Dags att lyfta tråden igen såhär inför jul. Kanontips av Bergman som funkar riktigt bra.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
varmröka regnbåge på klotgrill?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Motvind Visa inläggDags att lyfta tråden igen såhär inför jul. Kanontips av Bergman som funkar riktigt bra.
Utveckla gärna med ett steg för steg hur man kommer fram till de resultat
Kommentera
-
bergmans fisk såg ju faen helt magisk ut!!!
snålvattne rinner!!!
hur stor klotgrill bör man ha för att det ska va "vettigt" för rökning av säg ~2kg valfri filead fisk??? finns nån tumregel på hur stor yta man behöver för att det ska bli vettigt och praktiskt?
hur stora grillar kör ni med?
mvh/peter
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inläggbergmans fisk såg ju faen helt magisk ut!!!
snålvattne rinner!!!
hur stor klotgrill bör man ha för att det ska va "vettigt" för rökning av säg ~2kg valfri filead fisk??? finns nån tumregel på hur stor yta man behöver för att det ska bli vettigt och praktiskt?
hur stora grillar kör ni med?
mvh/peter
Jag har en grill med en yta på 47 cm, de större fiskarna på bilden är på 1,8 kg och den mindre kanske på 1,4.
Har du en keramisk grill kan du använda hela grillytan, vilket du inte kan med en klassisk weber där du måste offra lite plats på grillytan när du grillar indirekt. Hoppas jag kunde förklara begripligt.
Det viktiga är inte vilken grill du använder men jag rekommenderar starkt en termometer så att du kan hålla koll på termperaturen i grillen. Gjorde en ny vända fiskar där jag körde fisken i saltlag över natten, blev otroligt gott. Nästa gång blir det filéer som ska kryddas innan dom röks.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av axeleriksson, 2006-02-20, 13:05
|
10 svar
6 240 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()