Pitepalt med fläsk+ extra fläsk, smör o lingonsylt. Alltså extra allt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad blir det för delikat till middag idag?
Collapse
X
-
Kycklingsallad med egen sallad, mangoraja o mjölk/öl. Dessert Norrbottniska jordgubbar, vaniljglass o en klick grädde.Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Semb Visa inläggDubbelpanerad Gös, färskpotatis och en kall romsås__________________________________________________ _____________________________
Covfefe
Kommentera
-
Tjääna.
Inte just idag men för en vecka sedan.
Tisdag. Ugnstek öring å dillstuvad mandelplugg samt rivna morötter med citron.
Onsdag. Stekt rödingfile med citronsås och mandelplugg samt rivna morötter med citron.
Torsdag. Kungskrabba med tillbehör, åt tills jag storkna.
Fredad. Stekt sejfile med dillstuvad mandelplugg samt en god sallad med dill som smaksättare.
Lördag. Stekt öring och rödingfile på hårdbröd med tillbehör.
Allt fångat av mig och min älskade vän Kerstin (utom kungskrabban) när vi var i Mehamn i Norge på semester. Den oumbärliga mandelpotatisen införskaffade vi i Kiruna innan vi for vidare till Norge och Mehamn.
Nu är man tillbaks till det vanliga krubbet igen, fast lite olika varianter av/på renkött tog vi med oss hem. Även en hel hög med Finsk saltlakrits i olika smaker fick följa med.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barabajare Visa inläggTjääna.
Inte just idag men för en vecka sedan.
Tisdag. Ugnstek öring å dillstuvad mandelplugg samt rivna morötter med citron.
Onsdag. Stekt rödingfile med citronsås och mandelplugg samt rivna morötter med citron.
Torsdag. Kungskrabba med tillbehör, åt tills jag storkna.
Fredad. Stekt sejfile med dillstuvad mandelplugg samt en god sallad med dill som smaksättare.
Lördag. Stekt öring och rödingfile på hårdbröd med tillbehör.
Allt fångat av mig och min älskade vän Kerstin (utom kungskrabban) när vi var i Mehamn i Norge på semester. Den oumbärliga mandelpotatisen införskaffade vi i Kiruna innan vi for vidare till Norge och Mehamn.
Nu är man tillbaks till det vanliga krubbet igen, fast lite olika varianter av/på renkött tog vi med oss hem. Även en hel hög med Finsk saltlakrits i olika smaker fick följa med.
På dom igen
BbDet krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein
/Stefan
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera