Ofta är man rätt snabb att gnälla när saker går fel eller hanteras på ett sätt man inte är nöjd med.
Men idag måste jag faktiskt ge lite Ros också.
Köpte nyligen div betesbyggarprylar från Söders webshop och när de kom hem upptäckte jag att en av färgerna bara innehöll mindre hälften av vad de andra gjorde. Jag hade redan öppnat förpackningen och tänkte att det här det kommer jag ingen stans med, för vad är det som säger att det inte är jag själv som hällt ut hälften när förpackningen är bruten ur Söders perspektiv.
Jag retade upp mig lite och kom fram till att jag ska iaf ringa och tala om det för dom ifall det är så att fler råkar ut för samma grej. (är det fler så är det ju kanske lättare att tro på det och spåra vart problemet ligger).
Döm om min förvåning när killen på postorden sa:
-Amen det va fan! så ska det ju inte va, Får jag ditt ordernummer så skickar jag en ny på en gång.
Det va inget tjafs, inget misstroende utan bara jävligt smidigt och klockrent hanterande och kompenserande där jag inte hade väntat mig mer än att bara få meddela vad som hänt.
Så behåller man en kund och gör han ännu lite mer trogen butiken.
Som grädde på moset (eller kompensation) fick jag dessutom behålla den halva färgburken som troligen är helt felfri förutom mängden.
Nu kommer jag inte ihåg vad killen hette jag pratade med. Men, grymt bra hanterat av Söders sportfiske.
Men idag måste jag faktiskt ge lite Ros också.
Köpte nyligen div betesbyggarprylar från Söders webshop och när de kom hem upptäckte jag att en av färgerna bara innehöll mindre hälften av vad de andra gjorde. Jag hade redan öppnat förpackningen och tänkte att det här det kommer jag ingen stans med, för vad är det som säger att det inte är jag själv som hällt ut hälften när förpackningen är bruten ur Söders perspektiv.
Jag retade upp mig lite och kom fram till att jag ska iaf ringa och tala om det för dom ifall det är så att fler råkar ut för samma grej. (är det fler så är det ju kanske lättare att tro på det och spåra vart problemet ligger).
Döm om min förvåning när killen på postorden sa:
-Amen det va fan! så ska det ju inte va, Får jag ditt ordernummer så skickar jag en ny på en gång.
Det va inget tjafs, inget misstroende utan bara jävligt smidigt och klockrent hanterande och kompenserande där jag inte hade väntat mig mer än att bara få meddela vad som hänt.
Så behåller man en kund och gör han ännu lite mer trogen butiken.
Som grädde på moset (eller kompensation) fick jag dessutom behålla den halva färgburken som troligen är helt felfri förutom mängden.
Nu kommer jag inte ihåg vad killen hette jag pratade med. Men, grymt bra hanterat av Söders sportfiske.
Kommentera