Hur många av er äter fisk ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många av er äter fisk ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Det finns ett annat ord för det du beskriver i början av ditt inlägg.
    Nämligen: Yrkesfiskare !
    Får du nu fisk över som du säljer vidare eller byter bort mot annat då är du en yrkesfiskare.
    I vissa fvo är det strängt förbjudet att göra så men det hade du säkert koll på.
    Jag visste att detta skulle tas upp av någon viktigtpetter som måste ta allt på allvar och inte förstå lite ironi. Men att kalla detta för yrkesfiske är att sila mygg och svälja elefanter, vi har mycket större roblem med de såkallade husbehovsfiskarna som tar upp allt längs med kusterna och säljer svart.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
      Jag visste att detta skulle tas upp av någon viktigtpetter som måste ta allt på allvar och inte förstå lite ironi. Men att kalla detta för yrkesfiske är att sila mygg och svälja elefanter, vi har mycket större roblem med de såkallade husbehovsfiskarna som tar upp allt längs med kusterna och säljer svart.
      Tumlaren
      Jag håller med dig helt och hållet och du missade ironin i mitt inlägg åxå (pga avsaknande smileys)
      Rent generellt "så kallade husbehovsfiskare" fiskar ofta för andras "husbehov" åxå och det är helt åt helvete, så där håller jag helt klart med dig !
      Och missförstå mig rätt nu:
      I de flestas ögon här inne (ganska säker) så innebär en stordel av sportfisket att bedriva en aktiv C/R så att ständigt argumentera mot det på ett sportfiskeforum anser jag vara något märkligt..
      Största delen av forumets användare fiskar för att det är roligt (inkl jag själv) och inte för att få mat på bordet.
      Argumenten mot C/R framförs för döva öron till största delen på detta forum.
      Så att ta upp den saken i tråd efter tråd är jäkligt onödigt då det bara blir sura miner !

/ HenkeW

EDIT: Givetvis så ska man få behålla fisken man får om man gillar att äta fisk.
      Även jag gör det ibland men det är mest för att göra familjen glad.
      Senast ändrad av HenkeW; 2013-08-26, 21:45.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
        Det finns ett annat ord för det du beskriver i början av ditt inlägg.
        Nämligen: Yrkesfiskare !
        Får du nu fisk över som du säljer vidare eller byter bort mot annat då är du en yrkesfiskare.
        I vissa fvo är det strängt förbjudet att göra så men det hade du säkert koll på.
        Jag har fiskat hela mitt liv, precis som min far före mig och hans far före honom i samma sjö och delvis med samma redskap och ingen Stockholmspamp med sin feta lön ska berätta för mig vad jag ska göra med de fiskar jag dragit upp med mina egna händer. Bonden Hans får sin fisk och jag får mina ägg med två gulor i varje och så har det alltid varit.

Jag äter allt jag fångar, till och med äckliga fiskar som mörtar. Att inte äta fisken efter att jag fångat den hade varit som att äta kola med papper på. Undantaget är om jag av någon anledning inte kan ta hand om fångsten och då släpper jag i den levande igen. Jag har alltid med mig en balja med vatten där fiskarna jag fångat får simma omkring tills det är dags att rensa och äta dem. Fiskköttet ska fortfarande sprattla när det läggs i stekpannan, annars blir det likstelt och är inte längre färskt.

Min bror flyttade till storstan för några år sedan och har blivit förnäm, för när han hälsar på fiskar han bara efter gäddor med stora wobblers och slänger i dem igen. Slöseri på fin fisk tycker jag, men han gör som han vill. Jag har egen fisk så det räcker.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sadda, 2023-12-23, 11:50
        6 svar
        551 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg nephilim  
        Startad av Julle68, 2023-12-23, 18:46
        0 svar
        194 visningar
        1 gilla