Finns de nått recept på de?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Grillad Abborre?
Collapse
X
-
Finns massor med recept på grillad abborre.
Grillad Abborre Länk
Men godast blir om du improviserar
Smaklig måltid
-
När jag grillar fisk ute över öppen eld kör jag oftast på detta recept som blir riktigt saftigt och gott:
Salt
Peppar
Dill
Citronpeppar
Citronklyftor plus några som man pressar så det dräller om det
Lök
Och rejäält med margarin
Smöret smaksätts av alla ingredienser och drar in i fiskköttet. Brukar vara super när man sitter där vid sjönMin hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av GärsFiskarn Visa inläggFinns de nått recept på de?Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggEnklast är godast enligt mig. Fjälla och ta ur en lagom abborre, salta utanpå och inuti. Grilla hela abborren cirka 5 minuter på var sida (beroende på storlek). När benen lossnar från köttet är den klar. Grillar Du för länge blir den torr. Fördela sedan köttet på en knäckemacka och njut. Vill Du spetsa till det kan Du grilla några lökskivor till och lägga på...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av GärsFiskarn Visa inläggSnyggt rekord löja 20g men tror citron abborre smakar bättre :PHälleflundrafiskare
Kommentera
-
Jag brukar rensa och "skala av" skinnet trån fisken genom att bara dra av det i fiskens simriktning. Kvar blir fileerna sittandes på skelettet, efter att man trimmat bort ryggfenan.
Salt och citronpeppar är en god ide om man passar fisken och ser till att den inte blir för torr. Är man latare tar man färdiggjord grillolja och penslar på, blir också jättegott även om det förtar mycket av den lätta smaken av abborren. Om möjligt, låt stjärtfenan sitta kvar, den är god att knapra på!
Rensar man fisken snabbt efter att den fångats så kommer den resa sig på gallret, bli bananformad liksom, därför kan det vara bra att "ställa" fisken på grillen, alltså med ryggen uppåt och fileerna hängande nedåt, då är det mindre risk att köttet fastnar och trillar ner på glöden när fisken reser sig.
Grilla på!Är det blåål eller vralåk?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera