Köpte för 3dagar sen en välkänd wobbler från en butik som jag trodde var seriösa och måna om sina kunder.
Andra dagen jag fiskar med wobblern kliver det på en gädda på 2 kg, väl vid båten tar jag tag i tafsen för att kroka av gäddan snabbt och smidigt då gäddan gör en skakning och jag vart glad för stunden att den avkrokningen gick smidigt tills jag inser att gäddan försvunnit med mitt drag och det enda som sitter kvar på beteslåset är skeden till wobblern. Gäddstackarn försvinner med den större delen av wobblern i munnen ner i djupet.
Tänker att det kunde ha varit värre, kunde ha varit min drömfisk på kroken trotts omständigheterna försöker jag tänka positivt fast än man tycker synd om gäddan som försvann. Har aldrig varit med om nåt liknande, oavsett billiga wobblers eller dyrare/välkända märken. Så jag tar med skeden som är kvar till butiken och tänker att det är inget att diskutera, självklart måste det vara en fabrikationsfel/måndags exemplar så det minsta jag kan få är väl en ny wobbler så får handlaren ta detta med tillverkaren.
Med kvittot och skeden i handen går jag till butiken som jag var på för några dagar sen och visar detta till en av personalen och berättar vad som hänt lite snabbt. Han vänder sig till "chefen" och frågar vad han kan göra eller hur det är med sådana reklamationer. Direkt går "chefen" i "försvarsläge" och säger att de ej kan stå för detta eller reklamera den, han sa att enda gången de reklamerar wobblers är om de läcker in vatten eller liknande, med den tonen och sättet han hanterade mig som kund gjorde att jag hängde tillbaks wobblern jag hade i handen och tackade för mig. Gillar det draget och hade tänkt köpa alla färger som fanns i den modellen, men valde istället att åka förbi en närliggande butik som jag vet har dessa och köpte 5st nya wobblers.
Visst det är en wobbler på ca 100kr, men sättet han svarade mig och valde att gå tillväga med en produkt som ska hålla för betydligt tyngre fiskar gör att jag aldrig kommer handla en enda pryl där och spöt jag hade tänkt köpa där tidigare men som var slut på lagret (skulle komma in den 21 juli) kommer jag köpa nån annanstans.
Och dessa ska vara en av de större och seriösare handlare i Stockholm.
En ny wobbler för predatorer upp till 10kg+ ska väl hålla för mer än en 2kg gädda, och klart som fan gäller reklamationer för mer än "om de läcker in vatten". Om skeden går av så enkelt är det fan 10ggr värre än om den läcker in vatten.
Andra dagen jag fiskar med wobblern kliver det på en gädda på 2 kg, väl vid båten tar jag tag i tafsen för att kroka av gäddan snabbt och smidigt då gäddan gör en skakning och jag vart glad för stunden att den avkrokningen gick smidigt tills jag inser att gäddan försvunnit med mitt drag och det enda som sitter kvar på beteslåset är skeden till wobblern. Gäddstackarn försvinner med den större delen av wobblern i munnen ner i djupet.
Tänker att det kunde ha varit värre, kunde ha varit min drömfisk på kroken trotts omständigheterna försöker jag tänka positivt fast än man tycker synd om gäddan som försvann. Har aldrig varit med om nåt liknande, oavsett billiga wobblers eller dyrare/välkända märken. Så jag tar med skeden som är kvar till butiken och tänker att det är inget att diskutera, självklart måste det vara en fabrikationsfel/måndags exemplar så det minsta jag kan få är väl en ny wobbler så får handlaren ta detta med tillverkaren.
Med kvittot och skeden i handen går jag till butiken som jag var på för några dagar sen och visar detta till en av personalen och berättar vad som hänt lite snabbt. Han vänder sig till "chefen" och frågar vad han kan göra eller hur det är med sådana reklamationer. Direkt går "chefen" i "försvarsläge" och säger att de ej kan stå för detta eller reklamera den, han sa att enda gången de reklamerar wobblers är om de läcker in vatten eller liknande, med den tonen och sättet han hanterade mig som kund gjorde att jag hängde tillbaks wobblern jag hade i handen och tackade för mig. Gillar det draget och hade tänkt köpa alla färger som fanns i den modellen, men valde istället att åka förbi en närliggande butik som jag vet har dessa och köpte 5st nya wobblers.
Visst det är en wobbler på ca 100kr, men sättet han svarade mig och valde att gå tillväga med en produkt som ska hålla för betydligt tyngre fiskar gör att jag aldrig kommer handla en enda pryl där och spöt jag hade tänkt köpa där tidigare men som var slut på lagret (skulle komma in den 21 juli) kommer jag köpa nån annanstans.
Och dessa ska vara en av de större och seriösare handlare i Stockholm.
En ny wobbler för predatorer upp till 10kg+ ska väl hålla för mer än en 2kg gädda, och klart som fan gäller reklamationer för mer än "om de läcker in vatten". Om skeden går av så enkelt är det fan 10ggr värre än om den läcker in vatten.
Kommentera