om folk gråimporterar själv.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                    Jag tycker TS ska skicka ett PM till Buster här på forumet.
                    Han representerar Daiwa och kan säkert dra i lite trådar.

Har du själv varit i kontakt med Daiwa eller är det din lokala åf som sköter kontakten med dem?

Mvh. HenkeW

Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Vad jag hört är säljaren för svenska Daiwa också förtvivlad över finnarna, så tveksamt om någon Buster kan hjälpa.

Jag kommer försöka komma i kontakt med Daiwa högre upp i kedjan.

Det här är så olikt japansk företagskultur, så jag tycker det är märkligt. Kanske de inte vet hur illa det är borta i Japan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    115 svar
                    23 676 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Reekie
                    av Reekie

Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                    23 svar
                    3 671 visningar