Fiskar ni provat att äta (som man inte äter så ofta) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskar ni provat att äta (som man inte äter så ofta)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Levande löja o mört, liten bit gäddkött som var kvar på en av krokarna (främre kroken satt i munnen och bakre i halsen, denna hade lite kött på)
    Löja o mört smakade inte så värst gott men inte så farligt, gädda smakade inte alls äckligt.

    Kommentera


    • #12
      Min förra fru fick för sig att göra soppa på rötsimpa, ingen höjdare enligt mig men det gick att äta.

      Kommentera


      • #13
        För många år sedan åt jag grillad mört. Kommer ihåg det som gott men det var en satans massa ben.

        Kommentera


        • #14
          VarmRökt mört och stekt mört! Smakar som abb men med massa fler ben. Varm Rökt näbbgädda däremot är en delikatess....

          Kommentera


          • #15
            huvudet av en levande abborre prövade jag en gång när ismetet inte gick så bra var ju inte så jätte gott kan jag säga

            Kommentera


            • #16
              rökt nätting som sedan steks med grädde. me pären å smör sjuukt gött... kanske inte så ovanligt.

              Kommentera


              • #17
                Id: Inte alls tokigt men vansinnigt mycket ben. Panerad och stekt bara.

                Horngädda: Foliepaket på grillen. Smör, salt, peppar, lite vitt vin och en dillkvist. Definitivt något jag kommer att göra om!

                Kommentera


                • #18
                  Det konstigaste var nog när jag och en kamrat och tidigare kollega fick för oss att äta huggorm. Den stekte vi i panna och den smakade lite som stekt strömming. dock inget att rekommendera.
                  Annars har jag ätit stekt rötsimpa. Kanongott på knäckebröd. mycket hårda i köttet som stekt. Rökt gädda kan jag definitivt rekommendera likväl som rökt piggvar. En varning på den sistnämnda... Köttet blir som rökt flundra men skinnet blir som gammalt urblekt gummi. lika sladdrigt och skört.

                  Anders

                  Kommentera


                  • #19
                    C&R i all ära men även jag käkar en firre lite då och då. Nu har jag visserligen inte käkat så många "konstiga" fiskar men har länge funderat på att testa rökt sutare och rökt braxen. Bara inte blivit tillfälle ännu så jag hoppas det blir under 2012.

                    Fick faktiskt en riktigt rolig idé som jag ska spinna vidare på lite senare

                    Kul tråd
                    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                    Kommentera


                    • #20
                      Rökt sutare är riktigt riktigt gott .


                      ---
                      I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.436169,17.931650

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2023-12-23, 11:50
                      7 svar
                      532 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nephilim  
                      Startad av Julle68, 2023-12-23, 18:46
                      0 svar
                      184 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Arbetar...
                      X