Old Firehand på Trumman.com - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Old Firehand på Trumman.com

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
    Jag beställde därifrån en gång och fick fel färger på två av kanske 5-6 beten.

Jag tänkte även köpa en trollingmotor, jag frågade om jag kunde komma och hämta den för jag hade brådis med att få tag i en innan helgen.
    Men då fick jag något kort spydigt svar, så då tog jag mina pengar till någon annan och det var tur det för jag fick tag i grejerna mycket billigt samt fick ett Optima batteri på köpet.
    Funkar det inte så kan man väl åtminstone försöka vara trevlig.
    '

Bålsta söndagen 4 mars 2012

Hej Toni _Dorff;

När jag läste ditt inlägg ovan för en timme sedan åkte jag tillsammans med min fru till företaget Trumman Sportfiske/ LEF Sport & Marinrprodukter AB för att gå igenom dina beställningar och vår korrespondens i avsikt att få möjlighet att be om ursäkt och tillrättalägga alla felaktigheter jag gjort:

Här kommer en kopia av vår korrespondens den 23 oktober 2009:

Bålsta 23 oktober 2009

Hej Toni Dorff;

Tack för din förfrågan idag den 23/10 2009 beträffande våra MINN KOTA Endura elektriska båtmotorer (fiskemotorer).

Vi har ingen vanlig sportfiskebutik med försäljning rakt över disk. All vår försäljning sker via internet mot postförskott i Sverige och mot förskottsbetalning till övriga länder inom Norden.

I våra "Trumman Superpriser" ingår varken marinbatterier eller batteriladdare när du köper en MINN KOTA elektrisk fiskemotor av oss.
    Du blir bara ägare till en elektrisk fiskemotor i världsklass!

Fraktkostnad och pris på våra MINN KOTA Endura fiskemotorer hittar du nedan. Vi har MINN KOTA Endura 30, 40, 50 och 55 på lager för postförskottsleverans orderdagen eller påföljande vardag. Batterier och batteriladdare säljer vi inte.

Nedan kan du läsa mer beträffande dragstyrkor, driftstider, lämpligt batteri, batteriladdare, rigglängder, priser och fraktkostnader gällande MINN KOTA Endura elektriska båtmotorer (fiskemotorer) till kanadensare, roddbåtar och mindre motorbåtar.

Endura 30 är avsedd för små båtar upp till 4,2 m (14 ft) och en totalvikt på max 650 kilo för båt, besättning och personlig utrustning. Den steglöst ställbara rigglängden är 75 cm. För Endura 30 är dagens "Trumman Specialpris" SEK 1.790:- (Cirkapris SEK 2.195:-)! Kartongen med motorn är 110 cm lång och väger 8,2 kilo. För postförskottsfrakt tillkommer SEK 383:-, inkl. 52:50 PF-avgift. Ditt Endura 30 totalpris inkl. PF-frakt blir SEK 2.173:- (1.790+383=2.173).

Endura 40, som är avsedd för små och medelstora båtar upp till 5,1 m (17 ft) och en totalvikt på 950 kilo, kostar med dagens "Trumman Specialpris" SEK 2.880:- (Cirkapris 3.495:-). Kartongen med motorn är 130 cm och väger 10,2 kilo. På vårt pris tillkommer postförskottsfrakt SEK 520:-(inkl. 52:50 PF-avgift). Den steglöst ställbara rigglängden är 90 cm. Ditt Endura 40 totalpris inkl. PF-frakt blir SEK 3.400:- (2.880+520=3.400).

Endura 50, som är avsedd för medelstora båtar upp till 6,1 m (20 ft) och en totalvikt på 1.130 kilo, kostar med dagens "Trumman Specialpris" SEK 3.970:- och är 130 cm i kartongen samt väger 12,2 kilo. På vårt pris tillkommer postförskottsfrakt SEK 520:-(inkl. 52:50 PF-avgift). Den steglöst ställbara rigglängden är 90 cm. Ditt Endura 50 totalpris inkl. PF-avgift blir SEK 4.490:-(3.970+520=4.490:-).

