I går invigde jag min nyligen inhandlade Fladen röklåda. Det är en rostfri låda och i stativet/vindskyddet ställer man två spritbrännare (av fonduemodell). Jag följde bruksanvisningen och laddade med sex mindre abborrar men det tog en j*vla tid! När spriten brunnit ut var fisken fortfarande inte klar. Laggade om och körde en vända till. Nu kunde man (efter ca 45 min) dra loss ryggfenorna men när jag rensade fisken var den ändå nästan halvrå (så det fick bli en sväng i stekpannan innan kvällsmackorna kunde serveras).
Antar at detta inte är normalt. Min fråga är om Fladens röklåda (som ser rejäl ut) är en sk*tprodukt eller om jag gjort något fel. Det blåste iofs småspik i går men lådan stod i hyfsat vindskydd. Alla råd, tips och synpunkter från inbitna rökare emotses tacksamt!
Antar at detta inte är normalt. Min fråga är om Fladens röklåda (som ser rejäl ut) är en sk*tprodukt eller om jag gjort något fel. Det blåste iofs småspik i går men lådan stod i hyfsat vindskydd. Alla råd, tips och synpunkter från inbitna rökare emotses tacksamt!
Kommentera