Nu vet jag vart jag inte ska handla mer! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu vet jag vart jag inte ska handla mer!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Att en wobbler läcker in vatten är fabrikationsfel, att en sked på en wobbler går av på enstaka beten är inte fabrikationsfel utan troligtvis att betet har fått sig en smäll. Som jag ser det så är det enbart på goodwill som du då får ett nytt bete, antingen av åf eller tillverkare.

    Kommentera


    • #12
      Trist när sånt händer. Som säljare kan man ju faktiskt visa lite good will i såna lägen för att behålla/få fler kunder. Det bruka löna sig i längden. Så hoppas han bara hade en dålig dag.

      Ja reklamerade ett spö hos min lokala handlare o hade med mig 2,5 av 3 delar. Den andra delen gick av vid mothugg o linan skars av på de vassa kanterna. Han tog emot spöt o skickade vidare till tillverkaren. Några dagar senare fick jag sms om att jag hade ett nytt spö att hämta ut.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Henkelort Visa inlägg
        Att en wobbler läcker in vatten är fabrikationsfel, att en sked på en wobbler går av på enstaka beten är inte fabrikationsfel utan troligtvis att betet har fått sig en smäll. Som jag ser det så är det enbart på goodwill som du då får ett nytt bete, antingen av åf eller tillverkare.
        Haft betet i 2 dagar och den har inte fått sig en smäll, endast trollat gös på djupare vatten. Sedan är det säljarens ansvar att bevisa att produkten han sålt inte hade nå fel innan som orsakat detta. En sked ska klara mera än knappt 2 dagars fiske, där skeden har gått av är den tjockaste delen på skeden som går ihop med kroppen.
        Wobblern det gäller är Bomber Deep Long 25A, har du en sådan så kolla vart brottet uppstått, inget som ska kunna hända.....hade det varit min drömgös skulle jag varit jävligt förbannad och hade inte blivit nöjd om jag ens fick ett nytt drag.

        Konsument köplagen gäller alla handlare/produkter, så sportfiskebutiker kan inte hitta på egna "regler" för att slippa betala eller lösa kundens problem.


        Hahahaha Söders sportfiske " vi har inte råd att sälja skräp" enligt deras egna reklam här på FS
        Senast ändrad av Serigös; 2014-07-09, 11:44.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
          Trist när sånt händer. Som säljare kan man ju faktiskt visa lite good will i såna lägen för att behålla/få fler kunder. Det bruka löna sig i längden. Så hoppas han bara hade en dålig dag.

          Ja reklamerade ett spö hos min lokala handlare o hade med mig 2,5 av 3 delar. Den andra delen gick av vid mothugg o linan skars av på de vassa kanterna. Han tog emot spöt o skickade vidare till tillverkaren. Några dagar senare fick jag sms om att jag hade ett nytt spö att hämta ut.
          100kr kostade mig att veta vilka jag inte ska handla ifrån, en billig läxa!
          Precis, en bra handlare inser vikten av att ställa krav på tillverkarna och lägger inte över detta till konsumenten, så för att lösa situationen bäst löser man det åt kunden och sedan tar detta med tillverkaren. Kanske inte får ut nåt, men en lojal kund får man. Men de valde att behålla den lilla vinsten de gjorde på den wobblern och inte fick sälja 7st nya wobblers + ett spö vid detta tillfälle och framtida köp kan de glömma. Men visst hoppas han kände att han gjorde ett bra val.

          Kommentera


          • #15
            Som du säger. Jag har 4 st Bomber varav två Deep Long 25a. Jag kan säga det skall till en jäkla smäll för knäcka den skeden. Jag försökte bryta den med händerna. Tog i rätt mycket utan något hände. Jag tror plexiglaset har haft en deffekthet redan från början om en 2 kg gädda knäcker den. Strax ovanför ihåligheten där rasselkulan rullar. Där är en skum spricka mitt i plexiglaset precis där. Och självklart kan man reklamera allt på wobblern. Inte bara vattenläckage. Speciellt plexiglas kan ha sina brister.

            Personligen som säljare skulle jag inte tjafsat om en hundralapp, utan gett kunden en ny och sen tagit upp det med tillverkaren eller grossisten. Dels blir kunden missnöjd, men sen så sprids det till andra.

            Om det däremot är en kund som regelbundet kommer in och reklamerar saker (såna kunder finns), skulle jag däremot börja ifrågasätta hur kunden hanterar sina prylar. Men inte för en endaste wobbler.

            Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	1
Size:	523,9 KB
ID:	1774062

            Kommentera


            • #16
              Du säger ju själv att en wobbler inte går av där och då menar du alltså att söders sportfiske är ansvariga för att den har gått sönder? Eller menar du att bristen ligger hos tillverkaren? Som sagt, tycker att du borde ha fått ett nytt men inte för att du har rätt till det, enligt mig, utan för att butiken värnar om sina kunder. Vem va chefen som tyckte att du skulle simma efter andra delen?

              Kommentera


              • #17
                Är det inte återförsäljare som ska ombesörja reklamationer?
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
                  Som du säger. Jag har 4 st Bomber varav två Deep Long 25a. Jag kan säga det skall till en jäkla smäll för knäcka den skeden. Jag försökte bryta den med händerna. Tog i rätt mycket utan något hände. Jag tror plexiglaset har haft en deffekthet redan från början om en 2 kg gädda knäcker den. Strax ovanför ihåligheten där rasselkulan rullar. Där är en skum spricka mitt i plexiglaset precis där. Och självklart kan man reklamera allt på wobblern. Inte bara vattenläckage. Speciellt plexiglas kan ha sina brister.

                  Personligen som säljare skulle jag inte tjafsat om en hundralapp, utan gett kunden en ny och sen tagit upp det med tillverkaren eller grossisten. Dels blir kunden missnöjd, men sen så sprids det till andra.

                  Om det däremot är en kund som regelbundet kommer in och reklamerar saker (såna kunder finns), skulle jag däremot börja ifrågasätta hur kunden hanterar sina prylar. Men inte för en endaste wobbler.

                  [ATTACH=CONFIG]69905[/ATTACH]
                  Precis, och jag trodde de var seriösa och det inte skulle vara nå problem, men den så kallade "chefen" tittade inte en på skeden utan svarade på 3meters avstånd utan att ens ha sett skeden.
                  Var min första gång jag handlade där. Vart en wobbler och några jiggar för Savage gear spöt jag ville ha var slutsålt.

                  Kommentera


                  • #19
                    visst tusan är det Söders ,som tillverkarens förlängda arm, är ansvarig i detta fall....och visst har han rätt till en ny wobbler...
                    nåt annat är helt uppåt väggarna...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

                    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                    Kommentera


                    • #20
                      Jag skulle hellre byta mot en kraftigare modell med heldragen ståltråd genom kroppen, den där är ju idiotiskt konstruerad då fästöglan ser ut att sitta enbart i skeden som är gjuten fast med kroppen. Och det är ju inte precis överflödigt med material på det tunnaste/smalaste stället.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      115 svar
                      23 736 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Reekie
                      av Reekie
                       
                      Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                      13 svar
                      971 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      6 svar
                      1 126 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Linkan81  
                      Startad av Julle68, 2023-11-28, 18:17
                      42 svar
                      7 300 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Backslag  
                      Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                      3 svar
                      769 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Arbetar...
                      X