Nu vet jag vart jag inte ska handla mer! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu vet jag vart jag inte ska handla mer!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu vet jag vart jag inte ska handla mer!

Köpte för 3dagar sen en välkänd wobbler från en butik som jag trodde var seriösa och måna om sina kunder.
    Andra dagen jag fiskar med wobblern kliver det på en gädda på 2 kg, väl vid båten tar jag tag i tafsen för att kroka av gäddan snabbt och smidigt då gäddan gör en skakning och jag vart glad för stunden att den avkrokningen gick smidigt tills jag inser att gäddan försvunnit med mitt drag och det enda som sitter kvar på beteslåset är skeden till wobblern. Gäddstackarn försvinner med den större delen av wobblern i munnen ner i djupet.

Tänker att det kunde ha varit värre, kunde ha varit min drömfisk på kroken trotts omständigheterna försöker jag tänka positivt fast än man tycker synd om gäddan som försvann. Har aldrig varit med om nåt liknande, oavsett billiga wobblers eller dyrare/välkända märken. Så jag tar med skeden som är kvar till butiken och tänker att det är inget att diskutera, självklart måste det vara en fabrikationsfel/måndags exemplar så det minsta jag kan få är väl en ny wobbler så får handlaren ta detta med tillverkaren.

Med kvittot och skeden i handen går jag till butiken som jag var på för några dagar sen och visar detta till en av personalen och berättar vad som hänt lite snabbt. Han vänder sig till "chefen" och frågar vad han kan göra eller hur det är med sådana reklamationer. Direkt går "chefen" i "försvarsläge" och säger att de ej kan stå för detta eller reklamera den, han sa att enda gången de reklamerar wobblers är om de läcker in vatten eller liknande, med den tonen och sättet han hanterade mig som kund gjorde att jag hängde tillbaks wobblern jag hade i handen och tackade för mig. Gillar det draget och hade tänkt köpa alla färger som fanns i den modellen, men valde istället att åka förbi en närliggande butik som jag vet har dessa och köpte 5st nya wobblers.
    Visst det är en wobbler på ca 100kr, men sättet han svarade mig och valde att gå tillväga med en produkt som ska hålla för betydligt tyngre fiskar gör att jag aldrig kommer handla en enda pryl där och spöt jag hade tänkt köpa där tidigare men som var slut på lagret (skulle komma in den 21 juli) kommer jag köpa nån annanstans.

Och dessa ska vara en av de större och seriösare handlare i Stockholm.

Click image for larger version

Name:	bild 2.jpg
Views:	1
Size:	202,1 KB
ID:	1830868

En ny wobbler för predatorer upp till 10kg+ ska väl hålla för mer än en 2kg gädda, och klart som fan gäller reklamationer för mer än "om de läcker in vatten". Om skeden går av så enkelt är det fan 10ggr värre än om den läcker in vatten.

Vad är det för butik?

Kommentera

kundvård när den är som sämst...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag skulle skriva ett artigt brev till wobblerns tillverkare i vilket jag förklarade vad som hänt och hur återförsäljaren agerat. Rimligen är tillverkaren mån om sitt varumärkes goda rykte och i så fall kan du förvänta dig ett beklagande svar, någon form av kompensation och att återförsäljaren får en tillsägelse.

Kommentera

"Vatten läcker in"? Det och en avbruten sked infaller väl i samma kategori. Dom borde ju bry sig lite mer om att dom har sålt en trasig wobbler.
          "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
          Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Cobrak Visa inlägg
            Vad är det för butik?
            Det är Söders Sportfiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              kundvård när den är som sämst...
              Ja verkligen, men men de är inte ensamma! Åkte över till Lundgrens och köpte 5st nya och polarn jag tog med köpte 2st. Söders kan behålla min hundring. Det är inte pengarna som irriterar mig utan en princip sak.

Är han/dem inte mån om mig och löser mitt problem snabbt och sedan tar dialogen med tillverkaren så ska de inte ha mina pengar.

Var flera kunder i butiken och samtliga hörde honom, hoppas de inser vem de har att göra med och inte köper en enda pryl där.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                Jag skulle skriva ett artigt brev till wobblerns tillverkare i vilket jag förklarade vad som hänt och hur återförsäljaren agerat. Rimligen är tillverkaren mån om sitt varumärkes goda rykte och i så fall kan du förvänta dig ett beklagande svar, någon form av kompensation och att återförsäljaren får en tillsägelse.
                Kommer att göra det, nu vill jag bara njuta av min semester och ta vara på tiden

Kommentera

Ursprungligen postat av Tooba Visa inlägg
                  "Vatten läcker in"? Det och en avbruten sked infaller väl i samma kategori. Dom borde ju bry sig lite mer om att dom har sålt en trasig wobbler.
                  Men inte på Söders Sportfiske, han ville att jag skulle simma efter gäddan och hämta den andra delen eller vad fan han ville.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                    Det är Söders Sportfiske.
                    dom som inte har råd att sälja skräp....att bete sig som skräp är väl en annan sak kanske....
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    115 svar
                    23 736 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Reekie
                    av Reekie

Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                    13 svar
                    971 visningar