Inköp från England - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inköp från England

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Inköp från England

Hej alla! Vill dela med mig av ett tips när det gäller att beställa grejjer från england: När ni får paketen, kolla dem noga innan ni skriver på något papper att ni mottagit det! Kanske låter självklart men efter att ha gått o väntat två veckor på det man beställt är det lätt att glömma och stå där som ett litet barn på julafton... Iaf beställde jag två drennanspön från Tackleshop som skickades med TNT, det företaget kör inte ut till privatpersoner utan det sköter posten. Efter ett par dar ringde det på dörren och en post-snubbe sa, skriv på här, jag har två paket till dig i bilen. Gött tänkte jag, spöna!! Men när han sedan kom upp med spötuben så såg jag att den var öppen, det enda han sa var att det skulle jag ta med TNT. När jag kommer in och packar upp spöna är allt sönderklämt i den änden som var öppen. Här kommer det viktiga, har du skrivit på, menar de att du har tagit emot varorna i gott skick, no matter what.. Så jag har en hälsning från Mike från Tackleshop (antar att det gäller alla handlare i UK) att verkligen kolla era grejjer innan ni skriver på att ni har tagit emot! Hoppas detta kan vara till nån hjälp! Mvh
    Christoffer

problemet är att vissa nötter på utlämningsställen inte låter dig kolla paketet INNAN du skrivit på...

Ond cirkel!

Det var bättre förr, nu när man hämtar sina paket på Ica eller whatever så har de tydligen noll koll på vad som gäller, de skiter i att din underskrift är ett godkännande för hel vara oavsett om den är det eller inte.

Men jag håller med, du ska kräva din rätt att kontrollera paketet, ser det ut som att paketet är skadat eller öppnat så ska du begära att få kolla innehållet innan underskrift. Ha med dig en lista över de saker du beställt, har du otur så kan det även saknas saker.
    Senast ändrad av fogelberg; 2005-04-19, 20:16.

Kommentera

fy fan vad tråkigt! riktigt dåligt av posten eller tnt som inte hanterat varorna med mer försiktighet! bra att du varnar andra gällar att tänka på det man bestäler nått från england nästa gång!

Kommentera

När något liknande hände mig (ett paket var trasigt och vissa saker hade ramlat ut) så ordnade Mike till det fast jag skrivit på. Hand försäkringsbolag kanske blivit hårdare?
        "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av etuna_alex
          fy fan vad tråkigt! riktigt dåligt av posten eller tnt som inte hanterat varorna med mer försiktighet! bra att du varnar andra gällar att tänka på det man bestäler nått från england nästa gång!

Japp. Men kom ihåg att det är inte ett problem som gäller england enbart. Det gäller allt postorder. Och det är faktiskt ett problem med vår egen Posten.

Det är så alltid att du måste kontrollera varan innan du skriver på. Om du skriver på och kollar sen är det upp till säljaren att avgöra om han litar på att du gjort rätt och han gjort fel.

Är sen grejorna trasiga (postens hantering) så är det sent att reklamera efter att du skrivit på.

Skyll inte problemet på England för det är inte landet varorna kommer ifrån som är problemet.

Läs mer här: http://www.posten.se/villkor/pdf/pav_010101.pdf

Speciellt punkterna 12, 15 och 16
          Senast ändrad av grebgokz; 2005-04-20, 14:01.

Kommentera

Klart man skall raportera skada om man kan se att emballaget är skadat, men man har 7dgr att raportera "dålda fel" alltså skada på sakerna trots att embalaget är helt.
            Detta gäller posten iaf.

Kommentera

Ursprungligen postat av grebgokz
              Japp. Men kom ihåg att det är inte ett problem som gäller england enbart. Det gäller allt postorder. Och det är faktiskt ett problem med vår egen Posten.

Det är så alltid att du måste kontrollera varan innan du skriver på. Om du skriver på och kollar sen är det upp till säljaren att avgöra om han litar på att du gjort rätt och han gjort fel.

Är sen grejorna trasiga (postens hantering) så är det sent att reklamera efter att du skrivit på.

Skyll inte problemet på England för det är inte landet varorna kommer ifrån som är problemet.

Läs mer här: http://www.posten.se/villkor/pdf/pav_010101.pdf

Speciellt punkterna 12, 15 och 16
              nej nu missupfattade du skyllde inte på england syftade på svenska posten! som alltid strular!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
              115 svar
              23 775 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Reekie
              av Reekie

Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
              13 svar
              983 visningar