Varning för Malmö Fiskeredskapsaffär.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning för Malmö Fiskeredskapsaffär..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varning för Malmö Fiskeredskapsaffär..

Hej! Var precis nere vid stationen i Malmö och fixade lite ärenden, skulle in om den ordinarie fiskeaffären men kom på att Malmö Fiskeredskapsaffär ligger ju precis vid stationen. Om de då hade vad jag behövde behöver jag ju inte cykla tvärs igenom hela stan, skulle ju bara ha lite småprylar.

I affären möts jag av den sämsta service jag någonsin fått i en fiskeaffär. Till att börja med får jag känslan av att försöker packa på mig massa skit som de inte fått sålt tidigare, när han märker att det inte går ger han dock upp och visar mig det jag behöver. När en ny kund kommer in i affären slutar han att expediera mig och går över till den andra kunden. Efter 30 sekunder frågar den andra kunden om jag var klar, svara då att hon kan gå före så kan jag titta runt lite, han säger inget.

Hon skall handla julklapp till en yngre tjej som fått upp ögonen för fiske, tyvärr kan hon ingenting själv om fiske. Hon frågar efter en lämplig "krok" till torskfiske i Norge och det är uppenbart att hon vill ha ett drag/pilk men gubben i affären tar fram den största enkelkroken jag sett, möjligen lämplig till hajfiske. Hon tittar skeptiskt på honom och frågar om den inte är lite väl stor samt om den inte skall se ut som en fisk (det är ju pilk/drag hon vill ha). Då tar han istället fram en torskhäckla som hon köper direkt. Efter ett tag undrar hon dock om man inte behöver en "tyngd" för att få ner häcklan under vattnet, då tar han fram en pilk och hon skiner upp som en sol, grattis han lyckades förstå.

Vidare ville den unga tjejen med det nyvunna fiskeintresset ha ett nytt spö, ett som inte knäcks menade kunden varpå försäljaren visar det dyraste han har och tycker att detta borde passa. Hon frågar om det finns billigare grejer och han visar då något skitset för 495kr som ursprungligen skulle ha kostat c:a 1500kr, jag är mycket skeptisk till detta ord.pris men det kanske stämmer. Nåja hon bestämmer sig för att ta ett presentkort istället, bra val men i fel affär.

Sedan återkommer han till mig och jag ställer lite frågor och det visar sig att han inte kan mycket om fiske överhuvudtaget. Jag köper mina smågrejer, dyrt men jag slapp cykla genom hela stan iallafall. Han vill bara ha kontanter dessutom??

Ni från detta forum kanske inte skulle bli lurade men många okunniga blir säker.

Sämsta affär jag stött på så akta er för den!!
    Senast ändrad av Mikael; 2004-12-08, 16:14.

Har varit inne i den affären ett par gånger och jag är portad där nu efter att ha skällr ut en av dom som jobbar där. Snubben kunde inget om fiske, men troode att han kunde något. När jag försökte rätta honom blev jag utskälld och bråket var igång, dock inte med händer utan med ord.
    Bästa affären i stan är Fiskekompaniet, trevlig personal som är kunning och gärna hjälper nybörjare.
    Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

Ja fiskekompaniet är den affär jag brukar handla i. Ett grymt metesortiment. Fiske&Fiskar kan också vara okej även om servicen inte är den bäste men vet man vad man vill ha så fungerar affären. Brukar även finnas en hel del billiga grejer för oss med tunn plånbok...men men som sagt ingen i stan slår Fiskekompaniet.

Kommentera

Fiske&fiskar är hyfsat, om man som du säjer vet vad man ska ha. Brukade köpa en hel del borstmask hos dom
        Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

Kanske lite offtopic nu men det brukar det ju vara här..hehe..men iallafall borstmask har jag bara köpt en gång på fiske&fiskar och det var urusel kvalitet. Det var bättre när fiskekompaniet sålde dem, då fick jag bara hela, fina och levande maskar, dock så slutade de sälja dem. Har för mig att det berodde just på den dåliga kvaliten och de fick slänga massor för att endast sälja de fina, då blev det ingen vinst och då är det inte lönt att sälja längre.

Kommentera

Jag har samma erfarenheter som ni, men jag trodde att berodde på min annorlunda personlighet (jag bara skojar).

Och det är precis så: alla andra affärer (finns det flera än bara de som ni tatt upp) är dåliga på service, personalen är skeptisk på frågorna som man framför, svarar dåligt eller slingande. Men, köper man lite eller tittar man bara, även i F&F eller FK är personalen mindre hjälpsam.

I F&F frågade jag en gång om ett spö som hade en del som man kunde ändra aktionen på det genom att montera den eller låta bli (kanske ni har sätt sådana spö). Killen som svarade håll kategorisk på att det var fell och att sådana spö finns inte. Han var lite otrevlig, helt enkelt. Men på det stora taget F&F och FK är dem bästa och mest kompleta.
            Tight lines!
            CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Här hittar ni fler synpunkter på samma butik!

Som tur är så bor jag i Sthlm och behöver inte handla där, men skulle jag besöka Malmö så lär det bli Fiskekompaniet!

Kommentera

Ni får ju inte glömma Cela.. fast det är ju bara flugfiske i den butiken, men kunnig och hjälpsam personal finns där.

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
                  Här hittar ni fler synpunkter på samma butik!

Som tur är så bor jag i Sthlm och behöver inte handla där, men skulle jag besöka Malmö så lär det bli Fiskekompaniet!

Butiken som recensionen handlar om där är Fiske och Fiskar, en bra butik i mina ögon likså är Fiskekompaniet en butik man inte drar sig för att besöka, men när man kommer till butiken Malmö Fiskeredskapsaffär så mår man nu mera illa när man ser den, när man kommer in i butiken så är det första man märker att det måste gå dåligt för honom eller så håller sakerna så dålig kvalitet att han inte vågar ha tänt där inne. Sen kommer man till nästa sak!! jag gillar att gå och småpillla på saker som jag ska köpa kika på en massa annat grejjs men det kan man inte här, utan allt ligger bakom disken och man får be om att få kika på ditt och datt. Sen försöker han alltid pracka på en massa skit som man inte är i behov av eller ens intresserad av att köpa. Jag frågade om han hade surfcastingspön svaret blev i stil med att han först inte visste vad det var, efter att ha förklarat att det är lååånga spön som tål tunga vikter och tillåter låååånga kast så sa han att jag lika gärna kan ta ett karpspö som han har, det är 12 fot långt och visserligen står det 50gram som kastvikt med det går att lägga på mer (jag behöver 100-250gram). Glöm det sa jag, kan du inte beställa in det jag behöver så får jag gå någon annanstanns, gick därefter till fiskekompaniet och fick svar direkt att de kan beställa in det jag vill ha.

Kommer aldrig att sätta min fot i Malmö Fiskeredskapsaffär igen, inte ens för att köpa krokar eller leken.

Kommentera

Fiskkompaniet brukar jag handla hos, klart den bästa affären. Kunnig personal.
                    Cela bäst när det gäller flugfiske. Kunnig personal.
                    Fiske & Fiskar, dyra, men har hyfsat sortiment. Personalen bryr sig bara om att sälja.
                    Malmö Fiskeredskapsaffär, värdelöst sortiment. Okunnig personal. Beställde några betesaskar
                    där i våras, han lovade att ringa när han hade fått hem dem..........Han har inte ringt än.
                    [FONT=Verdana]//Flugspöviftaren[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    115 svar
                    23 775 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Reekie
                    av Reekie

Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                    13 svar
                    981 visningar