Endura 55, som är avsedd för medelstora båtar upp till 6,4 m (21 ft) och en totalvikt på 1.250 kilo, kostar med dagens "Trumman Specialpris" SEK 4.260:- och är 130 cm i kartongen samt väger 12,4 kilo. På vårt pris tillkommer postförskottsfrakt SEK 520:-(inkl. 52:50 PF-avgift). Den steglöst ställbara rigglängden är 90 cm. Ditt Endura 55 totalpris inkl. PF-avgift blir SEK 4.780:-(4.260+520=4.780:-).

Som "drivmedel" till MINN KOTA fiskemotorerna rekommenderar vi TUDOR NAUTICA 12 volts marinbatterier på 80 Ah (amperetimmar). Ett marinbatteri eller ett fritidsbatteri är konstruerat för att tåla många djupurladdningar under 6-7 års tid. Ett vanligt startbatteri är konstruerat för att släppa mycket ström ifrån sig under några sekunder vid varje starttillfälle och tål inte många djupurladdningar utan att märkbart förlora i kapacitet och livslängd. Därför är ett vanligt startbatteri olämpligt till att driva en elektrisk båtmotor.

Med en batteriladdare som laddar 8-10 amper vid 12 volts spänning laddar du upp ett 80 Ah marinbatteri under natten efter en hel dags fiske ute på sjön med din båt.

Minn Kota Endura 30 har 5 hastighetslägen framåt och 3 bakåt. Endura 30 utvecklar 13,6 kp, 9,1 kp, 6,3 kp, 4,5 kp och 3,6 kiloponds dragkraft och förbrukar då 30, 20, 14, 10 och 8 amper vid 12 volts spänning. Vill du ha reda på hur lång tid du kan köra med motorn dividerar du batteriets amperinnehåll (kapacitans) med strömförbrukningen vid respektive hastighet. Om du har 80Ah och motorn drar 30 amper vid högsta fart dividerar du 80 med 30 och får en gångtid på 2,67 timmar. Vid läge 3 där motorn drar 14 amper dividerar du 80 med 14 och får en gångtid på 5,71 timmar. Vid läge 1 kör du alltså 80:8 = 10 timmar. Sammanfattningsvis är det bäst att köpa ett eller två marinbatterier för att få så lång gångtid som möjligt eller för kunna trolla efter gädda, gös eller öring extra långa trollingpass. Med två marinbatterier kan du köra dubbelt så länge, dvs mellan 5,3 och 20 timmar på en laddning.

Vi hos LEF Sport & Marinprodukter AB har sålt Minn Kota elektriska fiskemotorer sedan 1974 här i Sverige och genom åren har vi fått många tusen nöjda kunder. Därför är det alltid trevligt att kunna hjälpa till. Har du flera frågor står vi alltid till din tjänst!

Välkommen med din MINN KOTA Endura beställning via www.trumman.com!

Med vänlig hälsning,
    Trumman Sportfiske/LEF Sport & Marinprodukter AB
    Leif Engström

At 13:37 2009-10-23, you wrote:
    Hej...

Jag undrar om det går bra att hämta en Minn Kota Endura 30 på plats och om det då går att betala med kontanter?
    Jag har fisketävling på söndag och har lite bråttom nämligen.
    Behöver få tag i en motor senast idag för jag kan inte imorgon.
    Vilken adress och tid passar isåfall?

Mvh: Toni Dorff från Eskilstuna

Old Firehand/Leif Engström
    Senast ändrad av Old Firehand; 2012-03-10, 12:36.

