Sportfiskeboden Täby - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskeboden Täby

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sportfiskeboden Täby

Har både bra och dåliga erfarenheter av Sportfiskeboden
    Jag tycker att när en kund har frågat om hjälp så slutför man med den kunden
    innan man tar tag i nästa.
    Det har inte hänt en gång utan flera gånger men är man ensam i butiken så funkar det kanon man får den hjälp man behöver
    inga namn nämnda

alla där är inte så men jag tycker att det är dåligt av en så bra butik
    med så kunnig personal.

jag frågade om vad jag behövde till älvkarleby och fick bra hjälp till en början men så kom en annan kund och frågade om gäddfiske tävlingen som var på gång och genast så stog jag där med långnäsa och fick ingen hjälp alls
    det var inte så kul.
    så tyvärr har jag beslutat att inte handla där nogåt mer fast den ligger närmast där jag bor.

synd att det ska vara så med en sån kunnig personal
    för dom är väldigt kunniga

kanske mig det är fel på men tycker ändå att det är trist

Jag håller med dig. Man bör ha mycket tid på sig när man åker dit.

Men, våran hobby är ju deras yrke, vilket innebär som i alla "hobbybutiker" att kunder gärna pratar och frågar personalen om ditt & datt och det tar kunderna sig gärna tid till.

Problemet är att det är nästan lika irriterande att vänta en halvtimme på att endast få betala för ett bete p.g.a. en kund före som babblar på som att man blir lämnad för en annan kund.

Jag har ingen bra lösning på problemet men jag är säker på att om du eller nån annan kan komma på ett sätt att vara rättvis och alla kunder till lags så kommer nog åtminstone nån från nämnda butik att läsa detta och ta åt sig av kritiken och kanske göra något åt problemet.
    Ola

Kommentera

det är sant som du skriver
      men då kan man ta betalt av den kunden och komma tillbaka
      inte försvinna och ta en annan kund
      så att man får vänta på nästa som jobbar där

Kommentera

Ursprungligen postat av jimrad
        det är sant som du skriver
        men då kan man ta betalt av den kunden och komma tillbaka
        inte försvinna och ta en annan kund
        så att man får vänta på nästa som jobbar där
        Det är inte alltid så lätt.
        Jag hade samma tankar som ni har nu, innan. Men efter att ha "testat" detta så kan man konstatera att det e svårt. För om kunden som bara vill betala, kanske skall fråga om ngt som leder till ngt annat. känns det som man lämnade första kunden o.s.v det e fan inte lätt asså
        sigpic

Kommentera

Ha ha.. har själv varit med om det som jimrad beskriver ett antal gånger.

Även om det kan vara ganska irriterande och det händer gång på gång så tycker jag att det är värt att fortsätta handla där då man slipper åka in till stan men främst för att när man väl får hjälp så är det i mitt tycke den bästa butiken.

Ett tips är att åka dit på lunchrasten då det oftast är lite folk i butiken. Annars bör man vara beväpnad med mycket tid och gott om tålamod .

Kommentera

Detta fenomen har jag råkat ut för i Fiske och fiskar i Malmö också, speciellt en herre som jobbar där som har en tendens till att göra detta. Man kan stå och ställa frågor och ha funderingar om olika spön, så fort det kommer in någon som han "känner" drar han sen ser man inte honom igen. Har hänt någongång att jag lämnat butiken och promenerat bort till Fiskekompaniet och handlat där istället.

Så detta fenomen ser man på många olika ställen, alla handlare har sina favoritkunder och vissa handlare vet inte bättre bara.

Kommentera

Ursprungligen postat av jimrad
              Har både bra och dåliga erfarenheter av Sportfiskeboden
              Jag tycker att när en kund har frågat om hjälp så slutför man med den kunden
              innan man tar tag i nästa.
              Det har inte hänt en gång utan flera gånger men är man ensam i butiken så funkar det kanon man får den hjälp man behöver
              inga namn nämnda

alla där är inte så men jag tycker att det är dåligt av en så bra butik
              med så kunnig personal.

jag frågade om vad jag behövde till älvkarleby och fick bra hjälp till en början men så kom en annan kund och frågade om gäddfiske tävlingen som var på gång och genast så stog jag där med långnäsa och fick ingen hjälp alls
              det var inte så kul.
              så tyvärr har jag beslutat att inte handla där nogåt mer fast den ligger närmast där jag bor.

synd att det ska vara så med en sån kunnig personal
              för dom är väldigt kunniga

kanske mig det är fel på men tycker ändå att det är trist
              Jag var där inne för första gången någonsin i torsdags! Måste säga att jag vart väldigt positivt bemött när jag var där, dom visade mig runt och bjöd på kaffe och var allmänt trevliga tycker jag. Dessutom var servicen väldigt bra och personalen väldigt kunnig...
              Fick med mig 4 ismete rullar för en tusing :-D

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
              130 svar
              25 595 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
              10 svar
              1 962 visningar
              0 gillar