Hur många av er äter fisk ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många av er äter fisk ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Har sagt det förut och säger det igen:
    Varför äta fisk när det finns kött ?
    :-)
    ja inte tillhör det favoriterna....blir väl en gång i månaden kanske...nästan allt annat smakar så mycket bättre...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag äter självklart det jag tar upp!
      Gäddor brukar jag släppa åter, men är de skadade bonkar jag dem, och gillar också de som matfisk, stekt eller inlagd som strömming.
      Abborre slinker ner, ädelfisk lika så, havsfisk också.
      Har även i yngre dagar ägnat mig åt rökning av sutare (kanon gott) inkokt braxen inte min favo, men ätbar, bytte hellre bort den mot jordgubbar ;-) , Stor mört i alufolie med dill/persilja och lite enris (helt ok!).

Kommentera

Jag äter någon gös och borre i lagom storlek emellanåt, och sill förstås!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
          Jag äter någon gös och borre i lagom storlek emellanåt, och sill förstås!
          Ser fram emot dagen då vi sitter och käkar en klassisk S.O.S och snapsar hej vilt !
          Mao så håller jag med Kanonkulan, inlagd sill i olika former är gott som faen ! (med tillhörande potatis & snaps dårå)

Kommentera

Äter i princip aldrig fisk, detta pga att jag inte tycker det är gott. Om jag äter fisk så är det tonfiskröra som tjejen gör

Försöker hela tiden påverka min närhet att sluta äta Lax, främst östersjölax av hälsoskäl men också odlad då den förstör för den vilda stammen - OCH BÄR PÅ SJUKDOMAR.
            sigpic

Kommentera

Äter trollad lax, öring, röding och gös.

Abborre är en annan god fisk, dock lite petigt att hålla på med då den inte ger så mycket mat som en gös exempelvis.

Tycker fisk är mycket gott o smakar bäst självfångat då den inte kan bli färskare och givetvis bättre det än trålad.
              Skitfiske då!!!

Kommentera

Jag älskar fisk och äter både köpt och egenfångad fisk. Jag försker sälppa tillbaks så mycket som möjligt men förr eller senare krokas en fisk riktigt illa och klarar inte en återutsättning. Då tar jag vara på den, i nuläget har jag lite gäddfilé i frysen. Hellre det än att den skulle ligga och flyta som ett lik under de kommande veckorna. Trots att sportfiske är målet måste jag erkänna att måltiden tar mitt fiske till en ytterligare dimension. Bara det är på en sparsam nivå, känner jag.
                Min hemsida för Nettel-Laken!
                http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
                http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Äter BARA spöfångat som jag tagit själv, och anledningen är helt enkelt att veta var fisken fångats, att den är färsk och även att jag inte vill sponsra masslakten som yrkesfiskarna ägnar sig åt.

Kommentera

Äter egenfångad gös ibland, och nån gång om året abborre, men när det gäller annan fisk än dessa så håller jag med om att kött är godare!

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
                      Äter i princip aldrig fisk, detta pga att jag inte tycker det är gott. Om jag äter fisk så är det tonfiskröra som tjejen gör

Försöker hela tiden påverka min närhet att sluta äta Lax, främst östersjölax av hälsoskäl men också odlad då den förstör för den vilda stammen - OCH BÄR PÅ SJUKDOMAR.
                      ooops! Och hur är det med tonfisken?? Ganska stort överuttag på den tror jag att jag läst nånstans..... de stora exemplaren minskar i antal i katastrofal takt............
                      Det här med mat är helt klart inte lätt..... , brödsäden innehåller gifter från besprutning....., odling enligt krav, kräver oerhört mycket mer bränsle till traktorer, som leder till större belastning på klimatet, köttproduktion drivs i många fall på ett mycket grymt sätt..... fiskenäringen har vi ingen koll på utanför Sveriges gränser....... Hur ska man välja??? ------------[B]diedose[B] missuppfatta mig inte nu, jag tycker det är bra att man har fokus på problemen, och gör sina val därifrån, sen har vi olika värderingar, och olika utgångspunkter. Jag tycker fisk är gott.....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2023-12-23, 11:50
                      6 svar
                      553 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg nephilim  
                      Startad av Julle68, 2023-12-23, 18:46
                      0 svar
                      194 visningar
                      1 gilla