Kommentera

Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
      Jag beställde därifrån en gång och fick fel färger på två av kanske 5-6 beten.Jag tänkte även köpa en trollingmotor, jag frågade om jag kunde komma och hämta den för jag hade brådis med att få tag i en innan helgen.
      Men då fick jag något kort spydigt svar, så då tog jag mina pengar till någon annan och det var tur det för jag fick tag i grejerna mycket billigt samt fick ett Optima batteri på köpet.
      Funkar det inte så kan man väl åtminstone försöka vara trevlig.
      Bålsta söndagen 4 mars 2011

Hej Toni Dorff;

När jag läste ditt inlägg ovan för en timme sedan åkte jag tillsammans med min fru till företaget Trumman Sportfiske/ LEF Sport & Marinrprodukter AB för att gå igenom dina beställningar och vår korrespondens i avsikt att få möjlighet att be om ursäkt och tillrättalägga alla felaktigheter jag gjort:

Här nedan bifogas en kopia av din beställning den 26 februari 2010 hos www.trumman.com. Enligt våra fakturor och sparad kundkorrespondens sedan drygt 35 år tillbaka är detta din enda beställning hos Trumman Sportfiske eller LEF. Här har du beställt 3 st Swim Whizz wobbler och 1 st Bomber wobbler. Med bästa vilja i världen kan jag inte få det till 5 - 6 beten och definitivt inte till att vi skulle ha levererat två färger felaktigt.

[Innehåll borttaget av moderator]

När vi får en beställning hos Trumman Sportfiske är det en av oss som plockar kundens beställning och en annan av oss som kontrollerar och packar leveransen.Skulle vi ha levererat någon wobbler felaktigt borde du sedan leveransen 1 mars 2010 haft möjlighet att påpeka detta tusentals gånger och fått felen tillrättalagda.

Med vänlig hälsning,
      Trumman Sportfiske/LEF Sport & Marinprodukter AB
      Leif Engström
      (Old Firehand på Internet)
      Senast ändrad av Old Firehand; 2012-03-04, 14:16.

Kommentera

OF: Skriv inte ut folks personliga hemaddresser, telefonnummer eller mailer är du snäll.

Kommentera

Jag kan hålla med om det,kalsongerna va ju redan nere... Men OF är säkert fortfarande rätt förbannad tror jag?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
            Alla kan ju ha en dålig dag, eller kanske kännt sig tråkigt bemött själv...
            Kemin kan ju inte stämma mellan alla!
            Hej Kristoffer Andersson;

Jag har liksom alla andra människor dåliga dagar. Dessa dagar infaller oftast när jag är hungrig, trött och blir beskylld för saker jag inte har gjort....

Egentligen borde jag ha slutat att skriva om fiske och sälja fiskeprylar och gått i pension för kanske femton år sedan, med tanke på att jag började på mitt första jobb redan sommaren 1953 som svetsare hos Ulvsunda verkstäder.
            Det är ju du och mina andra vänner här på Fiske.Snack som gör att jag fortfarande kämpar vidare några dagar ...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              OF: Skriv inte ut folks personliga hemaddresser, telefonnummer eller mailer är du snäll.
              Hej Simon K-Greising;

I det här fallet är det för Trumman Sportfiskes och min egen framtida trovärdighet ganska viktigt....

Old Firehand

Kommentera

Jag tycker absolut att du ska fortsätta skriva här på FS, jag kan nog säga att jag talar för de flesta här. Dina tips är extremt värdefulla!
                Tackar ödmjukast för att du vill lära ut, vi suger i oss allt vi kan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                  Jag tycker absolut att du ska fortsätta skriva här på FS, jag kan nog säga att jag talar för de flesta här. Dina tips är extremt värdefulla!
                  Tackar ödmjukast för att du vill lära ut, vi suger i oss allt vi kan.
                  Håller för engångs skull med cannonball angående något, trotts att jag har andra åsikter än dig (OF) så är dina tips värdefulla och väldigt lärande. Det är bra att det finns folk med expertis på FS.

Kommentera

Jag ansluter mig till skaran av folk som värdesätter att OF finns här på forumet och villigt delar med sig av sin ovärdeliga kunskap och erfarenhet. Har dessutom handlat hos trumman.com och har bara gott att säga om butiken!

Kommentera

Japp, Trumman är bra - och OF gillar jag också.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 595 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                      10 svar
                      1 962 visningar
                      0 gillar