Hur många av er äter fisk ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många av er äter fisk ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur många av er äter fisk ?

Sen kan man ta en följd fråga, hur många av er äter egenfångad fisk och hur många köper fisken i butik ?

Jag själv äter fisk både egen fångad och köpt från butik. De gångerna jag handlar fisk från butiken är då inte årstiden tillåter fisket jag gillar. Dvs isen ligger på sjön. Men annars är det egenfångad fisk som gäller. Man vill inte sponsra dessa fiskdödande mega maskiner som plöjer haven allt för mycket.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Klart jag äter fisk.... Gädda är inte favoriten, men fiskar man själv får man ju pilla i sig det några gånger om året för skams skull. Öring och lax slinker alltid ner...... sill....osv, men tyvärr kommer det mesta från odling eller mega maskiner......

Kommentera

Äter fisk från butik. Egenfångad fisk äter jag bara ibland och då abborre. Fiskar bara gädda och abborre och gäddan är inte god :P
      Fiskar Abborre och Gädda

Kommentera

Inte jag iallafall, föräldrarna får fisken de vill ha, öring å torsk mest, gädda går tillbaks

Kommentera

Äter gös och abborre, stekt borre som puttrat i lite grädde serverad med dillkokt potatis och kall en pilsner,,, mumma
          Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Älskar fisk och äter fisk från affären. Och vad gäller fisk jag fångat själv så blir det en och annan som får bli mafisk, men släpper tillbaka dom flesta.

Kommentera

Jag fiskar till 95% gädda och jag tycker inte det är speciellt gott så där går allt tillbaka.

Abborre äter jag, tar i princip alltid med mig matabborre hem, dock så fiskar jag nästan aldrig abborre så det blir inte mycket.
              Gös äter jag ibland, föredrar abborre.
              Jag fiskar inte fettfenefisk men brukar käka regnbåge dom få gångerna jag får dom (brukar bara fiska fettfenor till mat eller betesfisk). Lax/öring äter jag inte då dom är både giftiga och hotade.

Icas fiskpinnar finns dock alltid i frysen, fiskpinnar och pulvermos är ju helt gudomligt gott

Kommentera

Klart man äter fisk, men då mest egenfångad havsfisk, främst Makrill och Vitling, som vi äter färsk på plats på Norgeresorna, här hemma stannar det vid strömming från affären då och då. Dock blir det någon Gädda då och då som får stryka med livet, men de tar svärfar hand om då han gillar att äta Gädda.

Kommentera

Jag käkar både köpt och egenfiskad fisk men iom att jag kommer ut på fiske på tok för sällan så blir det oftast köpt fisk och då oftast abborre, gös, sik och ibland lax. När det gäller hemfiskat så tar jag hem någon enstaka gädda ibland och jag tycker faktiskt det kan bli riktigt gott om man bara lagar till den med lite kärlek.

I tisdags var jag och två andra ute och vertikalade lite abborre och vid den turen fick 6st matabborrar följa med hem och idag så skall de saltas in för att åka in i röken imorgon. Passar även på att ta hand om rommen från de 3st borrar som hade rom i sig. Har dock aldrigt gjort iordning abborrrom tidigare så vi får se hur den blir.

Då jag gillar att experimentera med mat så finns det nog risk att någon enstaka braxen/sutare får följa med hem till röken någon gång. Mest för att jag är nyfiken och vill testa.

Den mesta fisken får dock simma tillbaka.
                  Senast ändrad av Bergman; 2013-05-18, 12:03.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Äter gädda, torsk, flundra, abborre och strömming som jag fångat själv, resten köper jag.
                    Senast ändrad av ante912; 2013-05-18, 12:38.
                    -----------PB's!-----------
                    Gädda 8,7 kg
                    Harr 0,5 kg
                    Abborre 0,8 kg
                    Torsk 2,4 kg
                    Havsöring 3,5 kg
                    Näbbgädda
                    Strömming
                    Mört
                    Skrabb

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2023-12-23, 11:50
                    6 svar
                    551 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg nephilim  
                    Startad av Julle68, 2023-12-23, 18:46
                    0 svar
                    194 visningar
                    1 gilla