Tips! Handla i Danmark! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips! Handla i Danmark!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips! Handla i Danmark!

Jag frågade häromdagen här om någon kände till bra fiskebutiker i Köpenhamnsområdet. Ingen svarade. Men nu har jag varit där och efter ett ihärdigt googlande fann jag några butiker, varav en i Köpenhamn. Skulle vara den största i Danmark så de kunde ju passa. Jag printade ut kartor för att hitta dit,men körde totalt vilse och i mitt i mitt virrande körde jag förbi en fiskebutik. Då hade jag hamnat ett par mil fel. Det visade sig att jag hamnat i Danmarks näst största fiskebutik av en ren slump.

Den största butiken heter Sport-Dres: http://www.sportdres.dk

Den näst största heter Sportcentret Fiskeland http://fiskeland.net

Hade hittat hyffsat billiga prylar på Sportdres och hade fastnat för en Ambassadeur 5600 D5 för 699 på rean. Och tänkte att det var ju billigt.
    Enligt Forex: 868,02 Svenska pengar. Billigt när den i Sverige kostar från 1275:- (Olssonsfiske). På en del ställen kostar den 1495:-

Hittade den inte på hyllorna på Fiskeland eller i reabladet som låg där. Snopet. Men frågade killen som jobbade där om han hade den rullen.
    Och ja det hade han, han skulle ha 499 danska dollar för den.
    Ja då kan man inte annat än att bli glad. Det är 619,66 svenska pengar. Mindre än halva priset jämfört med Sverige.
    Och den affären ligger 35 minuter hemifrån mig med bil ( om man hitar dit).

Mycket billigt, båda firmorna säljer även på postorder.
    Kan rekommendera ett besök och man har vägarna förbi.

/ Mårten.

Ursprungligen postat av MårtenSv
    Jag frågade häromdagen här om någon kände till bra fiskebutiker i Köpenhamnsområdet. Ingen svarade. Men nu har jag varit där och efter ett ihärdigt googlande fann jag några butiker, varav en i Köpenhamn. Skulle vara den största i Danmark så de kunde ju passa. Jag printade ut kartor för att hitta dit,men körde totalt vilse och i mitt i mitt virrande körde jag förbi en fiskebutik. Då hade jag hamnat ett par mil fel. Det visade sig att jag hamnat i Danmarks näst största fiskebutik av en ren slump.

Den största butiken heter Sport-Dres: http://www.sportdres.dk

Den näst största heter Sportcentret Fiskeland http://fiskeland.net

Hade hittat hyffsat billiga prylar på Sportdres och hade fastnat för en Ambassadeur 5600 D5 för 699 på rean. Och tänkte att det var ju billigt.
    Enligt Forex: 868,02 Svenska pengar. Billigt när den i Sverige kostar från 1275:- (Olssonsfiske). På en del ställen kostar den 1495:-

Hittade den inte på hyllorna på Fiskeland eller i reabladet som låg där. Snopet. Men frågade killen som jobbade där om han hade den rullen.
    Ja då kan man inte annat än att bli glad. Det är 619,66 svenska pengar. Mindre än halva priset jämfört med Sverige.
    Och den affären ligger 35 minuter hemifrån mig med bil ( om man hitar dit).

Mycket billigt, båda firmorna säljer även på postorder.
    Kan rekommendera ett besök och man har vägarna förbi.

/ Mårten.

Går väl knappast att grunda ett sådant beslut på endast en REA rulle eller? Men det kanske du inte heller gjort?
    sigpic

Kommentera

Det var ett smidigt sätt att jämföra. Rullar behöver alla. Alla handlare har ambassadörer. Har du någon gång sett en 5600 D5 för 600 spänn?
      Hade den sålts för 1000 spänn i Sverige så hade det varit skitbilligt enligt Svenska mått.
      Många brukar bunkra upp grejer när det är rea.

Snubben som jobbade där berättade att han brukade köpa upp jättepartier av olika drag och sälja dem till bra priser. Han hade nyligen haft en kampanj med Gladsax, 8 st. för 100 danska (125 Sek).
      Flätlina kostar ungefär 1 spänn metern. Den där Whiplash Pro eller vad den heter kostade 1,25 metern. Hyffsat bra pris, eller?

Han hade rea på ungefär halva sortimentet. Passande för min del att det var till stor del på havsfiskeprylar, havsöringdrag och sånt.

Swim Whizz-kopior för 14 danska styck är ett fyffsat bra pris.
      Alla ambassadörer var långt under de svenska priserna.

Man blir så förbannad när det är halva priset för svenska prylar i Danmark. Jag får inte riktigt ihop det?

Utbudet var bra. Ungefär sortiment som fiskefiskar i Malmö.

Allt var kanske inte billigare, är inte jätteinsatt. Men kan man spara tusen spänn på att köpa en rulle där jämfört med på andra sidan sundet så har man ju gjort en bra förtjänst. Fiskekompaniet tar 1495 för den rullen jag köpte för 619 spänn på fiskeland. Och det är ingen gammal udda rulle heller.

Sen finns det en netto-butik på andra sidan gatan som har billig sprit också. Bonus!

/ Mårten.

Kommentera

Jag har också börjat handla en del i Danmark, främst metesaker och har tjänat en mängd tusingar på tre rundor till danmark. Oftast går det att pruta en hel del på grejerna också.

Kommentera

Sportdres har någon form av lägstaprisgaranti. Vet inte riktigt hur detta funkar men de är nog inte helt svåra.

Men det går att pruta 10-20% utan större problem i Sverige också.

/ M.

Kommentera

Där kan vara rätt stor skillnad i pris mellan olika danska butiker så man ska försöka åka en runda till olika butiker innan man handlar. Tyvärr är det inte så värst lätt att köra rundor i köpenhamn och leta fiskebutiker. En liten kurs i danska är aldrig helt fel att ha i bagaget i heller för när personalen börjar med sitt säljarsnack hänger man dåligt med.

Kommentera

Ja, priserna varierar ganska kraftigt.

SwimWhizz-kopian såldes på rea på Sportdres för 39 danska jämfört med 13,90 på fiskeland. Likaså med ambassadeurrullarna. Ganska stor skillnad.
              Sen hade Sportdres lite billigare kvalitetpirkar. Köpte en 60 g ABU Lucas för 15 spänn. Vet inte vad den kostar i Sverige men det verkade billigt.

Att hitta i Köpenhamn är inte helt lätt. Det är en del trafik och det går undan.
              Jag är halvdansk så språket går ju att förstå till viss del. Kan dock inte räkna mig till riktigt dansktalande.

Hittade en affär i Hilleröd som också hade en del ganska billigt: http://www.henrys.dk/shop/

Borde finnas en hel del affärer, men alla har ju inte webshoppar. Det går ju bra att ringa och fråga.

Snubben på fiskeland berättade att han hade en hel del svenskar som kom och handlade med jämna mellanrum. Så någon har ju hittat dit, förutom mig.
              Får skaffa mig en riktig karta.

Kan tilläggas att alla vissa danska webshoppar inte alls var billiga.

/ M.

Kommentera

danska dollar? när började de med det?
                säger bara ultralätt

Kommentera

Då vet jag vart jag ska åka så fort jag fyller 18
                  #Fiskesnack @ Quakenet

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                  115 svar
                  23 743 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Reekie
                  av Reekie

Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                  13 svar
                  974 visningar