Vilken fisk äter ni - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken fisk äter ni

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken fisk äter ni

Hej!

Även om det mesta av fisket är C&R så är det ju lite mumma att tillaga och äta egenfångad fisk.
    När tar ni hem matfisk?
    Är det någon gång per gång ni är ute och fiskar?
    Är det när det är tomt i frysen?

Vid vika vikter anser ni fisken är matfisk?

Mvh
    Senast ändrad av Pickels; 2015-03-19, 21:12.

När jag ska ta hem fisk så brukar abborre och samtliga laxfiskar vara förstahandsvalet för mig. Vid vilken vikt fisken anses vara en matfisk varierar från fiskare till fiskare, det beror för mig också på vilken fiskart det är vi talar om. Vad brukar du vanligtvis fiska efter?
    Senast ändrad av Plattfisken; 2015-04-08, 17:24.

Kommentera

Jag tar hem gös några gånger om året och jag anser att en gös upp till 3 kg är stor/liten nog att ta hem. Resten får simma hem igen.

Kommentera

Tar "alltid" upp matfisk när jag är iväg på fiskeresor så man har nåt å äta på kvällen
        Lax, öring, harr, regnbåge, röding mm åker upp i flera olika storlekar då.

Är jag vid hemmavattnen och fiskar så kan det slinka med nån enstaka gös ibland, även abborrar kan få följa med hem, i övrigt släpper jag nog tillbaks det mesta.

Några bekanta vill gärna ha gädda lite då och då kom jag på nu, så nån gädda/år tas också upp.

Kommentera

Gös främst. Röker abborre ibland. Lax om man mot förmodan skulle få nån. På fjällturen harr, öring och röding på plats.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2023-12-23, 11:50
          6 svar
          563 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg nephilim  
          Arbetar...
          X