Berras Sportfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berras Sportfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Intressant

Intressant debatt detta.

Att ägarna till dessa butiker är duktiga är självklart annars hade det knappast funnits någon butik. Tack vare deras kompetens innom fiske så har butikerna det mesta en fiskare kan tänkas vilja köpa.

Att vara duktig på något...då menar jag riktigt grym räcker tyvärr inte. Man måste kunna konsten att förmedla sitt budskap vidare till sin personal, som i sin tur expiderar kund. Att företag inte svara på mejl är i nuläget helt normalt. E-mail måste man ha, ett företag som inte har e-post idag tycker vi är konstiga...skumma. Men den strida stömmen av alla tokiga mail från höger till vänster kan inte besvaras. E mail har gjort det möjligt för oss att väldigt snabbt och väldigt enkelt kunna ställa frågor till höger och vänster. Alla vill svara på de brev man får, men man hinner inte tro mig!

Säljarna som beskrivs i tråden låter som duktiga fiskare...inga expiditer....man kanske jobbar där för att man har en djup kunskap innom till ex flugfiske...men det räcker inte....man måste givetvis kunna mycket mer.....Så till viss del håller jag med föregående, och till viss del inte. Det talades om postorder som inte fungerade och det säger jag inget om....låter klantigt.

Duktiga fiskare behöver inte vara duktiga fiskehandlare!
    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flygfisken
      PO,s i S-vall är också villiga att ge rabatt ibland, speciellt strumpan eller sumpan (han heter nåt liknande) måste dit nån dag å skaffa en till super samson -25kg, min andra går ju bara till 5kg... fast jag har ju en våg som går till 15kg, men jag vill gärna ha en samson:-)

Dom går helt klart att göra affärer med ja, trevligt folk där inne för övrigt tycker jag.
      Fish On!

Kommentera

Flötet jag tycker precis tvärtom, har man email så skall man använda det aktivt, respekterar dom som har bara telefon/fax och struntar i email mer, än dom som har email och struntar att svara, detta gäller handlare.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Lite lustigt är det ändå. Går vi till biltema är det ingen som förväntar sig att kassapersonalen ska ha kunskap i hur man byter en koppling eller justerar en förgasare. Går vi till en fiskebutik förväntar vi oss att alla som jobbar där är fullblodsexperter med ett gediget fångstfacit fullt med 10+ gäddor etc. Det kan ju faktiskt vara så att någon i personalen är en fd arbetslös fiskeintresserad snubbe som lyckats fått ett kul jobb.

Kommentera

Nä så var det inte vi menade när vi skrev denna tråd, utan när man betäller en vara ska man kunna förvänta sig att få just den varan och inte något helt annat.
            /Storjonas............ Simma lugnt

Kommentera

Ursprungligen postat av pikecatcher
              Lite lustigt är det ändå. Går vi till biltema är det ingen som förväntar sig att kassapersonalen ska ha kunskap i hur man byter en koppling eller justerar en förgasare. Går vi till en fiskebutik förväntar vi oss att alla som jobbar där är fullblodsexperter med ett gediget fångstfacit fullt med 10+ gäddor etc. Det kan ju faktiskt vara så att någon i personalen är en fd arbetslös fiskeintresserad snubbe som lyckats fått ett kul jobb.
              Det tycker jag defenitivt att man kan förvänta sig, hela biltemas koncept är billiga priset = ingen service, det är skitbra om man vet vad man vill ha. Går man däremot till en sportfiskebutik som inte är ett stort "köpcentra" eller reabutik av något slag så ska man förvänta sig kunnig personal. Det är därför man går dit istället för att köpa billigare saker över internet.

Kommentera

Ursprungligen postat av pikecatcher
                Stämmer bra (möjligtvis med undantag av alla 10+are).

Det är därför vi betalar mer hos vår favorithökare än vad vi skulle göra på varuhusen (om de hade samma varor). Det ställs ganska så mycket större krav om man går till en specialbutik (zoo, fiskdisk, delikatessaffär, vinbutik m m), än om man går till ett varuhus.

MEN, jag ställer även krav på att jag blir bra bemött. Annars så går jag till något annat ställe, hur duktiga de än är!

/D

Kommentera

Nu är det väl så också att de flesta som skriver på detta forum har rätt hög kunskap om fiske och diverse fiske "hårdvara". Skulle vara rätt osannolikt om det som grundkompetens krävs att man ska kunna mer än alla på fiskesnack för att få jobb i en fiskebutik.

Kommentera

Berras metebutik på Vallhallavägen är bra iaf! Jag skulle köpa banksticks + ett micron-larm. Killen jag pratade var helt 100 på att de hade banksticks med tillhörande klyka och när det visade sig att den inte fanns i lager fick jag en klyka gratis + att jag fick en stormpole för samma pris som en vanlig bankstick.

Däremot känns butiken på hornsgatan sämre med personal som mest står och babblar med varandra...

Kommentera

Alltid lundgrens. sjukt bra leveranstid.!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      115 svar
                      23 775 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Reekie
                      av Reekie

Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                      13 svar
                      982 visningar